Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELMET loppuviikkoon

31.08.2006 |

en ainakaqan huomannut pinoa, joten täs on

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fassilooralle : kiitos vinkkelistä. Osku siis syö huonosti elikäs tosi pieniä annoksia ja olen yrittänyt imettää sitten ruoan jälkeen. Mehän ollaan niiku painokontrollissa. painoa musta tullu kyllä hyvin mut ku tuo jätkä ei kasva pituutta. Ja aina mitataan moneen kertaan neuvolassa kun täti ei usko millään niitä lukemia. 6kk mitat oli 65,7 cm -kaikien mielestä tappi :) mut mekin ollaan miehen kanssa lyhkäsiä -mie vaan 158 cm niin eihän pojastakaan voi tulla koripalloilijaa ;)

Elikäs ensin ruoka ja sitten tissi -ruoka-ajat meillä niinkun Viljaalla -aamupuuro 08 -lounas 11 -välipala 14 -päivällinen 17 -iltapuuro 19

Me aletaan valmistautuu Saimaalle :) Parin päivän nettipimento ( ens kesänä meillä on kuulemma nettikin veneessä ;) )

Minkki kera hampaita tekevän Oskun

Kaikille ihanaa viikonloppua :)

Vierailija
22/31 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

et kohta repeen. Eikös sitä synnytysten sanota helpottavan menkkakipuja??? Montako niitä synnytyksiä pitäs sit olla?? Mä en kestä, yöllä heräsin kipuun ja sit en saanut enää unta, kipulääkkeet ei enää tehoo..niin ja menkkoja ei silti kuulu..kivut vaan vaivaa.

Joo,sit paras kaveri soitti ja häneltä amputoidaan pikkurilli, jostain kasvaimesta on kyse,en enää muista mikä se oli kun muisti jostain syystä lukkiintui..ehkä shokista. Ihan karmee uutinen, miten nuorelle ihmiselle voi käydä niin????!!! On tämä elämä niin saatanan epäreilua!

Eipä mulla oo mitään positiivista sanottavaa tänään...parempi mennä sohvalle itkemään

Surullinen kuumetta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttoiko yhtään? Oli niin kuin olisit kuvaillut mun oireita kun sairastin endometrioosia -tosin siinä pahimmassa vaiheessa ennen leikkausta olin täysin toimintakyvytön eivätkä tietyt reseptikipulääkkeetkään auttaneet, käsikauppakamasta puhumattakaan.

Mutta kuten lääkäri mulle juuri viime viikolla ilmoitti " raskaus on paras hoito tuohon vaivaan" ja " kun olet tuossa iässä" niin siitä kierukasta voisi hankkiutua eroon, kun ei se kerran mulle sovikaan. Että pökköä pesään vaan.

Hoh hoijaa.

KL.

Vierailija
24/31 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meillä oli tänään koirien agilitykisat, tai siis ne oli ton seuran missä käydään niin sellatteet epävirallisen viralliset kisat, missä oltiin mölliluokassa, minien puolella, ja meidän Emma voitti luokkansa!!! Mä olin ihan varma että meni penkin alle, kun sähläsin siin kolme-neljä aitaa ihan ite...Emma kyllä meni hienosti, vaikka mulla olikin ongelmia muistaa rata!!! No, mutta kuitenkin meni tosi loistavasti, ja tuli vain 15virhepistettä, kun mies meni tuon toisen kanssa niin niille tuli jotain 133, heh heh!!! olivat samassa luokassa ja tulivat toka vikoiksi...

Napero06lle vielä että meillä kanssa on " opittu" tuo pärräämisen ja sylkemisen jalo taito... On sitten tosi mukavaa jossain julkisilla paikoilla...

Minkille onnee venereissuun, toivottavasti onnaa tällä kertaa paremmin kun viimeks...

Mutta eipä mulla muuta ollutkaan tällä kertaa... ÖITÄ!!!

Napero jolla liian paljon intoa päällä että malttais mennä nukkumaan ja Eetu joka vetelee jo hirsiä (onkos muiden vauvat kovia kuorsaamaan?)

Vierailija
25/31 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SYÖTTÖTUOLEISTA oli puhetta. Me ostimme Ikeasta sen puisen ruskean korkeaselkänojaisen syöttiksen ja on ollut TODELLA hyvä. Korkea selkänoja on kyllä pienelle mun mielestä ihan ehdoton. Siihen sopi esikoiselle hankkimamme pehmuste kuin olis siihen tehty! Ostin sen Stockalta silloin joskus ja olikin sattumalta ihan saman mallinen kuin tuo Ikean tuoli. Tuo tuoli on lisäksi sopivan pieni istuimeltaan, jolloin se tukee vauvaa hyvin. Tripptrapista tuli kysymys mieleen, eli saako siitä sitä istuma" reikää" suurennettua? Mä yritin sitä eilen Stockalla katella, mut en mä vaan älynnyt miten sitä saa suuremmaksi kun se kaari on kiinni siinä selkäosassa. *Blondi* Mutta ollaan todella tyytyväisiä tuohon Ikean istuimeen. Hintaa oli 45¿ joten eipä päätä huimannut. Monet kehuvat sitä Tripptrappia, mutta musta se ei ole mikään erikoinen, siis parin kaverini kokemuksen perusteella ja muutenkin. Hinta on ainakin niin hurja, huh. Meillä esikko siirty syöttötuolista suoraan normaalille tuolille, aluksi tyynyn kanssa.

PÄIVÄUNISTA sananen. Meillä ollaan kanssa nukuttu jo muutama viikko 2 päiväunet. Yleensä ne on yhteensä n. 2-3½ h kieppeillä. Yöllä nukutaan sitten 12-13h, viime yönä jopa 14h (olin shoppailemassa Hgissä niin Noora nukkui siellä vain vajaa 1½h koko päivänä, siksi niin väsytti yöllä). Noora on alkanut menemään yöunille jo klo 18.30-19 ja heräilee sitten siinä 7-7.30 välillä (ei heräile öisin). Ennen meni aina klo 20 maissa nukkumaan, mutta nyt menee kyllä ihmeen aikaisin. Vai siirtäneekö itseään jo valmiiksi talviaikaan ;) Päikkärit nukkuu n. klo 10 ja klo 14.

Onnea plussanneelle Elmiinalle!! :) Mukavan kirpeää syksyn alkua kaikille Helmiksille!

Mikaela ja Noora 6kk1vk

Vierailija
26/31 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos en ehdi viikonlopun aikana enää koneelle.

Siis tervetuloa Napero ja Larvanto maanantaina, haen Niklaksen klo 13 paikkeilla joten tulkaa vaan heti kun kerkeette. Nyt syömään!

Manna

Vierailija
27/31 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin kotiuduttu ihanalta reissulta :)

Ihanaa oli vaikkakin rankkaa kahden " seinähullun" lapsen kanssa veneily keskellä ei siis mittään. Savonlinnasta ajoimme n. 6 h Puumalaan ja siellä lasten lempipaikkaan rokansaareen. Matkahan meni oikein mukavasti -osku malttoi nukkuakin parit unet keulahytissä. Illanpimennossa käytiin kunnon puusaunassa peseytymässä, Osku tykkäs ihan hirveesti -poika oli niin ihmeissään kaikesta että istu ihan hiljaa rattaissa kun kuljettiin saaressa.

Iltahan meillä venyi aika myöhäiseksi kun lapset oli vähän tohkeissan. Kun saatiin pikkuiset nukkumaan niin me tuore " aviopari" istuttiin hämyvalossa veneen keittiössä ja juotiin oluet :) ja ihasteltiin sitä kaikkea mitä siellä oli ;)

Voi että saimaa on kaunis ja mieli lepää -tai no kyllä sitä ressiä tuli kun tänäänkin oli kaikkea säätämistä. Toki kun siellä veneessä oli kaikki kaapit täynnä sen entisen omistajan roinaa niin omat kamat pyöri missä sattuu. No me ens viikolla se tyhjennetään niin saadaan sitten järjestys ja sitten kaikki varmaan sujuukin mukavasti. Saa tarvikkeet omille paikoilleen.

Mä visioin ens talven aikan uudet verhot sekä verhoilut. Ruokapöytää pienennetään ja uudet kaapit keittiöön vaihdetaan yms. sellaista pikkunättiä tehdään ! ihanaa mä pääsen lempipuuhiin ;)

No se siitä, laittelen kun jaksan sinne hääsivuille muutaman " häämatkalla" kuvan -kunhan tosiaan jaksan. Nyt on aika veto pois ja pyykkikone odottaa pesijää ;) Onneksi on kuivausrumpu niin saan parit koneet tänään kuivaksi ja huomenna arki koittaa.

Joku puhu pmms oireista tai jotain, mulla on ollu ihan järkyttävät selkäkivut alaselällä -pahimmat ain kk aikaan ja muutenki aamulla ei meinaa sängystä päästä ylös. Mulla onkin huomen aamul kunnon lääkäri -saa antaa jotain nappia ja selvityksen mistä johtuu.

Jep ny laittaa sitä pyykkiä

Minkki ja Oskuboy 6,5kk kohta kai

Vierailija
28/31 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin tonne vanhaan pinoon kirjoitella, vaan enpä sit viittiony kun tajusin, et on jo torstai. Viljaalla oli koira huolia ja Minkkikö ei sit päässy Saimaalle... KUrjaa.

Ja Elmiina oli plussanu, vau! Ihanaa! onnea.

Jep meidän neiti on nukkunut edelleen yönsä huonosti, mut kääntyily eiole syynä. En sit tiedä mikä lie syynä, mut yritän kestää, kun meillä tää on uutta, eli vauvempana nukuttiin hyvin, ja oletan että nytkin on toivottavasti kyse väliaikaisesta ilmiöstä...

Mut eilen oltiin neuvolassa ja saatiin oma hammasharja kahdelle alahampaalle. Ja sit meitin neiti on nykyään pulska! Painaa jo 8,440kg ja on 68cm pitkä. Kilo oli sit tullu taas kuussa. Ja en ihmettele, meillä syödään loistavasti, koputtaa puuta.

No niin nyt on sitten käyty myös fysioterapiassa tarkastamassa se meidän neidin pään vinous: oli suora. Mut sit tää fysioterapeutti oli aika hassu sanoissaan: neiti on liian kehittynyt jaloistaan, kun seisoo tuen varsaa niin tukevasti ja on löytänyt varpaansa. Nää pitäis löytää kuulemma vasta 7kk iässä. Hassua kun mun mielestä nää vauvat kehittyy eritahtiin kuka mitenkin joten näin esikoisen äitinä ajattelin antaa ollla. Sitten kuulemma mahallaan pitää viihtyä, kun meidän neiti kierii eli kääntyy itse mahalleen ja siitä pois, niin mitenkäs väkisin pidät. No voinhan yrittää houkuteela lelulla, mut muuten no. anti senki olla stressaamati.

no me ollaan nyt mummulasaa käymässä.Tulimme bussilla ja matka meni hyvin, vaikka neiti nukkui vain puoli tuntia kahden tunnin matkasta.

no semmoisia! Pitiköhän jotain muuta viel kommentoida... No sama pää kesät talvet ei tuu mieleen siis...=)

Terkkuja!

T: minna ja elsa

Vierailija
29/31 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö syö lattialla laskujen jämiä, maiskutus vaan kuuluu.

Me kohta lähdetään rakkia ulkoiluttamaan ja sit hierontaan.Eli pikainen istunto täällä.

Meillä istutaan jo syöttötuolissa ja ruoka menee paremmin alas, saa läiskyttää pöytää ja tuijottaaa muitten lautasia. Eilen muuten tyttö iltapuuron jälkeen söi vielä puolikkaan kurpitsan(semmosen vihreen pötkön) onko se nyt sit kesä vai mikä.tarkotus oli antaa se huomenna ruualla,no keitellään tänään uus satsi.

Meilläkin on päästy kuvaamaan nukkumista lusikka suussa ja syöttötuolissa, voi raukkaa äiti mättää ruokaa naamaan ja nukuttaa!! Esikoinen nukkui pottaan aika useesti. tai siis potalle.

Täällä on ihan syksyinen ilma, ainakin kun ikkunan takaa katsoo, taidan kaivaa ihan haalarin esiin.mutta MITÄ JALKOIHIN??? minigrip-pussit????? kun kuitenkin konttailee hiekkalaatikolla..sukat heti paskaset,maa viilee/kostee..paneko nuo pussit vai????? auttakaa naista mäessä.

Nyt pesulle ja pukemaan ja rakkia pihalle ja hierontaan..huh huh

kuumetta ja typsy

Vierailija
30/31 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli esikoisella äitiyspakkauksesta (2004) semmoset kosteudenpitävät toppatossut syksyllä ja keväällä jalassa, naapuri oli ostanu jostain samanlaiset tytölleen

Vierailija
31/31 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Arjen hulina on lisääntynyt aika lailla kun Danny the koiranpentu saapui taloon tiistaina. Ihmeellinen ja valloittavan suloinen karvakasa on kuitenkin koiranpentu, joten aika lailla saa vahtia -milloin on tohvelit suussa, milloin koittaa painia Leon kanssa.

Ennen kaikkea (hitto, onko ennenkaikkea yhdyssana vai ei? Ei vissiin?) on pitänyt olla tarkkana pennun käytöksestä Leoa kohtaan. En halua tehdä vauvasta pelottavaa asiaa, että jotenkin rankaisisin koiraa vauvan luo menosta. Mutta en myöskään halua tehdä Leosta pennulle elävää lelua, jonka kanssa voi painia ja riehua. Olen antanut haistella ja nuolla kasvoja/käsiä. Jos menee yhtään pidemmälle, olen tuupannut pennun vauvan luota pois. Yleensä ei kyllä mene siihen luokse, mutta päivä päivältä kiinnostus lisääntyy.

Yllättävän helposti kaikki on kuitenkin mennyt. Koiranpentu kun nukkuu sen melkein 20h niin suurimman osan ajasta on aika rauhallista. Toivottavasti ehtii sisäsiistiksi ennen kuin Leo pääsee liikkeelle -näen jo sieluni silmin Leon juhlimassa sanomalehtivessassa YÖKS!

Aloitimme nyt sitten vihdoin ne viljatuotteet, joita jännitin. Annamme aamuisin kauravelliä. Vaihdan pari päivän päästä kaurapuuroon. So far so good eli ei mitään allergisia oireita. Miten muut aamupuuroilijat -annatteko heti vauvan herättyä maitoa ja sitten hetken päästä lusikalla puuroa vai kuinka?

Kukas siitä syöttötuolista kyseli alkuviikon pinossa? Meilläkin on syöminen parantunut syöttötuolin tultua kuvioihin. Meillä on sellainen Brion high Chair -en muista mikä sen nimi oli. Vissiin Madde high chair. Eli hyvin basic tuoli, joka on musta tyylikäs. En halunnut sellaista, missä on oma pöytä vaan sellaisen, jonka saa perheen ruokapöydän ääreen. Leo tosin kesken ruokailun saattaa jäädä uneksimaan eli katselemaan ikkunasta ulos esim. tai sitten alkaa lutkuttaa ruokapöydän reunaa tai jotain. Yleensä siis ruokailun jälkeen on pyyhittävä Leon naama (lue: pää) ja kädet, syöttötuoli, ruokapöytä, lattia ja joskus vaihdettava myös syöttäjän vaatteet. Oikein sujuvasti siis syödään meillä -heh heh.

Eipä kummempia. Jatkan tätä sirkuksen " hoitoa"

Oodi ja Simppu Kalamies