Miksi kenenkään unelma olisi asua autossa?
Siis pysyvästi. Suomen olosuhteissa. En vaan tajua. Hesarissa TAAS näistä juttua.
Kommentit (13)
Monet asuu leirintä alueilla jotkut teltassa kesän . Kyllä ja moni vaihtaa mökin autoon kun voi liikkua . Monet käy ulkomailla kesällä asuntoautolla ja moni asuu ulkomaillakin autossa .
Onko maksumuurin takana. Mä vähän haaveilen tuollaisesta.
Teen työtä, joka kulkee kätevästi mukana , ja oon vähän levoton luonne joten sellainen elämä missä paikka vaihtuisi helposti ja koti kulkisi mukana olisi ihan sopivaa. EHkä myös karavaanarilapsuus vaihtuvine maiseminen ja viikkoineen pohjoisessa ja Norjassa ovat iskostaneet rakkauden tuota elämää kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko maksumuurin takana. Mä vähän haaveilen tuollaisesta.
Teen työtä, joka kulkee kätevästi mukana , ja oon vähän levoton luonne joten sellainen elämä missä paikka vaihtuisi helposti ja koti kulkisi mukana olisi ihan sopivaa. EHkä myös karavaanarilapsuus vaihtuvine maiseminen ja viikkoineen pohjoisessa ja Norjassa ovat iskostaneet rakkauden tuota elämää kohtaan.
Entisenä autossa asujana annan neuvon: selvitä ennakkoon lailliset yöpymispaikat. Ihan kaikkialle et voi parkeerata. Googlen avulla löytyy.
Itse vietin juuri 5 päivää autossa ja voisin ihan hyvin muuttaa vaikka pysyvästi. Meillä on kaikki tarvittava elämään camping alueen ulkopuolellakin,suihku,vessa,keittiö ja pöytä,sohvapenkit+muutama nojatuoli. Pihalle grilli ja kalusteet niin voi kelin salliessa viettää aikaa. Talvella toki hieman tylsää kun neliöt on rajalliset,mutta miksei jos olisi esim töissä päivät... Autoni on toki huomattavasti suurempi kuin perus B-kortilla ajettavat hiirimoottoriset koirankopit joihin en astuisi jalallanikaan. 30cm lisäleveyttä käytävällä tuo jo merkittävästi tila tuntua.
Pointti oli se että ostaako samalla rahalla paikallaan pysyvä kerrostalo yksiö vai koska tahansa liikuteltava koti...?
Minä ihan mielelläni asuisin kyseisen Hesarin jutun blondin kanssa vaikka maakuopassa.
m45
Ne jutut on rikkaista hipstereistä jotka voivat muutaman kuukauden larpata jotain "nomadielämää" kunnes kyllästyvät.
Meistä tuli puolisoni kanssa keväällä karavaanareita, ja nykyään ymmärrän hyvin tämän asian. Itsekin voisin joskus ajatella vaihtoehtoa, että luopuisi kaikesta turhasta "romusta" ja muuttaisi asumaan yksinkertaisemmin autoon. Autossa asuessa on myös se etu, että aina voi vaihtaa asuinpaikkaa, jos siltä tuntuu. Ainakin minun tapauksessani, kun teen jatkuvasti etätöitä.
Autossa asuminen on halpaa, jos on oma tontti, mihin sen auton pysäköidä ja pitää se seisontavakuutuksessa läpi vuoden. Jos pidät autosi lain vaatimassa ajokunnossa, pelkät liikennevakuutukset, katsastukset+korjaukset, käyttömaksut ym. pienet ylellisyydet tekee jo pienen vantaalaisyksiön verran kuukaudessa. Ainoa etu mitä siitä keksii on vaihtuvat maisemat. Talvet voi olla parkissa etelärannikolla, kesäksi lappiin. Kylmähän siellä on asua, jos ei lämmitystä siihen laita, eikä se ole halpaa, oli lämmitystapa mikä tahansa. Kaukolämpöähän siihen ei saa...
Inspiroivaa ja puolisokin löytyi. Joillekin sopii erilainen elämäntapa.
Trailer park life, se on niin ameriikkaa. Sieltähän se apinoidaan.
Jouduin työharjoittelussa asumaan asuntovaunussa, talvella, ja inhosin sitä muovikoppielämää. Kärsin ahtaan paikan kammosta, niin pystyin olemaan siinä viikon. Lopetin harjoittelun, koska muutakaan vaihtoehtoa ei harkkapaikassa ollut
Asuin vuoden kun myimme liian suureksi käyneen talon ja etsimme pienempää. Oli mukavaa, mutta en minä loppuelämääni haluaisi niin asua. Nyt on kyllä jo ikävä karavaanarielämää taas :)
Säästösyyt. Hesassa asuminen ON kallista.