Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen ei käy joka päivä fb:ssa?

Vierailija
06.10.2014 |

Saatikaan, että olisi siellä ollenkaan.

Juuri luin fb:ssa, kun päälle 30v oli kirjoittanut, että "pitkästä aikaa tulin täällä käymään". Eikö sellaisella ole kavereita, joiden jutut kiinnostaisi?

Käsittämätöntä näin nykypäivänä. Eikö sellainen ihminen (joka ei edes ole esim. fb:ssa) halua pysyä ajassa mukana? Kynsin ja hampain pitää vastustaa kaikkea uutta?

Tuli vaan mieleen.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

FB on tuulipukujen internet

Vierailija
22/61 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alta 30. Olen fb:sssä. En näe siinä kauheasti ideaa. Seinän täyttää just noi ikävät keitin kahvia ja lähden lenkille viestit ja sit se viel ihan ite blokkaa joitain muita kivoja päivityksiä muilta ihmisiltä, et pitäis jaksaa penkoa, et saa muittenkin juttuja seinälle.

Olen aika no life- tyyppi, en lenkkeile enkä tapaa kavereita, mutta keksin kyllä paljon järkevämpiä asioita, kuin päivitellä jatkuvasti tekemisiäni tai elämäni kohokohtia elokuvissa.

Juttelu ei oikeastaan ole juttelua, kuin huutelua. Huudellaan mahdollisimman lyhytiä kommentteja toisten jutuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 21:16"]

Voitko ap ymmärtää, että on monia ihmisiä, jotka eivät käy fasessa koskaan, koska eivät ole siinä mukana, sillä he eivät koe tarvitsevansa moista palvelua. Miksi minunkaan pitäisi päivittää faseen, että keitin just aamukahvit ja tein kaksi juustovoileipää. Ja sitten lounasaikaan, mitä on lautasella, ehkä jopa kuvan kera. Sitten päiväkahvi, iltapala ja good night! Ja seuraavana aamuna sama uudestaan. Ai juu, pitäisköhän sinne päivittää myös vatsantoiminta. Ei kuulkaa, mitä varten?

[/quote]

Itse en ole kyllä kahvinjuonnista tai muista vastaavista arkipäivän toimenpiteistä tainnut päivittää koskaan. Silti löytyy kerran viikossa jotain mukavaa jaettavaa. Minusta itseasiassa olisi hirveän mukavaa, että kotona päivänsä viettävät perheenäiditkin yrittäisivät keksiä niihin päivityksiin vähän uusia näkökulmia, vaikka minusta nuo kahvinkeitostaan raportoivat muodostavat alle yhden prosentin ainakin omista facebook-kavereistani. Kyllähän nuo kahvinjuojatkin varmaan lukevat lehtiä tai katsovat elokuvia tai tekevät internetissä muutakin kuin facebookittavat?

20

Vierailija
24/61 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua kiinnosta ihmisten ulkomaanmatkat, bileet, poseeraukset tai tyhmien juttujen jaot. Käyn siellä lähinnä yksityisviestien takia. Yhden blogin pitäjiltä tulee kiinnostavia päivityksiä, joita ei ole blogissa.

Vierailija
25/61 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 21:12"]

Minä, 16-vuotias teinityttö. Puhelimena s4, mutta elämässä on niin paljon muutakin, kuin some, vaikka uskon tän kuuloostavan oudolle nykyteinin suusta/näppäimistöltä.

[/quote]HYVÄ sinä! Enemmän omilla aivoillaan ajattelevia nuoria tähänkin maahan!

Itse suljin FB-tilini pari vuotta sitten.

Vierailija
26/61 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen käy joka päivä FB:ssä? Onko liikaa aikaa, liian vähän kavereita oikeassa elämässä, liian vähän harrastuksia, ei sukulaisia, ei harrastuksia, ei perhettä??? Itse en ole käynyt FB:ssä vuosiin ja olen käsittääkseni jäänyt paitsi some-kohuista, parisuhdekiemuroitten ruotimisista, juoruista, avokadopastoista ja muista vastaavista asioista joista haluankin pysyä mahdollisimman kaukana. Kaiken lisäksi FB-porukka linkittää ja käsittelee hyvin suppean osan esim. päivän uutisista, mutta muista asioista ovat täysin pihalla. Ainoa haitta, jonka olen havainnut on se, että pidetään selvyytenä kaikkien kuuluminen FB:n ja jotkut kutsut yms. eivät välttämättä kulje nopeasti niille ketkä ei kuulu FB:n.

Vierailija
27/61 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi joka päivä käydä katsomassa tyhjänpäiväisyyksiä? Tämänkin päivän kaikki jutut olivat sellaisia, että olisin tullut toimeen ihan ilman ensimmäistäkään niistä. Aforismeja, valitusta naapureista, testituloksia, linkkejä hauskoihin tai mukahauskoihin videoihin.  Taas kerran mietin, että mitä hittoa minä täällä teen. Mutta kun ei jaksa poistua. Valokuvat on kivoja, mutta niitäkin on niin paljon, ettei jaksa enää keskittyä ja näkee noita muutenkin. Ehkä kahdelta ihimiseltä keskimäärin kaksi kertaa kuussa tulee oikeasti kiinnostava päivitys. Kuten se, kun sukulaislapsi joutui sairaalaan, face oli hyvä kanava tiedottaa siitä muille, niin ei tarvinnut soitella. Selvisi onneksi, vaikka tilanne oli paha. 

Vierailija
28/61 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 21:40"]

Fiksu ihminen. Se on varmaan jotain sellaista, jota sinä ap et nähtävästi voi ymmärtää? Tuollaista tekstiä kirjoittaa joko todellisen tyhmä ihminen, tai sitten tosi nuori... :-)

[/quote]

Valitsen tuon jälkimmäisen vaihtoehdon, tosi nuori. Näin 33-vuotiaana se kuulostaa tosi hyvältä. :D

ap.
[/quote]

Oikeasti nuorethan eivät enää Facebookissa olekaan. Se on täti-ihmisten juttu.

Vierailija
29/61 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:21"]

Millainen ihminen käy joka päivä FB:ssä? Onko liikaa aikaa, liian vähän kavereita oikeassa elämässä, liian vähän harrastuksia, ei sukulaisia, ei harrastuksia, ei perhettä??? Itse en ole käynyt FB:ssä vuosiin ja olen käsittääkseni jäänyt paitsi some-kohuista, parisuhdekiemuroitten ruotimisista, juoruista, avokadopastoista ja muista vastaavista asioista joista haluankin pysyä mahdollisimman kaukana. Kaiken lisäksi FB-porukka linkittää ja käsittelee hyvin suppean osan esim. päivän uutisista, mutta muista asioista ovat täysin pihalla. Ainoa haitta, jonka olen havainnut on se, että pidetään selvyytenä kaikkien kuuluminen FB:n ja jotkut kutsut yms. eivät välttämättä kulje nopeasti niille ketkä ei kuulu FB:n.

[/quote]

Tätä mä just tarkoitan. Kun se on nykyaikaa, niin miksi tehdä elämästään vaikeaa (vaikeampaa) taistelemalla tuulimyllyä vastaan? Sinäkin saisit ne kutsut yhtä nopeasti ja samalla kertaa kuin ne muutkin, kun sieltä fb:sta ne aina lukisit.

Sieltä myös usein näkee päivän tärkeitä uutisia kätevästi ja nopeasti. Näkee melkein reaaliajassa mitä maailmalla tapahtuu, kun vaan seuraa/tykkää sellaisista sivuista, että saa ne päivitykset.

Ja mitä tulee tuohon, että millainen ihminen käy joka päivä fb:ssa, niin aika monikin. Tavallinen suomalainen ihminen.

ap.

Vierailija
30/61 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 21:12"]

Lähdin facebookista koska tajusin tuon vaillejäämisen pelon olevan turhaa. Minulla myös pieniä lapsia, työ, harrastus ja ystäviä joten en kaipaa lisää virikkeitä.

[/quote]pikkuhöpsyköitä

Vierailija
31/61 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö siellä joku käy?

Vierailija
32/61 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn fbssa noin kerran viikossa. Mä en vaan koe saavani siitä mitään erityistä. Mulla on kavereita, sukulaisia, harrastuksia jne. Mut ne hoituu irl. Mua ei kiinnosta puolituttujen tai edes tuttujen elämä niin paljoa, et jaksaisin seurata tyhjänpäiväisiä päivityksiä tai katsoa kenenkään kuvia tms. Olen niin sosiaalinen ihminen, että mieluummin juttelen kuulumiset oikeasti kuin somessa.

Mun mielestä someilu on lapsellista tylsällä tavalla. Ymmärrän et joillekin laumasieluisille se on tärkeä juttu, mut mua ei vaan kiinnosta tarpeeksi. Mun elämä on netin ulkopuolella. Myös mua kiinnostavat uutiset luen muualta kuin fbssa. 

Vierailija
33/61 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen ihminen ei käy siellä joka päivä, ei edes joka kuukausi. Toisinaan. Joskus menee puoli vuotta tai vuosi, etten käy.

Ei jaksa kiinnostaa jutut siellä. On tässä tavallisessa elämässä mielenkiintoista enemmän.

Sinne porukka vaan kirjoittelee mainostelujaan. Joskus niitä on hauska lukea tai sieltä onhyvä etsiä vanhoja tuttuja, uutta muuten kyllä ei ole kiinnostava paikka oman elämän päivityksissä. 

Ja mä en halua, että musta jäisi niin paljon dukumentteja ihmisille. Siksi en kirjoittele sinne. Pidän omani omana ja kirjoittelun kirjeitä tai henk.koht. viesteinä asiaani . Ne kun ei kuulu muille. En halua jakaa. Mulla on mun omat jutut. Muutama kaveri ja perhe ja työ ja harrastukset. Tää palsta on hauska. Paljon hauskempi kuin fb.

Vierailija
34/61 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hipsterit eivät enää käytä faceä. Tavisten hommia. Eikä facessa oikein päivitellä OIKEITA kuulumisia.

Vierailija
35/61 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:32"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:21"]

[/quote]

Tätä mä just tarkoitan. Kun se on nykyaikaa, niin miksi tehdä elämästään vaikeaa (vaikeampaa) taistelemalla tuulimyllyä vastaan? Sinäkin saisit ne kutsut yhtä nopeasti ja samalla kertaa kuin ne muutkin, kun sieltä fb:sta ne aina lukisit.

Sieltä myös usein näkee päivän tärkeitä uutisia kätevästi ja nopeasti. Näkee melkein reaaliajassa mitä maailmalla tapahtuu, kun vaan seuraa/tykkää sellaisista sivuista, että saa ne päivitykset.

Ja mitä tulee tuohon, että millainen ihminen käy joka päivä fb:ssa, niin aika monikin. Tavallinen suomalainen ihminen.

ap.

[/quote]

Saan ne kutsut tietooni viimeistään seuraavana päivänä, kun ovat julkaistu FB:ssä. Löydän itse tärkeät uutiset uutissivustoilta ympäri maailmaa. "Uutiset" tyyliin vaaralliset ohitukset, kalapuikkokohut, joku kylähullu ajaa ajettavalla ruohonleikkurilla Kemistä Tornioon jne. sivuutan mielellään. FB ei ole nykyaikaa, vaan hiipuva ilmiö ja menneen talven lumia. Suosittelisin sinullekin etsiä vaihtoehtoisia viestintäkanavia, ennen kuin olet todella pihalla maailman menosta. Mitä kyselet ketä FB:ssä pyörii ylipäänsä? Ei kai itseäsi vaan epäilytä kyseisen palvelun mielekkyys? Pyöri vaikka maailman tappiin saakka, jos haluat. Minä en.

Vierailija
36/61 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook tulee menettämään suosiotaan parissa vuodessa, tulee parempia kilpailijoita tilalle, jotka ei myy kaikkia tietoja eteenpäin.

Vierailija
37/61 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö joku muka käyttää facea? Sehän on niin so last season ;D Twitter on paljon parempi! 

Vierailija
38/61 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy enää fb:ssa. Koska a) eipä oikeestaan muiden asiat kiinnosta ja b) mun asiat kiinnostaa muita ihan liikaa :D

T:sullekkin luultavasti tuttu. Johanna E

Vierailija
39/61 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

N

Vierailija
40/61 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla aika säälittävä, jos käy fb:ssä sen mukaan, mitä "muut" haluavat. Vielä säälittävämpi, jos kyttää muiden some-käyttäytymistä. Onneksi minulla on itsetunto ja oma päätöksentekokyky, suosittelen muillekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi