Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä ajoin aikanaan itse sairaalaan synnyttämään

Vierailija
02.09.2021 |

Ja takaisin synnäriltä kotiin.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko kalliiksi parkkeeraus?

Vierailija
22/52 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä kävelin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ois pystynyt, just pystyin oleen kyydissä kun puoliso vei. nimimerkillä kerkesin olla 6 min. salissa, kun vauva syntyi

Vierailija
24/52 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te olette hurjia!

Vierailija
25/52 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö teitä nyt palkita tästä jotenkin? Vai mikä tässä oli pointtina?

Tuliko hätä, kun et osaa suhtautua vitsiin?

Vierailija
26/52 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako muuten nykyään lähteä vauvan kanssa kotiin bussilla? Kun itse oli synnyttämässä vajaat 20 vuotta sitten, hoitajat meinas saada slaagin, kun huonekaverini oli vauvansa ja miehensä kanssa aikeissa mennä bussilla kotiin, se ei käynyt mitenkään päinsä.

Vierailija
27/52 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko kalliiksi parkkeeraus?

Ei. Ilmainen oli parkkipaikka 90-luvulla pikku sairaalassa. ap

Vierailija
28/52 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävelin kahden ensimmäisen kanssa sairaalaan ja takaisin. Toisen kanssa tuli vähän kiire, kun supistukset yllättäen paheni. Vauva oli jo matkalla ulos, mutta juuri ehdin.

Vierailija
29/52 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako muuten nykyään lähteä vauvan kanssa kotiin bussilla? Kun itse oli synnyttämässä vajaat 20 vuotta sitten, hoitajat meinas saada slaagin, kun huonekaverini oli vauvansa ja miehensä kanssa aikeissa mennä bussilla kotiin, se ei käynyt mitenkään päinsä.

No sitten odottaa 30min ja väittää saaneensa kyydin. Ei kerro että kyyti on dösäkuski.

Vierailija
30/52 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei. Täällä pk-seudulla ei nykyään oteta sairaalaan ennen kuin ei enää millään pärjää kotona. Kun supistuksia tulee minuutin välein, ei kyllä pysty autoa ajamaan. Jos sinne ajaa autolla itse, niin ne nauraa ovella ja käskee takaisin kotiin. Oon kuullu, että muissa sairaaloissa on jotain tarkkailuhuoneita ennen kun pääsee synnytyssaliin, mutta täällä se on joko kotiin tai suoraan saliin (ponnistamaan).

Naistenklinikalle menin raitiovaunulla synnyttämään. En päässyt suoraan saliin kun ne oli täynnä, piti odottaa käytävän toisella puolella huoneessa, jonne ne raahasi jonkun tarkkailulaitteen. Olin useita cm auki kun pääsin saliin.

Vierailija
31/52 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koko urakan jälkeen annoit sitten sen lapsen pois.

Vierailija
32/52 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja koko urakan jälkeen annoit sitten sen lapsen pois.

No niinhän sä teit.

Vierailija
33/52 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha.

Jos tätä nyt lukee sellaisia jotka eivät ole ihan varmoja miten tähän pitää suhtautua, niin sanotaanpa tämä asia nyt selkokielellä että ei jää vääriä mielikuvia.

Synnyttämään ei pidä missään nimessä ajaa itse autolla, JOS synnytys on jo käynnissä. Alussa supistukset voivat olla kuukautiskipujen tapaisia ja niiden kanssa voi vielä toimia. Ne tulevat kuitenkin pahenemaan. Kukaan ei voi istua synnytyksen läpi rauhallisesti sukkaa kutoen, vaan jossain kohtaa ne supistukset lyövät ilmat pihalle niin että ulkomaailma häviää mielestä kokonaan. Ei pidä ottaa sitä hyvin todennäköistä riskiä, että kun ajelet rauhallisesti moottoritietä lintujen laulaessa, seuraava onkin jo oikea avaava supistus ja tosiaan ajat auton betonikaiteeseen.

Jos joku kehuskelee menneensä autolla synnyttämään, on todennäköisesti mennyt sovittuun käynnistykseen ilman että tapahtuma on vielä käynnissä. Niin voi tehdä.

Vierailija
34/52 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo näin itsekin tein. Mies oli ulkomailla työkomennuksella eikä mulla edes ketään tuttuja tai sukua paikkakunnalla jolla asuttiin. Pakko oli vaan selvitä itse, tuli mitä tuli.

Viimeiset yli 100 vuotta on Suomessa ollut sellainen hämmentävä keksintö kuin taksi.

Taksia ei välttämättä saa silloin kun tarvii.

Jos ei saa taksia, voi tilata ambulanssin. Kenenkään ei tarvitse omistaa autoa tai ajokorttia päästäkseen synnyttämään.

Kun tilaa taksin tai ambulanssin niin niillä menee puol tuntia-tunti kun ne ajaa tänne, ja sitten suunnilleen sama aika sinne sairaalalle vielä. Ite kun tästä lähtee niin on puolessa tunnissa perillä.

Vierailija
35/52 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha.

Jos tätä nyt lukee sellaisia jotka eivät ole ihan varmoja miten tähän pitää suhtautua, niin sanotaanpa tämä asia nyt selkokielellä että ei jää vääriä mielikuvia.

Synnyttämään ei pidä missään nimessä ajaa itse autolla, JOS synnytys on jo käynnissä. Alussa supistukset voivat olla kuukautiskipujen tapaisia ja niiden kanssa voi vielä toimia. Ne tulevat kuitenkin pahenemaan. Kukaan ei voi istua synnytyksen läpi rauhallisesti sukkaa kutoen, vaan jossain kohtaa ne supistukset lyövät ilmat pihalle niin että ulkomaailma häviää mielestä kokonaan. Ei pidä ottaa sitä hyvin todennäköistä riskiä, että kun ajelet rauhallisesti moottoritietä lintujen laulaessa, seuraava onkin jo oikea avaava supistus ja tosiaan ajat auton betonikaiteeseen.

Jos joku kehuskelee menneensä autolla synnyttämään, on todennäköisesti mennyt sovittuun käynnistykseen ilman että tapahtuma on vielä käynnissä. Niin voi tehdä.

En mennyt käynnistykseen. Supistuksia oli mutta ei voimakkaita. Ajoin yöllä noin kello 2 ja lapsi syntyi vasta seuraavana iltana kello 19.ap

Vierailija
36/52 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä noin muuten ajattelet nykyään tuosta ensimmäisestä lapsestasi?

Vierailija
37/52 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektion jälkeen ei saa nostella turvakaukaloa+vauva, joten mies kuljetti sinne ja takaisin. Yhdessä venailtiin Naikkarin loungessa synnytysaikaa, vietettiin yksi yö perhehuoneessa ja sitten kotiin.

Vierailija
38/52 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo näin itsekin tein. Mies oli ulkomailla työkomennuksella eikä mulla edes ketään tuttuja tai sukua paikkakunnalla jolla asuttiin. Pakko oli vaan selvitä itse, tuli mitä tuli.

Viimeiset yli 100 vuotta on Suomessa ollut sellainen hämmentävä keksintö kuin taksi.

Taksia ei välttämättä saa silloin kun tarvii.

Jos ei saa taksia, voi tilata ambulanssin. Kenenkään ei tarvitse omistaa autoa tai ajokorttia päästäkseen synnyttämään.

Kun tilaa taksin tai ambulanssin niin niillä menee puol tuntia-tunti kun ne ajaa tänne, ja sitten suunnilleen sama aika sinne sairaalalle vielä. Ite kun tästä lähtee niin on puolessa tunnissa perillä.

Jos synnytys on käynnissä, ei pidä ajaa itse. Varsinkaan jos on kiire.

Vierailija
39/52 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin minäkin pystynyt ihan itse ajamaan sairaalaan synnyttämään, kun menin käynnistykseen. Ja synnytyksen jälkeen, sinä päivänä, kun kotiin vauvan kanssa pääsimme, olisin voinut jo ajaa autoa. Mutta meillä oli vain yksi auto, jonka mieheni tarvitsi sillä aikaa, kun olin sairaalassa. Joten menin synnyttämään bussilla, ja mies haki minut ja vauvan kotiin autolla.

Minulla on yksi tuttava, joka ihan oikeasti meni esikoistaan synnyttämään polkupyörällä. 

Vierailija
40/52 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ookoo.  Mä menin ambulanssilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan