Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaana oleva ystäväni laittoi välit poikki minuun :(

Vierailija
07.10.2014 |

Olen itse siis lapseton sinkku. En käsitä, muutama kuukausi sitten olimme vielä niin hyviä ystäviä. Sitten yhtäkkiä alkoi etäiseksi ja tänään sanoi suoraan, että ei halua minua enää elämäänsä.

Nyt kun synnytys lähestyy (11 viikkoa), hänen pitää kuulemma hyväksyä se, että hänen elämänsä muuttuu. Samalla haluaa katkaista siteet vanhaan, villiin sinkkunuoruuteen, jollaista hänkin joskus eli. En kuulemma sovi ainakaan tällä hetkellä hänen elämäntilanteeseensa. Ei näe mitään keinoa, miten meillä voisi enää olla mitään yhteistä, koska minä tykkään valvoa myöhään vapaa-aikanani, nukkua myöhään, pelata videopelejä sekä viettää kosteita leffa-iltoja ystävieni kanssa.

Minusta tämä ei estä minua olemasta hänen ystävänsä, järjestän mielelläni aikaa ystäville, joilla on niitä lapsiakin. :( Ymmärrän toki, että lapselliset ihmiset eivät voi valvoa myöhään ja jäädä yökylään milloin sattuu, ymmärrän, että lapset sitovat ja tapaamiset hoituvat useimmiten heidän ehdoillaan.

Ystäväni sanoi, että minun pitää aikuistua todella paljon, ennen kuin meidän ystävyytemme on mahdollista. En ole edes mikään holtiton rällääjä, erosin vasta pitkästä suhteesta ja ehkä muutamana viime kuukautena olen elänyt "menetettyä" sinkkuaikaani. Olen kuitenkin vasta 21-vuotias. :(

Hän synnyttää 11 viikon päästä, tuntuu pahalta että en saa olla mukana tässä elämää mulltistavassa onnessa, mitä hän käy läpi.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:23"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:56"]

Hormoonit. Ne saa ihmisen ihan sekopäiseksi. Menin itse ekasta raskaudesta aivan tontuksi. Suvaitsematon nipo on oikein kuvaavaa toiminnastani silloin ja sitä sitten jatkui vielä hyvän aikaa synnytyksen jälkeenkin. Onneksi järki palasi päähän lopulta. Toivottavasti ystävällesikin..

[/quote]

Vaikka kuinka ne hormonit hyrräisivät, voisi silti miettiä mitä suustaan päästää tai miten käyttäytyy. Ei se oikeuta törkeään käyttäytymiseen.

Jos ystäväni olisi tehnyt samoin kuin ap:n ystävä, olisi hän pysynyt entisenä frendinä vielä raskauden jälkeenkin vaikka kuinka olisi pyydellyt anteeksi. Ei ystävyys ole asia, jota voi riepotella miten sattuu hormonihuuruissa (tai ilman sitä).

[/quote]

Ap on 21 ja sanoo, että hänen kaverinsa on nuorempi (ei tarkentanut kuinka paljon). Joltain 17-20 vuotiaalta epävarmalta ihmiseltä tämäntyyppisen välien katkomisen voisin ymmärtääkin, kun yrittää jollain tavalla valmistautua elämänmuutokseen ja yrittää ehkä haudata ristiriitaisia tunteitaan tällä tavalla pönttöilemällä. Ei pahuuttaan, vaan ihan siksi, ettei ehkä uskalla puhua asioista ääneen tai pelkää kommenttia "miksi et abortoinut" tai "oletko nyt ihan varmasti valmis". Komppaan toki sitä, että ystävyyttä ei sovi riepotella miten sattuu ja kaikki ystävät ovat arvokkaita, mutta sanoisin myös, että ystävän ja kaverin erottaa se, että saako toisen kanssa kertaalleen munata raskaasti. Kavereihin poltetaan tämmöisistä munauksista loppuelämäksi sillat, ystävien kanssa halataan ja haukutaan molemmat osapuolet idiooteiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla