Lapsettomat: Mitä teette töiden jälkeen?
Opiskelin vuosia ja illat tein myös paljon kouluhommia ja juoksin opintoriennoissa. Nyt olen ollut muutaman vuoden töissä ja mietin aina välillä, mitä kaikkea tällä vapaa-ajalla voisikaan tehdä? Nyt tätä arvostaa kovasti kun ei ole koulutehtäviä tehtävänä, mutta aika usein sitä vain lösähtää työpäivän jälkeen sänkyyn :D
Toki luen, lenkkeilen, pelaan, ulkoilen, ongin, taiteilen, shoppailen, näen kavereita, siivoan jne. aina silloin tällöin :)
Kommentit (37)
Tulin juuri lenkittämästä koiraa, toinen (lyhyempi) lenkki on vielä yhdeksän maissa illalla. Samalla hoidin yhden luottamustehtäviini liittyvän puhelun ja sovittiin kokouspäivä. Kokouksia on 1-3 iltana kuukaudessa eli ei kovin paljon, mutta kokonaisuudessaan luottamustehtävän hoitaminen vie toiset 1-3 iltaa kuukaudessa.
Suoritan työni ohessa erikoisammattitutkintoa, joka parantaa etenemismahdollisuuksia ammatissani. Lisäksi opiskelen avoimessa yliopistossa mm. johtamista ja esimiestaitoja.
Luen, tosin nykyisin oppikirjojen lisäksi lähes pelkästään dekkareita; teen käsitöitä. Useimpina iltoina teen päivällistä tai ainakin salaatin, jos ruokana on jotain jo edellisenä päivänä valmistettua. Viimeiset tomaatit pitäisi tänään käydä poimimassa talteen, sitten voin laittaa kasvihuoneen talviteloille.
Areenasta ajattelin katsoa Rakasta mua -sarjan kakkoskauden ja joskus tulee katsottua Viddlasta tai Kirjastokinosta elokuvia. Ennen koronaa käytiin elokuvissa ja keikoilla vähintään kerran kuukaudessa, mutta nyt se on vielä jäissä. Lauantaina osallistun vapaaehtoistoimintaan ja illalla varmaan lämmitetään sauna. Siinäpä ne. Ja kun istun koneelle tekemään opiskelujuttuja tai lukemaan muita papereita niin ihan liian usein tulee klikattua itsensä tänne.
Mitä milloinkin huvittaa, ja sehän vasta on mukavaa <3
Palstailen, katson netflixiä, frisbeegolfaan, soitan kitaraa, leikin vanhempieni koiran kanssa, käyn kaupoilla, itsetyydytystä
Jotakin noista töiden jälkeen teen. Voin tehdä useampaakin noista töiden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mä teen samoja asioita kuin te lapsettomat vaikka mulla on 2 lasta.
Sulta ei kysytty.
Vierailija kirjoitti:
Ihan varmasti :) uskotaan.
Vaikeata on, kun ei ole edes ääpärööitä hakattavava surkeapalkkaisen pakko paskatyön jälkeen.
Haaveilen työkaverista ja pelaan pasianssia.
Seuraan TV.stä ylen uutisia, luen iltalehteä sekä Helsingin sanomia. Avarran maailman kuvaani näitä informaatiokanavia käyttäen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan varmasti :) uskotaan.
Miksi en voisi tehdä??
Makaan sohvalla, luen nettiä tai katon tv:tä. Muuta ei jaksa, kun työpäivä jatkuvine liikkumisineen väsyttää.
Sohva, tv ja some, syöminen. Kävelyä jos hyvä ilma ja jaksaa lähteä. Ennen koronaa kävin aktiivisemmin jumpparyhmissä, uimahallissa tai kuntoilemassa. Arki-illat ovat vähän sellaista seuraavaan työpäivään valmistautumista ollut aina.
Mitä nyt ihmiset yleensäkin tekee?
Tyypillisimmin töiden jälkeen käyn tarvittaessa kotimatkalla kaupassa, kotiin päästyä käytän koirani lenkillä, sitten ruoka koiralle ja kissoille ja laitan itellenikin ruuan.
Ruuan jälkeen joinain päivinä löhöilen sohvalla lukemassa kirjaa/kattomassa telkkaria, neulon, harjoittelen viululla soittoa, käyn pyörälenkillä tai muuten vaan urheilen. Joka ilta myös jotain pikkusiivousta/ tiskien ja pyykkien pyöritystä tarpeen tullen/imurointi 1-2 kertaa viikkoon. Kissojen ja koiran leikittämistä ja hoitoa. Joskus saatan arkenakin laittaa saunan lämpiämään, mutta yleensä saunon vaan viikonloppusin.
Parin viikon välein käyn viulutunneilla, joskus saattaa olla joku jumppa kerran viikkoon mutta nyt korona-aikana ne on jääny pois.
Joskus 21-22 maissa meen koiran kanssa iltalenkille ja viimestään 23 maissa alan valmistautua nukkumaanmenoon jne.
Eli aika paljon mitä milloinkin, mutta nuo mainitut on niitä tyypillisimpiä juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Syön, runkkaan ja juon kaljaa.
Nämä ja myös joskus sali, moottoripyöräily, auton rassaus tai tietokoneella pelaaminen. Ikää 30 vuotta ja vielä nämä kiinnostaa. :)
Teen ruokaostokset, muhjutan kissaa, kokkailen, pelailen, palstailen, luen kirjaa, harrastan liikuntaa, nikkaroin kotona. Tiistaisin menen töistä suoraan melontaseuralle ja hyppään kajakkiin. Keskiviikkoisin hoidan talonyhtiön asioita. Muina iltoina teen mitä haluan, usein tosin ihan vaan kotona kun töissä saa tavata jo tarpeeksi ihmisiä.