Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

48 taloutta muuttaa samaan aikaan - miten käytännössä onnistuu?

Vierailija
07.10.2014 |

Käytössä ehkä parkkihalli sekä yksi kapea tie, joka julkisessa käytössä. Ennustan jo muuttopäivänä alkavia naapuririitoja.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku uudiskohteeseen muuttanut sanoa?

Vierailija
2/7 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon kokenut voin kertoa että aikamoinen ryysis.  Pahin ruuhka alkoi neljän jälkeen. Mikä teillä on muuttopäivä?

Tuollaisessa tulee ihmisten huonoimmat puolet helposti esiin, kuten yksi varaa hissin kasaamalla hissiin sekä oven väliin omia tavaroitaan, ja varaa osan eteistilasta pelkästään omaan käyttöönsä.  Ja sitten hissi on heti epäkunnossa. Toivottavasti teillä on vähemmän itsekkäitä naapureita:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kerran muuttanut uudiskohteeseen, ja ihan hyvin meni. Toki hissiä piti välillä jonottaa.

Vierailija
4/7 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on muutto perjantaina. Klo 12-15 välisenä aikana saa hakea avaimet. Kannattaisiko muuttaa vasta lauantaina? Asutaan onneksi tokassa kerroksessa joten paljon saa kannettua, ei tarvii hissiä.

Ap

Vierailija
5/7 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:25"]Meillä on muutto perjantaina. Klo 12-15 välisenä aikana saa hakea avaimet. Kannattaisiko muuttaa vasta lauantaina? Asutaan onneksi tokassa kerroksessa joten paljon saa kannettua, ei tarvii hissiä.

Ap
[/quote]
Mä muuttaisin pe heti kun saa, ihmiset muuttaa mieluummin viikonloppuna (vapaalla).

Vierailija
6/7 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen muuttanut n. 80 asunnon uudiskohteeseen. Ei ollut ongelmia, ja muutot hajautuivat ainakin viikon ajalle. Meillä rappuihin tosin pääsi sekä tien että pihan puolelta ja molemmin puolin oli tilaa.

Vierailija
7/7 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttanut kahdesti parinsadan asunnon uudiskohteisiin. Kyseessä tosin oli opiskelija-asuntosäätiön talot, joten mitään jättimäisiä muuttokuormia ei ollut kellään (kaikki asunnot yksiöitä ja pieniä kaksioita). Silloin asukkaiden muutot porrastettiin useammalle päivälle, eli toimistolta ilmoitettiin jokaisella oma muuttopäivä. Toki ne eivät olleet mitään pakollisia määräyksiä, mutta sujuvuuden kannalta suositeltavia.

Kannattaa varmaan ajoittaa isoimpien huonekalujen roudaus mahdollisimman hiljaiseen aikaan (heti aamusta tai myöhemmin illasta), tai sitten välittömästi kun saa avaimet. Voisin kuvitella, että tuolloin lauantaina päivällä olisi kova ryysis, jos se on monella vapaapäivä.