Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Totuus liikapainosta

Vierailija
02.09.2021 |

Olen päästänyt iän myötä (40 v ylitettyäni) itseni lihomaan niin, että bmi on himpun alle 25, kun nuorempana se oli 20-23.

Kyllä vaan on iso ero olossa; närästää jatkuvasti, koska palleatyrä, väsyttää ja ajatus takkuaa, koska (lievä) uniapnea, vatsa jatkuvasti kipeä ja turvonnut jne jne.

Olen lääketieteellisesti vielä normaalipainon ylärajoilla, kun bmi 25:n raja ei ole ylittynyt, mutta kurja olo kaikin puolin. Ja syy yksinomaan siinä, että en ole saanut otettua itseäni niskasta kiinni ja siivottua turhia herkkuja (pulla, jäätelö, karkki) pois ruokavaliostani. Miksi pitääkin olla näin tahdoton tallukka, harmittaa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei tosi harmi ihan kamalaa menee varmaan vuosia saada pari kiloa pois

Vierailija
2/6 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaasutuksesta vapautuminen on varmaa. Aktiivisuudella voimme nopeuttaa kehitysträ.

Eihän omalla parvekkeella saa ammuskellakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nyt sitten vaan hommiin, ja pullat ja muut pois kaapeista, kävelylenkille ja tallukointi taakse jää!

Vierailija
4/6 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, nyt sitten vaan hommiin, ja pullat ja muut pois kaapeista, kävelylenkille ja tallukointi taakse jää!

Kiitos tsemppaamisesta. Itse asiassa jo teen 3-4 kävelylenkkiä viikossa (yht. n. 20-25 km/vko). Muuten olisikin ehkä nykyistä pulskemmassakin kunnossa. Sokerikoukusta kun vielä saisin itseni irti.

Ap

Vierailija
5/6 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko itte keksit uuden sanan LIIKAPAINO?

Vierailija
6/6 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko itte keksit uuden sanan LIIKAPAINO?

No, ihan itte. En tiedä, mikä olisi oikea termi, kun painoa on liikaa hyvinvoinnin kannalta, mutta vielä ollaan alle lääketieteellisen ylipainon määritelmän (bmi 25)?