Luin viikko sitten YLE:n sivuilta, että Alvar Aalto on syntynyt Jyväskylässä?
Mielestäni se ei pidä paikkaansa.
Voin toki olla väärässä ja YLE oikeassa. Ihmettelen vaan.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Alvar on Jyväskylän poikia. Käynyt myös koulunsa siellä.
Aha. Kiitos.
Hyvää päivänjatkoa sinulle.
Ei ole syntynyt siellä mutta nuorena sinne muutti
Kuortaneella se on syntynyt, varma tieto.
kuortanehullu taas päivystää. Ei ihme, että Kuortaneella syntynyt kirjailija Arvo Myllymäki ei halua koskaan mennä enää Kuortaneelle. Rasistisia kepu- ja kokkaremoukkia täynnä koko paikkakunta ja serkkunaintien seurauksena kuutiopäistynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha. Kiitos.
Jatkan vielä että. Fundeeraan vielä että taidan tilata ajan muistilääkärille kun pääkoppa teki tämmöisen muistivirheen.
Ehkä alkavaa dementiaa. Olisi pitänyt luottaa vaan YLE:een ja käyttämiinsä asiantuntijoihin. Ei kai he loukkaantuneet tuosta että laitoin heidät epäilyksen alaisiksi? Huoh! Pitää kai lähettää anteeksipyyntö YLE:lle ja ehkä kukkapuska toimittajalle ja käyttämälleen asiantuntijalle.
Aloitustekstin kirjoittanut.
Laita myös suklaata mukaan 😃
Vierailija kirjoitti:
kuortanehullu taas päivystää. Ei ihme, että Kuortaneella syntynyt kirjailija Arvo Myllymäki ei halua koskaan mennä enää Kuortaneelle. Rasistisia kepu- ja kokkaremoukkia täynnä koko paikkakunta ja serkkunaintien seurauksena kuutiopäistynyt.
Ei, mä oon Huvipuistohullu 😄 enkä mäkään enää Kuortaneelle mee kuin silloin tällöin porukoilla käymään 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha. Kiitos.
Jatkan vielä että. Fundeeraan vielä että taidan tilata ajan muistilääkärille kun pääkoppa teki tämmöisen muistivirheen.
Ehkä alkavaa dementiaa. Olisi pitänyt luottaa vaan YLE:een ja käyttämiinsä asiantuntijoihin. Ei kai he loukkaantuneet tuosta että laitoin heidät epäilyksen alaisiksi? Huoh! Pitää kai lähettää anteeksipyyntö YLE:lle ja ehkä kukkapuska toimittajalle ja käyttämälleen asiantuntijalle.
Hyvä huomio.
Kudon myös villasukat toimittajalle ja käyttämälleen kunnioitetulle asiantuntijalle.
Terv. Aloitustekstin kirjoittanut.
Alvarin innostus arkkitehtuuriin syntyi Jyväskylässä Alvarin ollessa rasavilli ja kuriton pikkupoika josta kerrotaan että jopa itse Yrjö Blomstedt oli kerran korvalehdestä retuuttaen raahannut pojan kyliltä kotia. Mutta poika itse on syntynyt Kuortaneella ja Alvar oli viisivuotias, kun perhe muutti Kuortaneelta Jyväskylään.
Mikä ap. susta on tehnyt noin suolaisen?
Vierailija kirjoitti:
Alvarin innostus arkkitehtuuriin syntyi Jyväskylässä Alvarin ollessa rasavilli ja kuriton pikkupoika josta kerrotaan että jopa itse Yrjö Blomstedt oli kerran korvalehdestä retuuttaen raahannut pojan kyliltä kotia. Mutta poika itse on syntynyt Kuortaneella ja Alvar oli viisivuotias, kun perhe muutti Kuortaneelta Jyväskylään.
Vaikea sanoa paikallislegendoista että koska ne on totta ja koska satua, mutta mahtanut olla aika moinen tapaus jos siitä puhutaan Jyväskylässä vielä 100 vuoden jälkeenkin.
Kuortane väitetään. Mulle hiljattain selvinnyt uutena tietona, että Aalto asui aika pitkään Turussa. Ja myös se, että hän oli ruotsinkielinen ja suomen kielen kirjoittaminen ja puhuminen tuotti hänelle välillä tuskaa. Vaikka ilmeisesti puhui sitä koko elämänsä, kävi koulunkin suomeksi.
RIP Aalto
Pahastunut sanoa oliko Alvar koskaan täysjärkinen. Esimerkiksi kun Säynätsalon kunta tilasi arkkitehdilta uuden kunnantalon niin saavuttuaan saarelle ukko kuvitteli olevansa Tahitilla eikä puhunut mistään muusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha. Kiitos.
Hyvä huomio.
Kudon myös villasukat toimittajalle ja käyttämälleen kunnioitetulle asiantuntijalle.
Terv. Aloitustekstin kirjoittanut.
Voisit pistää myös jonkun ostokortin johonkin liikkeeseen? 😃
Että löytyi tällainen luonnonoikku, joka ei ole ikinä elämässään virhettä tehnyt.
Onnea .