Miksi sun mies ei osallistu millään lailla koulun varojenhankintaan?
Miksi ei osallistu myyjäisiin, buffettiin tms, ei leivo, ei tee käsitöitä, ei organisoi, ei myy keräystuotteita tai hanki arpajaisvoittoja jne?
Kommentit (30)
Siksi, kun tuo ei ole millaan lailla koulun ydintehtävää. Auttaa kyllä läksyissä ja juoksee vanhempainilloissa.
Siksi, kun en osallistu minäkään, koska ei ole mitään varainhankintaa käynnissä.
Miestä ei kiinnosta mikään muu kuin mies itse. Miehelle pitäsi olla jokin hänen omaa narsismiaan ruokkiva etu siitä, että hän osallistuu. Esimerkiksi seurakuntien toimintaan osallistuvat sellaiset miehet, joiden omaa mainepääomaa osallistuminen ruokkii. Muiden ihailu hivelee omaa itsetuntoa. Koulu-tyyppiseen hyväntekeväisyyteen ei liity niin vahvasti sellaisia mainepääomaetuja. Kuten joku sanoikin, kouluhyväntekeväisyys on leimallisen naisellista puuhailua ja siinä auttava mies voi saada omituisen tai nyhverön tyypin leiman.
Muistakaa: mies on itsekeskeinen narsisti. Mies ei tee kuin sellaisia asioita, joista hänelle itselleen on hyötyä. Jotta mies saadaan tekemään jotain lapsensa, vaimonsta tai jonkin suuremman yhteisön hyväksi, pitää käyttää pakkoa tai saada homma vaikuttamaan siltä, että mies itse on se suurin hyötyjä.
Siksi kun mäkään en tee noita juttuja
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 12:15"]
Miestä ei kiinnosta mikään muu kuin mies itse. Miehelle pitäsi olla jokin hänen omaa narsismiaan ruokkiva etu siitä, että hän osallistuu. Esimerkiksi seurakuntien toimintaan osallistuvat sellaiset miehet, joiden omaa mainepääomaa osallistuminen ruokkii. Muiden ihailu hivelee omaa itsetuntoa. Koulu-tyyppiseen hyväntekeväisyyteen ei liity niin vahvasti sellaisia mainepääomaetuja. Kuten joku sanoikin, kouluhyväntekeväisyys on leimallisen naisellista puuhailua ja siinä auttava mies voi saada omituisen tai nyhverön tyypin leiman.
Muistakaa: mies on itsekeskeinen narsisti. Mies ei tee kuin sellaisia asioita, joista hänelle itselleen on hyötyä. Jotta mies saadaan tekemään jotain lapsensa, vaimonsta tai jonkin suuremman yhteisön hyväksi, pitää käyttää pakkoa tai saada homma vaikuttamaan siltä, että mies itse on se suurin hyötyjä.
[/quote]
Kuka on antanut sinulle luvan viedä läppäri keittiöön?
Mua ei ainakaan miehenä kiinnosta tuollainen homma tippaakaan. Jotenkin yhdistän tuollaiset hommat naisille.. Rahaa voin kyllä antaa jos sitä johonkin järkihommaan tarvitaan.
Mieheni osallistuu siihen maksamalla veroja.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 12:09"]
Varmaan nuo vähän katsoisivat kieroon, kun tuntematon lapseton mies menisi myymään jotain pitsiliinoja ja maustekakkuja koululle.
[/quote]
Kiitti! Nyt on kahvit näppiksellä... =)
Yrittäjänä hänellä on aika vähän vapaa-aikaa ja minusta on ihan ok että sen käyttää vaikka urheiluun mieluummin.
Varojenkeruussa on kerran auttanut, tarjosi lapsen koululuokalle yhtä urakkatyötä, kesto 2 tuntia. Arvatkaapa, mammat, mikä oli vastaanotto? Suurin osa vanhemmista ilmoitti, että heidän Jenniccat ja Nicot ei tuollaista hommaa tee. Ei tuntunut lapsista "omalta jutulta". Ja kyse oli ihan yksinkertaisesta fyysisestä työstä josta olisi tullut ihan kiva palkka. No, ei väkisin totesimme.
Mies ostaa kaikenlaista turhaa roipetta, mitä koulussa myydään milloin mitäkin tarkoitusta varten. Se riittää.
Ap, mä kiitän sua tästä avauksesta ;D
Ihan huippua.
Koska nuo on naisten puuhastelua. Miehet tekevät oikeita asioita kuten töitä, josta saamallaan palkalla voivat kustantaa lastensa leirikoulut ja luokkaretket.
No mun mies järjesti just arpajaiset ja hommasi niihin pääpalkinnonkin, joten ei voi yleistää.
Nooo, voin mä siltä illalla kysyä kun ollaan kotona. Tota, mitä koulua miehelle kannattaisi ehdottaa? Tuo lähin ala-aste vai joku lopetusuhan alla oleva? Pitäisikö soitella kaikki koulut läpi ja kysellä heidän myyjäisten ajankohtaa? Kuinka moniin myyjäisiin pitäisi osallistua että olisi sitten hyvä?
Mieheni tekee ihan tarpeeksi harrastustoiminnassa vapaaehtoistyötä nuorten hyväksi. Ei sillä puhtia riitä joka paikkaan.
Maksamalla veroja. Pullaa voi mammat hiki päässä leipoa, ja heittää rahansa hukkaan. Ensin ostetaan ainekset, sitten leivotaan ja myydään. Lopulta päädytään ostamaan ne omat pullat , kun kukaan ei niitä halua ostaa. Todella fiksua toimintaa? NOT
Mies maksaa veroja ja katsoo, ettei ole mitenkään velvollinen kustantamaan asioita, jotka kuuluvat yhteiskunnalle ja koululle.
Heh. Tein tämän aloituksen kun juuri luin wilmasta 3 luokan keskusteluketjuja joulumyyjäisiin liittyvästä varojenhankinnasta. Jokaisesta ketjusta puuttuivat miehet tyystin, eikä heitä ko. myyjäisissäkään näy. Halusin ihan oikeasti kuulla miksi miehet loistavat poissaolollaan.
Ei minunkaan mies osallistu, eipä sillä, mutta hän on kädentaidoton ja suht epäsosiaalinen, laiskakin. Kaikki miehet eivät toki olla tuollaisia, siksi haluaisin kuulla muiden syitä.
Varmaan nuo vähän katsoisivat kieroon, kun tuntematon lapseton mies menisi myymään jotain pitsiliinoja ja maustekakkuja koululle.