Miten pelastaa avioliitto?
Auttakaa viisaammat, itse olen ihan neuvoton. Mieheni on jo pitempään vaikuttanut masentuneelta. Yt-neuvottelut stressaavat, ymmärtäähän sen. Ei niitä kuitenkaan voi kaikesta syyttää. Viimeisten kahden vuoden aikana mies on vähitellen vetäytynyt kaikesta osallistumisesta perhe-elämään, ei tee kotitöitä, ei hoida lapsia, ei piittaa minusta seksuaalisessa mielessä. Työnsä hoitaa, tulee kotiin ajallaan ja sitten vain makaa sohvalla. Söisiköhän edes, ellen laittaisi ruokaa? Ainahan se on ollut vähän laiskanpulskea, mutta nyt alan saada tarpeekseni. Lapsia on neljä, sekä minä että mies olemme kokopäivätöissä. Seksiä on n. kerran kuussa, kun minä jaksan vongata tarpeeksi ja tehdä kaiken työn. Mies kyllä tykkää minusta ja lapsista, mutta sellaisella väsyneellä "kunhan ei tarvitse tehdä mitään" -asenteella. Kieltäytyy hakemasta ammattiapua, suuttuu, jos mainitsen mielialalääkkeet. Mitä ihmettä teen? Olen itse nuorekas ja aktiivinen, pidän itsestäni huolta ja vientiä kyllä riittäisi. En usko, että vika on minussa.