Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko sinusta olisi sopiva vuokranalennus vuokralaiselle?

Vierailija
02.09.2021 |

Taloyhtiöömme on vuoden päästä tulossa julkisivuremontti. Vuokralaisellemme ( jos sellainen toivottavasti on) tämä tarkoittaa, että hänen asuntonsa on " pussissa" koska kaikki ikkunat ja parveke ovat pussin puolelle.

Jos tulee yhtä kuuma kesä kuin tämä, tuntuu aika kauhelta, että joutuisia asumaan ikkunoita aukaisematta joitan kesäkuukausia, ja parveke on tietysti suljettu myös.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Putkiremontin johdosta vuokraan annetaan yleensä 30–50 prosentin ja julkisivuremontin johdosta 15–30 prosentin alennus siltä ajalta, kun huoneisto on ollut puutteellisessa kunnossa tai osittain poissa käytöstä.

lähde vuokranantajat.fi

Putkiremontin ajaksi annetaan 100% alennusta vuokraan koska silloin ei voi asua asunnossa

meillä ainakin onnistui asuminen, putkiremontti suunniteltiin taitavasti

Miten siis se tapahtui ? Olen juuri etsinyt veljelleni  asuntoa, koska heillä on putkiremontti ( ja kellarissa asbestia)

Uudet putket pintavetona läpi kaikkiin huoneistoihin. Entiset poikki ja uudet liitetään. Timpuri koteloi putket.

Kahtena työpäivänä/rappu. Siis rivitalossa tehtiin näin viime keväänä.

Vierailija
22/25 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti antaisin esim. 15-20% alennusta, jos vuokralainen pyytäisi. Enempää en antaisi, koska jos vuokralainen lähtee, uusi löytyy takuuvarmasti tilalle remontista huolimatta. Se ei kuitenkaan kauaa kestä, ja sen jälkeen kämpässä saa asua taas normaalisti.

Remontista tulee iso kulu, ja vuokrilla se investointi on kuitenkin katettava. Jos remontin aikana vuokraa alennetaan, tulee enemmän nostopaineita remontin jälkeen.

Itsekin olen asunut yksiössä julkisivurempan ajan. Eihän se kivaa ollut. Kämppä oli omani, joten luonnollisesti asumiskulut pysyvät kuitenkin samana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-30% alennus julkisivuremontista on normaali käyntäntö !

Yli +32 asteen lampötila oikeuttaa myös alennukseen.

Vierailija
24/25 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu sijsinnista. Asunto Helsingissä?

Vierailija
25/25 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli omistusaunnossa muutama vuosi sitten tuo tilanne että pussitettiin talo julkisivuremontin takia. Siis kaamea tilanne, sisällä oli  52 astetta, naapurilla 60 astetta.  Ilmanviilennyslaitetta ei voinut käyttää sen kivipölyn takia. Ikkunoita pystyy avaamaan joskus aamuyöllä klo 3 aikaan kun ilma viileni siellä paistopussissa edes 32 asteeseen. Kaikki niksit käytössä pimennysverhoista pakastettuihin lakanoihin. Jäin ainoastaan koska minulla ei ollut muuta paikkaa minne mennä. Vuokralaista ei pidä tuollaiseen jättää, tuo on jo terveydelle vaarallista. Joku sanoi että noissa lämpötiloissa voi jo vaatia hotellimajoitusta vuokranantajan laskuun 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme