Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä ajoin aikanaan itse sairaalaan synnyttämään

Vierailija
02.09.2021 |

Ja takaisin synnäriltä kotiin.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo näin itsekin tein. Mies oli ulkomailla työkomennuksella eikä mulla edes ketään tuttuja tai sukua paikkakunnalla jolla asuttiin. Pakko oli vaan selvitä itse, tuli mitä tuli.

Vierailija
2/52 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä synnytin saunassa ja lähdin heti synnytyksen jälkeen peltotöihin ja iltalypsylle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo näin itsekin tein. Mies oli ulkomailla työkomennuksella eikä mulla edes ketään tuttuja tai sukua paikkakunnalla jolla asuttiin. Pakko oli vaan selvitä itse, tuli mitä tuli.

Viimeiset yli 100 vuotta on Suomessa ollut sellainen hämmentävä keksintö kuin taksi.

Vierailija
4/52 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se retkeilijä-Susannahan ajoi pyörällä synnyttämään nyt keväällä, miehensä istui tarakalla :D

Siitä oli lehdissäkin juttua.

Vierailija
5/52 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli päästit pakokaasua ilmaan ihan turhaan. Olisit pyöräillyt. Laiskimus.

Vierailija
6/52 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja mä nostin vielä mieheni pyörätuolin autoon, kun takaisin kotiin tultiin. Sairaalaan hän tuli taksilla. Sattui kaikki tuollaiset nostot, kun oli väliliha leikattu. ap

Vierailija
7/52 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeiset yli 100 vuotta on Suomessa ollut sellainen hämmentävä keksintö kuin taksi.

Joo toki, pakon edessä olisi sellaista käyttänyt. Mutta ei tuntunut mitenkään vaaralliselta tai hankalalta itsekään ajaa joten ei tullut mieleen edes tuo vaihtoehto.

Vierailija
8/52 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä synnytin saunassa ja lähdin heti synnytyksen jälkeen peltotöihin ja iltalypsylle.

Tämä. Kyllä tosinainen osaa itsekin synnyttää. Ei siihen mitään sairaalaa tarvita.

Ihme nirppsnokkia nuo nykypäivän neidit.

Vierailija
9/52 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Täällä pk-seudulla ei nykyään oteta sairaalaan ennen kuin ei enää millään pärjää kotona. Kun supistuksia tulee minuutin välein, ei kyllä pysty autoa ajamaan. Jos sinne ajaa autolla itse, niin ne nauraa ovella ja käskee takaisin kotiin. Oon kuullu, että muissa sairaaloissa on jotain tarkkailuhuoneita ennen kun pääsee synnytyssaliin, mutta täällä se on joko kotiin tai suoraan saliin (ponnistamaan).

Vierailija
10/52 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä "superäideillä" on varmaan vähän lyhyempi matka sairaalaan, kun sinne voi itse ajaa. Ei kävisi mielessäkään pahimpien supistusten aikaan lähteä kahta tuntia ajamaan sairaalaan ja vieläpä motarin kautta. Siinä saa aika pahaa tuhoa, kun kesken supistuksen lyöt pääsi rattiin, ajat naapurin kaistalle ja päästät itsesi lisäksi muutaman muun ihmisen päiviltä.

Vierailija
11/52 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ajoin autolla penskana 40 asteen kuumeessa sairaalaan enkä ollut pystynyt syömäänkään kolmeen päivään joten olo aika hutera. Ei vanhemmat jaksaneet ajaa 5 minuutin ajomatkan päähän, saati että sais taksirahaa. Pieni kaupunki joten ei julkisia. Hätä keinot keksii ja turvallista matkaa.

Vierailija
12/52 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se retkeilijä-Susannahan ajoi pyörällä synnyttämään nyt keväällä, miehensä istui tarakalla :D

Siitä oli lehdissäkin juttua.

:''D kuulostaa sympaattiselta.

Vierailija
13/52 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä "superäideillä" on varmaan vähän lyhyempi matka sairaalaan, kun sinne voi itse ajaa. Ei kävisi mielessäkään pahimpien supistusten aikaan lähteä kahta tuntia ajamaan sairaalaan ja vieläpä motarin kautta. Siinä saa aika pahaa tuhoa, kun kesken supistuksen lyöt pääsi rattiin, ajat naapurin kaistalle ja päästät itsesi lisäksi muutaman muun ihmisen päiviltä.

Oli sairaala lähellä. N 3km.ap

Vierailija
14/52 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taksia ei välttämättä saa silloin kun tarvii.

Vierailija
15/52 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mäkin ajoin eestaas. Polkupyörällä. Vauva oli tarakalla kotimatkalla. Oli vähän hankalaa, koska keli oli liukas ja loskainen, ja alla kesärenkaat. Mutta niin vain ehdin kotiin keittämään ukolle aamukahvit ja -pullat. Aamiaisella ihasteltiin yhdessä vauvaa.

Vierailija
16/52 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taksia ei välttämättä saa silloin kun tarvii.

Jos ei saa taksia, voi tilata ambulanssin. Kenenkään ei tarvitse omistaa autoa tai ajokorttia päästäkseen synnyttämään.

Vierailija
17/52 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävelin synnyttämään. Mies kuitenkin kantoi sairaalakassin.

Vierailija
18/52 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö teitä nyt palkita tästä jotenkin? Vai mikä tässä oli pointtina?

Vierailija
19/52 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin kummallakin kerralla bussilla, takaisin mies kävi hakemassa.

Vierailija
20/52 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö teitä nyt palkita tästä jotenkin? Vai mikä tässä oli pointtina?

Ei vaan moittia. Rattiin kuuluu istua vain ajokuntoisena. Kukaan ei anna mitalia, kun vaarantaa sekä oman että muiden liikenneturvallisuuden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi