Onko teidän toosa mennyt pilalle alatiesynnytyksessä?
Whaaaaat? Luin tuota ketjua sektiomyönteisyydestä ja olen ihan järkyttynyt että ihmiset oikeasti haluavat sektion sillä varjolla kun pelkäävät että pimppi menee pilalle! Onko tämä joku vaiettu juttu josta en ole saanut kuulla? Onko teitä oikeasti joiden alapää on mennyt huonompaan jamaan synnytyksen jälkeen?
Itselläni on tuntoaisti vaan parantunut alatiesynnytysten jälkeen. Kommentoin tuonne ketjuun ja se teilattiin aivan täysin! Vannon vaikka käsi raamatulla että totta se on! Kolme synnytystä minulla on siis takana. Ennen alatiesynnytystä en edes saanut emätinorgasmeja. Vasta ensimmäisen alatiesynnytyksen jälkeen aloin saamaan. Tuntuu jotenkin ihan käsittämättömältä että joku ei usko tuota.
Kommentit (56)
Ei mennyt. Neljä synnytystä takana. Ekassa tuli pinta nirhaumia ja sain kaksi tikkiä. Muista ei tullut tikin tikkejä. Alapäässä ei näy mitään ihmeellistä, aika samalta näyttää kuin ennen synnytyksiäkin. Kiinteyskin on samaa luokkaa, mutta jumppasin kyllä aktiivisesti lantionpohjalihaksia synnytysten jälkeen.
Pidätysongelmia ei ole. Seksi ongelmia ei ole. Itseasiassa seksi on erittäin hyvää ja minäkin olen saanut herkemmin orgasmeja synnytysten jälkeen. En kylläkään tiedä liittyykö se synnytyksiin vai ihan vaan ikään?
Pimppi erityäin hyvä täydellinen! Kuin 17 v. Ja neljä sektiota takana;)
Kyllä me ap saadaan tänne kohta joku sektio-hullu kertomaan keksittyjä tarinoita alatiesynnytyksestä jossa meni alapää jauhelihaksi, koskaan ei enää seksi tuntunut missään, pidätysongelmat tulivat jokapäiväisiksi ja mieskin jätti. :)
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 23:46"]
[/quote]
Älyä et kuitenkaan saanut kaupanpäälle? Etkö osaa lukea otsikkoa idiootti?
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 23:46"]
[/quote]
Joo ja mahakin on varmaan TOSIIIII kaunis arpineen ja kaikkineen :)
Harhaluuloa. Ei ole pimppi pilalla, päinvastoin. Myös mulla alkoi emätinorkkujen saaminen vasta ekan synnytyksen jälkeen. Sektiota puoltaa ne, jotka ei ole koskaan joko uskaltaneet tai sitten pystyneet synnyttämään alakautta=epäonnistumisen tunne.
Ei mennyt. :) Synnytin 24-vuotiaana alakautta ihanan tyttäreni ja olen ylpeä siitä. Edelleen olen hyvässä kunnossa ja alapääkin melko samanlainen. Minulle tehtiin jopa eppari, mutta se ei näy eikä tunnu enää. Synnytän seuraavankin alakautta, jos mahdollista, koska alatiesynnytyksen edut vauvalle ovat kiistattomat.
Totta. Olen miettinyt omallakin kohdalla vaikuttaako ikäkin tuohon orgasmiherkkyyteen. Huomasin kyllä herkemmät aistit jo muutaman kk:n jälkeen ensimmäisestä alatiesynnytyksestä. Meidän pitäisi pitää enemmän älämölöä itsestämme joille käynyt näin onnellisesti kun tuntuu olevan lujassa tuo uskomus että värkki on pilalla synnytyksen jälkeen!
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 23:44"]
Ei mennyt. Neljä synnytystä takana. Ekassa tuli pinta nirhaumia ja sain kaksi tikkiä. Muista ei tullut tikin tikkejä. Alapäässä ei näy mitään ihmeellistä, aika samalta näyttää kuin ennen synnytyksiäkin. Kiinteyskin on samaa luokkaa, mutta jumppasin kyllä aktiivisesti lantionpohjalihaksia synnytysten jälkeen.
Pidätysongelmia ei ole. Seksi ongelmia ei ole. Itseasiassa seksi on erittäin hyvää ja minäkin olen saanut herkemmin orgasmeja synnytysten jälkeen. En kylläkään tiedä liittyykö se synnytyksiin vai ihan vaan ikään?
[/quote]
Miksi te sektio äidit tulette tänne alapeukuttamaan toiden tekstejä. Onko teistä noin ikävää kun jollain on onnistunut alatiesynnytys takana, että sitä pitää tulla alapeukuttamaan. Ettekös te tuolla toisessa ketjussa juur vaahtoa, että mitä toisille teidän synnytykset kuuluu. No mitäs teidän persettä kutittaa se, että minulla on paikat kunnossa neljän synnytyksen jälkeen? Ette te ihan oikeasti täysillä käy! Ehkä olisi parempi kun ette lisääntyisi ollenkaan.
Mulla tuli melko isot repeämät, joiden paraneminen kesti kauan. Siitä huolimatta seksi on nykyisin hyvää ja emätinorgasmit tulevat paljon helpommin.
Kyllä se vähän pilalle meni... Ulkonäkö on huomattavasti karumpi, entinen oli pieni ja siro, nyt se on iso ja levähtänyt. Myös yhdynnässä huomaa eroa, entinen oli tiukka, tätä nykyistä ei voi hyvällä tahdollakaan tiukaksi kutsua. Tosi hienoa (ja uskottavaa) että teillä kaikilla muilla vain parani alapää synnytyksessä, mä taidan sitten olla harvinaisuus..
Itse en ole synnyttänyt, mutta oma äitini menetti osin ulosteenpidätyskykynsä. Hänen kärsimystään kun on tarpeeksi katsellut, voin rehellisesti myöntää että jos joskus synnytän, olen huolissani alapääni säilymisestä. Kivittäkää.
3 alakautta. Ei tosiaankaan ole pilannut seksielämää :)
Yhteensä kaksi tikkiä on laitettu.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 23:55"]
Itse en ole synnyttänyt, mutta oma äitini menetti osin ulosteenpidätyskykynsä. Hänen kärsimystään kun on tarpeeksi katsellut, voin rehellisesti myöntää että jos joskus synnytän, olen huolissani alapääni säilymisestä. Kivittäkää.
[/quote]
Voihan sitä huolissaan olla, mutta ihan oikeasti tommonen on TODELLA harvinaista ja nykyään on edistytty näissä asioissa todella paljon. Ehkä meidän äitien aikaan on voinut olla enemmän?
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 23:57"]3 alakautta. Ei tosiaankaan ole pilannut seksielämää :)
Yhteensä kaksi tikkiä on laitettu.
[/quote]
Ja ps. Orgasmit vain parantuivat ekan synnytyksen jälkeen :)
Kyllä se vähän pilalle meni... Ulkonäkö on huomattavasti karumpi, entinen oli pieni ja siro, nyt se on iso ja levähtänyt. Myös yhdynnässä huomaa eroa, entinen oli tiukka, tätä nykyistä ei voi hyvällä tahdollakaan tiukaksi kutsua. Tosi hienoa (ja uskottavaa) että teillä kaikilla muilla vain parani alapää synnytyksessä, mä taidan sitten olla harvinaisuus..
[/quote]
Olet harvinaisuus. Mutta siitäkin huolimatta vaikka olisin kaltaisesi harvinaisuus niin synnyttäisin alakautta.
T. lapseton kätilö
Raskaus ja kaikki muu mulla kroppaa ja pimppaakin koetteli ennemmin kuin synnytys. Pöksyihini lirauttelin pitkään mutta sekin varmasti vain olemattomien lihasten takia. Pimppajumppaa ja syviä vatsalihaksia niin avot kuin uusi. Ja lapsi varmasti alusta asti saanut parhaat eväät joita minä osaan tarjota.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 23:57"]
[/quote]
Voihan sitä huolissaan olla, mutta ihan oikeasti tommonen on TODELLA harvinaista ja nykyään on edistytty näissä asioissa todella paljon. Ehkä meidän äitien aikaan on voinut olla enemmän?
[/quote]
Muutama prosentti synnyttäjistä saa jonkinlaisia pidempiaikaisia ongelmia synnytyksestä. Se on todella vähän, kun mietit sitä millaisia lisääntymiskykyisiä naisia tässä maassa on. On narkomaaneja, jotka ovat nii lääkkeissä etteivät tunne synnytyksen alkaneen ja saapuvat sairaalaan viime hetkillä, on 150kiloisia, on todella vanhoja äitejä joilla on erilaisia sairauksia kuten raskausdiabetesta ja melkein kaikki riskit synnytykseen suurentuneet, jne. Kyllähän äidille sektio on aina riskimpi kuin alatiesynnytys. Vastaavasti noin 98% lapsista syntyy täysin onnistuneesti 9 pisteen lapsina alakautta ja saa kaikki alatiesynnytyksen edut. Jos alatiesynnytys ei onnistu, mennään yleensä hätäsektioon, ja vauva on usein tällöinkin kunnossa.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 00:01"]
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 23:57"]
[/quote]
[/quote]
Muutama prosentti synnyttäjistä saa jonkinlaisia pidempiaikaisia ongelmia synnytyksestä. Se on todella vähän, kun mietit sitä millaisia lisääntymiskykyisiä naisia tässä maassa on. On narkomaaneja, jotka ovat nii lääkkeissä etteivät tunne synnytyksen alkaneen ja saapuvat sairaalaan viime hetkillä, on 150kiloisia, on todella vanhoja äitejä joilla on erilaisia sairauksia kuten raskausdiabetesta ja melkein kaikki riskit synnytykseen suurentuneet, jne. Kyllähän äidille sektio on aina riskimpi kuin alatiesynnytys. Vastaavasti noin 98% lapsista syntyy täysin onnistuneesti 9 pisteen lapsina alakautta ja saa kaikki alatiesynnytyksen edut. Jos alatiesynnytys ei onnistu, mennään yleensä hätäsektioon, ja vauva on usein tällöinkin kunnossa.
[/quote]
Niin ja on paljon ulkomaalaisia synnyttäjiä, jotka lähtevät liian myöhään, eivät ehkä ymmärrä suomea, ponnistavat vastoin ohjeita jne. Kaikenlaisia synnyttäjiä, jopa osittain kehitysvammaisia äitejä tai somaattisesti sairaita, ja silti valtaosa menee vallan hyvin.
Ensimmäisen jälkeen ei oikeastaan muutosta, eppari tehtiin. Vauva tosin syntyi keskosena eli oli pieni. Toisen jälkeen selvä muutos, löystyi selkeästi. Vauva normi 3500g. Ei repeämiä tai tikkejä. Lievä laskeuma. Myöskin selkeästi tuntoaisti emättimessä heikompi joten en nauttinut enää niinkuin ennen. Myös kiihottumisvaikeuksia ja kuivuutta ilmeni. Kova jumppaaminen kyllä auttanut asiaa kovasti. nyt odotan kolmatta ja raskausaikana seksi tuntunut taas samalta kuin silloin joskus ennen lapsia. :) täytyy nyt nauttia niin kauan kuin mahdollista.