Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun hain töitä työttömänä

Vierailija
02.09.2021 |

Jäin hetki sitten työttömäksi, olen kylläkin jo takaisin töissä.
Hain työttömänä kaksikin kertaa sellaista työtä, johon oli aavistuksen ylikouluttautunut ja muutoin hyvin sopiva ja pätevä kyseiseen työhän.
En päässyt haastatteluun, kului muutama viikko ja työpaikka tuli uudestaan hakuun.
Toiseen hain jopa uudestaan, mitään ei kuulunut. Sitten noin 6kk kuluttua paikka tuli uudelleen hakuun, ajattelin että olivat palkanneet sellaisen henkilön josta piti luopua koeajan jälkeen.
Hain silti kysyistä työpaikkaa vaikka olin jo toisessa työssä, mitään ei kuulunut.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti pitää perustaa joku sivutoiminen yritys (Pitää ottaa hyvin selvää, millainen yritys hyväksytään työkkärissä sivutoimiseksi. Ei saa tehdä liikaa työtunteja sen firman nimissä, eikä markkinoida firmaa avoimesti.), ja laittaa työhakemuksiin statukseksi yrittäjä. Pääsisiköhän sillä helpommin työhaastatteluun kuin työttömän statuksella?

Vierailija
22/31 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti pitää perustaa joku sivutoiminen yritys (Pitää ottaa hyvin selvää, millainen yritys hyväksytään työkkärissä sivutoimiseksi. Ei saa tehdä liikaa työtunteja sen firman nimissä, eikä markkinoida firmaa avoimesti.), ja laittaa työhakemuksiin statukseksi yrittäjä. Pääsisiköhän sillä helpommin työhaastatteluun kuin työttömän statuksella?

Tuota, muista sitten että yrittäjänä liityt ennakkoperintärekisteriin, maksat kuukausittaisen yel-vakuutuksen ja luovut vapaaehtoisesti suuresta osasta Suomen sosiaaliturvaa, siis riippumatta siitä onko sinulla liikevaihtoa vai ei.

Se on kallis leikki, mikäli et tiedä mitä teet. Viestisi perusteella kuulostaa siltä, ettet todellakaan tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorena suorastaan epäterve suhtautuminen työntekoon. Koko ajan piti käydä töissä, vaikka opiskeli. Olin määräaikaisena eri paikoissa. Kerran kun olin ollut suunnilleen kuukauden tai pari työttömänä, työhaastattelussa rekrytoija kysyi "mitä olet tehnyt väliaikoina" lähes epäilevään sävyyn. En muista, vastasinko selkeästi, että olin opiskelija.

Eli kyllä, heti olin putoamassa pois rekrytoitavista. Mitä ihmettä varten ihmisten pitäisi vuoden ympäri sekä käydä töissä että opiskella?

Jotkut tuttuni, jotka eivät käyneet töissä, eivät välttämättä ymmärtäneet työssä käynnin vaikutusta työllistymiseen. Jotkut yksittäiset ja itse jotenkin ylpeämmät varmaan pitivät minun työllistymistäni epäreiluna. Eivät työt niin ihmeellisiä olleet ja minulla oli työkokemusta. Itse eivät varmaan olisi työkokemusta kerryttäneisiin paikkoihin edes hakeneet, mutta oli vaan väärin, kun "alempiarvoisena" ihmisenä sain työn, vaikka he eivät saaneet jotain haluamaansa paikkaa.

Vierailija
24/31 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömillä on huono maine. Miksi hyvä työntekijä olisi päivääkään työtön? Hyvä työntekijä osaa esim ylläpitää sitä verkostoa ja hänellä on useampi tarjous koko ajan taskussaan.

Korona-aikana myös kunnollisia ihmisiä on jäänyt työttömäksi.

Luuletko että kaikki ennen koronaa työttömiksi jääneet ovat kunnottomia retkuja, nakkeja ja juoppoja?

En luule vaan tiedän.

Vierailija
25/31 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömillä on huono maine. Miksi hyvä työntekijä olisi päivääkään työtön? Hyvä työntekijä osaa esim ylläpitää sitä verkostoa ja hänellä on useampi tarjous koko ajan taskussaan.

Luuletko että kaikki ennen koronaa työttömiksi jääneet ovat kunnottomia retkuja, nakkeja ja juoppoja?

En luule vaan tiedän.

Eli sinä ja ystäväsi ovat narkkeja, ja työkokemusta 20 ihmisen piriremmissänne yhteensä nolla tuntia.

Nomut, mulla olis tällainen ”ihminen hyötykäyttöön” -puristinjärjestelmä joka tarttis testausta. Astut vaan sisään ja luovutat biomassasi lannoitetuotantoon. Se on talous- ja ilmastoteko!

Vierailija
26/31 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä päti vain ennen. Nykyään hyväkin työntekijä voi joutua työttömäksi, YT on tällaisia. Tuollaiset useampi tarjous taskussa koko ajan toimii vain harvoilla, niille joilla on jotain haluttua erityisosaamista.

Vierailija
27/31 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti pääsee jos yksityiselle sektorille haet. Julkisella sektorilla yrittäjyys kuitenkin katsotaan pahimmaksi mahdolliseksi synniksi.

Vierailija
28/31 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina voi jäädä työttömäksi päteviä ihmisiä.

Vierailija
29/31 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koko elämäni aikana kohdannut yhtään työtöntä.

Vierailija
30/31 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin yli 20 vuoden työelämän jälkeen irtisanoutumista 50- vuotiaana. Olen lähtenyt jatko-opiskelmaan ja olen pattitilanteessa: joko työ tai koulu loppuun. Tekisi mieli heittää nyt hanskat tiskiin ja lopettaa molemmat.

Vierailija
31/31 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota, muista sitten että yrittäjänä liityt ennakkoperintärekisteriin, maksat kuukausittaisen yel-vakuutuksen ja luovut vapaaehtoisesti suuresta osasta Suomen sosiaaliturvaa, siis riippumatta siitä onko sinulla liikevaihtoa vai ei.

Se on kallis leikki, mikäli et tiedä mitä teet. Viestisi perusteella kuulostaa siltä, ettet todellakaan tiedä.

Jos vaan löytyy vähän puskuria ja jotenkin järkevää tekemistä, se voi silti olla kannattavaa. Kaikenlaista pikkuhommaa voi tehdä yrityksen alla ja ilmoittaa toimialana se kaikkein kiinnostavin. Siis jos pyrkii siirtymään työhön X ja saa yhden asiakkaan, niin rinnalla voi tehdä vaikka kotisiivouksia ja lasten hoitoa,.