Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omaehtoinen opiskelu työttömyysetuudella

Vierailija
02.09.2021 |

Saako siinä sen työttömyyskorvauksen, vai työttömyyskorvauksen + 9 euroa päivässä? Kokemuksia, tietoa?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuohon pääsee että voi opiskella työmarkkinatuella? Kaikkea opiskelua ei hyväksytä tuohon.

Ennen opintojen aloitusta neuvottelet työkkärin kanssa. Työkkärin pitää hyväkysä opinnot sinua työllistäviksi ja siten osaksi työllistymissuunnitelmaasi.

Mulle esim. sanoi ihan suoraan että Humakin opintoja ei yleensä ikinä hyväksytä, kun olisin ollut kiinnostunut Yhteisöpedagogin opinnoista. Mutta sitten taas kun puhuin koulunkäynninohjaajan opinnoista, niin arveli, että ne hyväksyttäisiin.

Kiinnostaisi paljon enemmän ne työtehtävät mitä amk-tutkinnolla voi tehdä. 

Enpä usko että voivat olla hyväksymättä mitään tiettyjen amk:oiden opintoja suoralta käsin.

Tärkeintä on tehdä ensin itse se työllistymissuunnitelman ehdotus, huolehtia että koulutukselle asetetut säännöt, miettiä tarkkaan miten perustelee miten opinnot lisäisivät juuri sinun ammatitaitoasi ja auttaisivat sinua työllistymään sekä hankit liitteeksi tarkat tiedot opinnoista ja niiden sisällöistä.

Tässä linkissä kerrotaan ne ehdot mitä opinnoilta vaaditaan, ks. esim. nuo opintojen laajuudet jne.

https://www.te-palvelut.fi/tyonhakijalle/ammatinvalinta-koulutus/omaeht…

Joo, juuri nuo luettuani sinne soittelinkin :)

Eikä selkeää vastausta tullut? No, odottavat varmaan että sinä selvität opintojen laajuuden yms. ja teet selkeän ehdotuksen heille liitteineen. Osaavat sitten vasta vastata sulle.

Eivät tee päätöstä tuesta, ennen kuin olen ottanut koulutuspaikan vastaan. 

Vierailija
42/45 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: kannattaa hankkia ensin määräaikaisessa palkkasuhteessa hyvä ansiosidonnainen päiväraha ja sitten työttömyyden myötä lähteä opiskelemaan ansiosidonnaisella uuteen tutkintoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teidän tarvitse asiasta neuvotella TE-toimiston kanssa.

Itse en kertonut Kelalle, eihän ne vieläkään asiasta tiedä.

Opiskelkaa vapaasti!

Vierailija
44/45 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkki: kannattaa hankkia ensin määräaikaisessa palkkasuhteessa hyvä ansiosidonnainen päiväraha ja sitten työttömyyden myötä lähteä opiskelemaan ansiosidonnaisella uuteen tutkintoon.

ja säästää karenssin ajaksi. 

Vierailija
45/45 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en kertonut TE-toimistolle, ei ne siis saa asiasta tietää.