Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omillaan asuva aikuinen puhuu lapsuudenkodista edelleen kotina

Vierailija
07.10.2014 |

Siis sanoo vaikka menevänsä viikonlopuksi kotiin tms. Mitä mieltä?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti on siellä missä sinua odotetaan eniten.

Vierailija
22/25 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 19:33"]

Mun äitini,  70 v, sanoo edelleen menevänsä kotiin, kun menee lapsuudenkotiinsa. Näin siitä huolimatta, että hänen molemmat vanhempansa ovat kuolleet jo vuosikymmeniä sitten ja siellä asuu nykyään hänen sisarensa.

Myös mieheni sanoo menevänsä kotiin, kun menee vanhempiensa luo. En loukkaannu tms, vaikka hänellä on oma koti ja perhe minun kanssani.

Itse sen sijaan menen käymään vanhemmillani. Johtunee siitä, että he eivät enää asu siinä talossa, joka oli lapsuudenkotini, vaan muuttivat toiselle paikkakunnalle kun olen itse ollut jo aikuinen.

[/quote]

Juuri näin. 75v enoni "tulee kotona käymään" ja tulee siskontyttönsä (minun) ja tämän perheen nykyisin asuttamaan enon lapsuudenkotiin. Minä puolestani menen kotiin, kun lähden omaan lapsuudenkotiini, josta muutin jo yli 20 vuotta sitten pois. Ja naapurin mummo itki aikanaan, kun ei pääse kotiin, joka jäi Karjalaan - lähdöstään sieltä oli tosin kulunut jo yli 60 vuotta, mutta yhä se oli oikein koti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaiset sanovat menevänsä "porukoille" kun menevät vanhempiensa luokse kylään.

Minusta tuo ilmaisu on aina kuulostanut oudolta. Porukka on joukko ihmisiä. Porukat on useampi joukko ihmisiä. Miten niin "porukoille"?

Porukassa ei välttämättä tunneta toisia ihmisiä, esimerkiksi bussipysäkillä voi olla porukka odottamassa bussia.

Vierailija
24/25 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 20:16"]

Maalaiset sanovat menevänsä "porukoille" kun menevät vanhempiensa luokse kylään.

Minusta tuo ilmaisu on aina kuulostanut oudolta. Porukka on joukko ihmisiä. Porukat on useampi joukko ihmisiä. Miten niin "porukoille"?

Porukassa ei välttämättä tunneta toisia ihmisiä, esimerkiksi bussipysäkillä voi olla porukka odottamassa bussia.

[/quote]

Maalaisetko noin sanovat? Yksikään maalla asuva tuttuni ei mene porukoille vaan vanhemmilleen, äidille, kotiin jne. Vain helsinkiläiset tutut menevät porukoille, siis umpihelsinkiläiset täällä syntyneet.

Vierailija
25/25 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 20:16"]Maalaiset sanovat menevänsä "porukoille" kun menevät vanhempiensa luokse kylään.

[/quote]

Heheh, ihan kaupungissa mä kyllä asun ja sanon meneväni porukoille ;) ai niin mut kaikki muut paitsi kehä kolmosen sisäpuolella asuvathan oli niitä maalaisia ;) täällä sanotaan maalaisiksi niitä joilla on lähimpään kauppaankin kymmeniä kilometrejä ja/tai asuvat 5km päässä seuraavasta asukkaasta.

Sanon kyllä joskus meneväni kotiinkin, vaikka oma talokin on ollut jo monta vuotta. Oma asunto 7 vuotta. Silti koti on aina koti, onhan mun perhettä vielä mun vanhemmatkin :) ja tää on myös koti missä kasvatan omaa perhettäni. Makuja on monia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan