Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarkoittaako ihminen riidassa mitä sanoo?

Vierailija
10.12.2024 |

Äitini on aikatulinen luonne. Olen jopa epäillyt häntä joskus narsistiksi, sillä hänessä on melko  voimakkaita piirteitä narsismista. On kuitenkin myös empaattinen. 

Hän yritti puuttua joulunviettoomme. Olemme joka joulu viettäneet hänen luonaan joulun, ja nyt mieheni suku pyysi sinne (pitkä välimatka, jonka takia emme kerkeä molempiin). Yritin ehdottaa, että olisimme äitini luona joko 22. päivä tai joulun jälkeen viettämässä joulua, ja siitä sitten alkoi syyllistäminen yms. Pidin puoliani, johon äitini kimpaantui ja sanoi minulle minun olevan niin ärsyttävä että ei ihmettele yhtään miksi ex-mieheni pahoinpiteli minua. Lisäksi hän haukkui minut täysin pystyyn, olen kuulemma ärsyttävä, pahantahtoinen, negatiivinen ja pilaan aina tunnelman muutenkin muilta. Miksi sitten haluaisi joulua viettää kanssani 

Nuo sanat jäivät nyt kaivelemaan, ja mietin tarkoittaako äiti mitä sanoo ja olenko aidosti tuollainen? Luulin, että päinvastoin olisin liian miellyttämisenhaluinen ja sopeutuva.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kahdenlaisia ihmisiä, on niitä jotka ovat rehellisiä ja puhuvat suunsa puhtaaksi ja sitten on niitä jotka valehtelevat sekä haluavat vain loukata. Nämä loukkaajat saattavat sivaltaa myös niihin arkoihin kohtiin.

Vierailija
2/14 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muillakin on tuollaista kamalaa ollut. Ikävää. Ehkä voisit olla miehestäsi erillinen ihminen, ei miehen sukulaisille ole pakko mennä lainkaan ja mieti mitä SINÄ haluat elämässä itsellesi - jos haluat olla kotona se on ok. Ja voi ottaa äidin huomioon jouluisin ja muutenkin. Tosin riidan jälkeen ei enää luota varmaan äitiin ja ahdistaa. Itse soittelen äidille. En osaa viettää joulua hänen kanssa, pelkäisin kamalia sanoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

😴/😴😴😴😴😴

Vierailija
4/14 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan keskenkasvuinen ihminen koko äitisi

Itse olin tuollainen teininä. Kun ei osannut kommunikoida, ja tuntui, ettei tule kuulluksi, halusi aiheuttaa toiselle sen saman pahan olon joka itsellä on. Nykyään pystyn keskustelemaan tunteistani asiallisesti 

Ei äitisi varmasti oikeasti noita asioita tarkoita, haluaa vain pahoittaa mielesi. En kyllä silti olisi tekemisissä

Vierailija
5/14 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun vietto ei sitten millään onnistu kotona.

Vierailija
6/14 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulun vietto ei sitten millään onnistu kotona.

Mua ei yhtään se haittaa, olen nauttinut siitä kun saan leipoa viemisiä ja auttaa jouluvalmisteluissa. Kotona ei ole niin ollut joulutunnelmaa.

Vierailija
7/14 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ilmaisevat riitelyssä oikean mielipiteensä toisesta.

Vierailija
8/14 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ilmaisevat riitelyssä oikean mielipiteensä toisesta.

No kun tätä pelkäänkin! Että ensin patoaa noita sisällään, ja sitten pamauttaa todelliset aatteensa.

Vierailija
9/14 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riidassakaan ei tule loukata toista. Jos ihminen oikeasti välittää toisesta, hän ei pilkkaa tätä ihmistä koskaan. 

Narsisti taas pystyy helposti pilkkaamaan myös omia "rakkaitaan". 

Vierailija
10/14 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole todennäköisesti äitisi oikea mielipide, hän ei vaan hallitse vihaansa. Todennäköisesti suuttuneena sanoo asioita jotka satuttavat koska HALUAA satuttaa.

Kun tunteet viilenevät, varmaan katuu.  Olen pahoillani puolestasi.Ansaitset parempaa.

Vierailija
11/14 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmaksi osaksi ei,känni,äkkinäinentilanne ym,mutta yleesäkkin ei väitän näin.

Vierailija
12/14 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sinun pitää vetää rajat äidillesi ja ilmoittaa että tuollaisia ei puhuta yhtään kellekään missään tilanteessa. Ei äitiys tai paha mieli oikeuta tuollaiseen.

Vierailija
13/14 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton jälkeen en menis ollenkaan 

Vierailija
14/14 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelisin näin että te päätätte missä vietätte joulunne ja kenen kanssa. Tietenkin jos teidät halutaan olevan kahdessa paikkaa yhtäaikaa niin joku joutuu ehkä pettymään. Minusta tuo ehdotus 22pv on hyvä kompromissi. Ylipäätänsä vierastan omassa lähipiirissä siitä että joku suunnittelee jotain meidän puolesta. Onneksi sekavalla diplomatialla ollaan päästy tästä "kontrolloinnista" eroon.

Se mitä äitisi sinulle sanoi on mielestäni henkistä väkivaltaa ja sitä ei pidä kenenkään sietää. Suosittelen keskustelemaan asiasta ja tuot sen jämäkästi julki ettei tämä ole OK.

Teette sen mikä teistä hyvältä tuntuu ja välttäkää miellyttämistä sen kustannuksella että luovutte jostain teille tärkeästä.

Tsemppiä

-Kylmät kädet Ry

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme