Mä ajoin aikanaan itse sairaalaan synnyttämään
Kommentit (52)
Mä synnytin saunassa ja lähdin heti synnytyksen jälkeen peltotöihin ja iltalypsylle.
Vierailija kirjoitti:
Joo näin itsekin tein. Mies oli ulkomailla työkomennuksella eikä mulla edes ketään tuttuja tai sukua paikkakunnalla jolla asuttiin. Pakko oli vaan selvitä itse, tuli mitä tuli.
Viimeiset yli 100 vuotta on Suomessa ollut sellainen hämmentävä keksintö kuin taksi.
Se retkeilijä-Susannahan ajoi pyörällä synnyttämään nyt keväällä, miehensä istui tarakalla :D
Siitä oli lehdissäkin juttua.
Eli päästit pakokaasua ilmaan ihan turhaan. Olisit pyöräillyt. Laiskimus.
Vierailija kirjoitti:
Joo näin itsekin tein. Mies oli ulkomailla työkomennuksella eikä mulla edes ketään tuttuja tai sukua paikkakunnalla jolla asuttiin. Pakko oli vaan selvitä itse, tuli mitä tuli.
Joo ja mä nostin vielä mieheni pyörätuolin autoon, kun takaisin kotiin tultiin. Sairaalaan hän tuli taksilla. Sattui kaikki tuollaiset nostot, kun oli väliliha leikattu. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeiset yli 100 vuotta on Suomessa ollut sellainen hämmentävä keksintö kuin taksi.
Joo toki, pakon edessä olisi sellaista käyttänyt. Mutta ei tuntunut mitenkään vaaralliselta tai hankalalta itsekään ajaa joten ei tullut mieleen edes tuo vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Mä synnytin saunassa ja lähdin heti synnytyksen jälkeen peltotöihin ja iltalypsylle.
Tämä. Kyllä tosinainen osaa itsekin synnyttää. Ei siihen mitään sairaalaa tarvita.
Ihme nirppsnokkia nuo nykypäivän neidit.
Okei. Täällä pk-seudulla ei nykyään oteta sairaalaan ennen kuin ei enää millään pärjää kotona. Kun supistuksia tulee minuutin välein, ei kyllä pysty autoa ajamaan. Jos sinne ajaa autolla itse, niin ne nauraa ovella ja käskee takaisin kotiin. Oon kuullu, että muissa sairaaloissa on jotain tarkkailuhuoneita ennen kun pääsee synnytyssaliin, mutta täällä se on joko kotiin tai suoraan saliin (ponnistamaan).
Teillä "superäideillä" on varmaan vähän lyhyempi matka sairaalaan, kun sinne voi itse ajaa. Ei kävisi mielessäkään pahimpien supistusten aikaan lähteä kahta tuntia ajamaan sairaalaan ja vieläpä motarin kautta. Siinä saa aika pahaa tuhoa, kun kesken supistuksen lyöt pääsi rattiin, ajat naapurin kaistalle ja päästät itsesi lisäksi muutaman muun ihmisen päiviltä.
Minäkin ajoin autolla penskana 40 asteen kuumeessa sairaalaan enkä ollut pystynyt syömäänkään kolmeen päivään joten olo aika hutera. Ei vanhemmat jaksaneet ajaa 5 minuutin ajomatkan päähän, saati että sais taksirahaa. Pieni kaupunki joten ei julkisia. Hätä keinot keksii ja turvallista matkaa.
Vierailija kirjoitti:
Se retkeilijä-Susannahan ajoi pyörällä synnyttämään nyt keväällä, miehensä istui tarakalla :D
Siitä oli lehdissäkin juttua.
:''D kuulostaa sympaattiselta.
Vierailija kirjoitti:
Teillä "superäideillä" on varmaan vähän lyhyempi matka sairaalaan, kun sinne voi itse ajaa. Ei kävisi mielessäkään pahimpien supistusten aikaan lähteä kahta tuntia ajamaan sairaalaan ja vieläpä motarin kautta. Siinä saa aika pahaa tuhoa, kun kesken supistuksen lyöt pääsi rattiin, ajat naapurin kaistalle ja päästät itsesi lisäksi muutaman muun ihmisen päiviltä.
Oli sairaala lähellä. N 3km.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taksia ei välttämättä saa silloin kun tarvii.
Niin mäkin ajoin eestaas. Polkupyörällä. Vauva oli tarakalla kotimatkalla. Oli vähän hankalaa, koska keli oli liukas ja loskainen, ja alla kesärenkaat. Mutta niin vain ehdin kotiin keittämään ukolle aamukahvit ja -pullat. Aamiaisella ihasteltiin yhdessä vauvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taksia ei välttämättä saa silloin kun tarvii.
Jos ei saa taksia, voi tilata ambulanssin. Kenenkään ei tarvitse omistaa autoa tai ajokorttia päästäkseen synnyttämään.
Minä kävelin synnyttämään. Mies kuitenkin kantoi sairaalakassin.
Pitääkö teitä nyt palkita tästä jotenkin? Vai mikä tässä oli pointtina?
Minä menin kummallakin kerralla bussilla, takaisin mies kävi hakemassa.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö teitä nyt palkita tästä jotenkin? Vai mikä tässä oli pointtina?
Ei vaan moittia. Rattiin kuuluu istua vain ajokuntoisena. Kukaan ei anna mitalia, kun vaarantaa sekä oman että muiden liikenneturvallisuuden.