Millainen ihminen ei käy joka päivä fb:ssa?
Saatikaan, että olisi siellä ollenkaan.
Juuri luin fb:ssa, kun päälle 30v oli kirjoittanut, että "pitkästä aikaa tulin täällä käymään". Eikö sellaisella ole kavereita, joiden jutut kiinnostaisi?
Käsittämätöntä näin nykypäivänä. Eikö sellainen ihminen (joka ei edes ole esim. fb:ssa) halua pysyä ajassa mukana? Kynsin ja hampain pitää vastustaa kaikkea uutta?
Tuli vaan mieleen.
Kommentit (61)
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 23:10"]
Vieläkö joku muka käyttää facea? Sehän on niin so last season ;D Twitter on paljon parempi!
[/quote]
Olisin voinut tietty aloitukseen laittaa, että fb/twitter/some ylipäätään. Usein jos et ole fb:ssa, niin et ole twitterissäkään. Mä en tiedä ketään, joka on twitterissä, mutta ei fb:ssa. Toki sellaisia voi olla, mutta mä en tiedä ketään sillä kaikki tuntemani fb-vastaiset on koko somea vastaan.
Nuoret on aika paljon siirtyneet instaan, mutta kyllä heitä silti fb:ssakin edelleen näkyy.
ap.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 23:31"]
FB=WT
[/quote]
Nääh. Siellä on maailman presidenteistä tavis tuulipukukansaan porukkaa.
ap.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 23:32"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 23:31"]
FB=WT
[/quote]
Nääh. Siellä on maailman presidenteistä tavis tuulipukukansaan porukkaa.
ap.
[/quote]
Maailman presidentit on juuri sen takia, että tulipukukansa luulisi että ovat samaa porukkaa. Luuletko ettei presidenteillä ole tärkeämpää tekemistä? Taustajoukot päivittelevät jotain ja sä luulet, että oikeasti pyörivät FB:ssä. Ole onnellinen FB:si kanssa. Mihin tarvitset ylipäänsä puoltamista ja myötäilyä touhullesi? Mitä kun lähitulevaisuudessa FB luhistuu ja sille nauretaan nolona, niin oletko tosiuskovaisena vaikka yksin siellä pyörimässä. Käy FB:ssä vaikka kerran sekunnissa, mutta paina kalloosi että kaikkia se ei todellakaan kiinnosta.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 23:10"]
Vieläkö joku muka käyttää facea? Sehän on niin so last season ;D Twitter on paljon parempi!
[/quote]
Twitter on julkaisukanavana aivan erilainen kuin Facebook. Twitteriä ei ole nimenomaan mitään järkeä käyttää vain lähimpien kavereiden kesken, kuten täällä moni tuntuu facebookia käyttävän. Twitter on ennemminkin pienoisblogi, kuka tahansa voi seurata sua, joten päivitysten luonne on automaattisesti toinen kuin facebookissa. Itse käytän twitteriä vähän virallisempana viestintäkanavana ja mun seuraajatkin todennäköisesti odottavat jotain sellaista.
Facebookin suurimpia anteja ovat myös erilaiset (suljetut) ryhmät, joissa voi keskustella tietystä aiheesta muiden harrastajien/asianosaisten kanssa. Lisäksi kuulun esimerkiksi erilaisten kurssien perusteella muodostettuihin ryhmiin, joissa jaetaan asiaan liittyvää informaatiota. Seuraan molemmissa minua kiinnostavia järjestöjä, yrityksiä, poliitikoita ym. Facebookissa antaudun usein asiakeskusteluihin ja aloitan sellaisia itsekin. Keskustelut, joihin muutama sata ihmistä voi halutessaan osallistua, ovat vähän erilaisia kuin ne, jotka käyn hyvien ystävieni kanssa kahvilassa. Molemmat ovat antoisia, mutta eri tavoin.
Ylipäänsä minusta tuntuu, että sosiaalinen media on tietynlaisen ihmistyypin juttu ja itse kuulun siihen ihmistyyppiin. En ole erityisen sosiaalinen, mutta monella tavalla aktiivinen. Rakastan keskustelua ajankohtaisista aiheista ja haluan kokoajan löytää uutta tietoa. En todellakaan elä pelkästään facebookissa, mutta jos löydän jotain uutta ja kiinnostavaa, niin helposti aloitan keskustelun muiden kanssa. Nyt kun rupesin vahingossa kirjoittamaan tänne vauva-palstallekin, niin facebook on jäänyt aavistuksen vähemmälle huomiolle. Lupaan parantaa tapani pian :)
T. 20 jne.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 21:46"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 21:40"]
Fiksu ihminen. Se on varmaan jotain sellaista, jota sinä ap et nähtävästi voi ymmärtää? Tuollaista tekstiä kirjoittaa joko todellisen tyhmä ihminen, tai sitten tosi nuori... :-)
[/quote]
Valitsen tuon jälkimmäisen vaihtoehdon, tosi nuori. Näin 33-vuotiaana se kuulostaa tosi hyvältä. :D
ap.
[/quote]
No, olen itse saman ikäinen ja on todella outoa, että joku ihan aikuinen ihminen voi kysellä noin typeriä ja omata tuollaisen ajatusmaailman. Kyllä se taitaa nyt sulla sinne tyhmyyden puolelle mennä, ei voi mitään. Oletkohan liikaa siellä somessa, siellähän tuollainen ajatustapa on kai hyvinkin yleistä...?
Ihmetyttää sellaset ihmiset jotka "haluaa huomiota"omilla naamakuvillaan.
Varsinkin sellaset jotka yrittää näyttää sexyltä.
Aika lapsellista, murkkuikäisten meininkiä.
Joo ja ihan aikuisetkin näitä kuvia laittaa.En voi käsittää.
vähäpätöiset ihmiset puhuvat toisista ihmisistä, keskinkertaiset puhuvat asioista. sitten on niitä jotka puhuvat ideoista.
facebook on tuote, jonka avulla voit paremmin kehua itseäsi, ja juoruta muista.
elämään ei tarvita sosiaalista mediaa, itseasiassa se estää todellisen elämän jota elät itseäsi, ei virtuaalista ystäväpiiriä varten.
Kaikki jotka ymmärtää miten massatiedonlouhinnalla voidaan jatkuvasta tietovirrasta, myös epäsuorasti lähikontakien kautta, profiloida käyttäjiä ja mitä se tarkoittaa sen tietomäärän haltijalle, peukuttakaa ylös.
kaikki jotka omistaa myös bonuskortin alapeukkua kiitos.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 21:04"]Millainen ihminen ei käy joka päivä fb:ssa?
Saatikaan, että olisi siellä ollenkaan.
Juuri luin fb:ssa, kun päälle 30v oli kirjoittanut, että "pitkästä aikaa tulin täällä käymään". Eikö sellaisella ole kavereita, joiden jutut kiinnostaisi?
Käsittämätöntä näin nykypäivänä. Eikö sellainen ihminen (joka ei edes ole esim. fb:ssa) halua pysyä ajassa mukana? Kynsin ja hampain pitää vastustaa kaikkea uutta?
Tuli vaan mieleen.
[/quote]
V: ihminen
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 21:16"]Näin nukkumaan mennessä sängyssä selailen tätä palstaa jokusen minuutin.
[/quote]
Olipa hyvä, että tämä ketju tuli juuri sopivalla hetkellä (oli varmaan tuossa etusivulla, että huomasit). Näin pääsit kertomaan, kuinka vietät netissä vain pari minuuttia päivässä.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:32"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:21"]
Millainen ihminen käy joka päivä FB:ssä? Onko liikaa aikaa, liian vähän kavereita oikeassa elämässä, liian vähän harrastuksia, ei sukulaisia, ei harrastuksia, ei perhettä??? Itse en ole käynyt FB:ssä vuosiin ja olen käsittääkseni jäänyt paitsi some-kohuista, parisuhdekiemuroitten ruotimisista, juoruista, avokadopastoista ja muista vastaavista asioista joista haluankin pysyä mahdollisimman kaukana. Kaiken lisäksi FB-porukka linkittää ja käsittelee hyvin suppean osan esim. päivän uutisista, mutta muista asioista ovat täysin pihalla. Ainoa haitta, jonka olen havainnut on se, että pidetään selvyytenä kaikkien kuuluminen FB:n ja jotkut kutsut yms. eivät välttämättä kulje nopeasti niille ketkä ei kuulu FB:n.
[/quote]
Tätä mä just tarkoitan. Kun se on nykyaikaa, niin miksi tehdä elämästään vaikeaa (vaikeampaa) taistelemalla tuulimyllyä vastaan? Sinäkin saisit ne kutsut yhtä nopeasti ja samalla kertaa kuin ne muutkin, kun sieltä fb:sta ne aina lukisit.
Sieltä myös usein näkee päivän tärkeitä uutisia kätevästi ja nopeasti. Näkee melkein reaaliajassa mitä maailmalla tapahtuu, kun vaan seuraa/tykkää sellaisista sivuista, että saa ne päivitykset.
Ja mitä tulee tuohon, että millainen ihminen käy joka päivä fb:ssa, niin aika monikin. Tavallinen suomalainen ihminen.
ap.
[/quote]
uutiset näkee muualtakin. jos on niistä kiinnostunut, löytää paljon parempia paikkoja uutisten lukemiseen kuin fb.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 07:53"]
Fiksu ihminen. Se on varmaan jotain sellaista, jota sinä ap et nähtävästi voi ymmärtää? Tuollaista tekstiä kirjoittaa joko todellisen tyhmä ihminen, tai sitten tosi nuori... :-)
[/quote]
Valitsen tuon jälkimmäisen vaihtoehdon, tosi nuori. Näin 33-vuotiaana se kuulostaa tosi hyvältä. :D
ap.
[/quote]
No, olen itse saman ikäinen ja on todella outoa, että joku ihan aikuinen ihminen voi kysellä noin typeriä ja omata tuollaisen ajatusmaailman. Kyllä se taitaa nyt sulla sinne tyhmyyden puolelle mennä, ei voi mitään. Oletkohan liikaa siellä somessa, siellähän tuollainen ajatustapa on kai hyvinkin yleistä...?
[/quote]
minusta on todella noloa käyttää nolata-verbiä..
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 09:24"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 07:53"]
[/quote]
ap.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
?
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 09:24"]
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 07:53"]
[/quote]
ap.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Anteeksi, nyt en ymmärtänyt?
Facebookista tullut täysin turha. Pari kertaa kun viikossa käy niin etusivu täyttyy mainoksista ja typeristä videoista. 80% kavereista on jotain baari illan tuttuja, kaverin kavereita ja ihmisiä jotka tunsit joskus. Ainut syy miksi siellä vielä olen, on suuri sukuni johon helppo pitää yhteyttä sitä kautta.
-20v
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 21:24"]
Siellähän pitää nykyisin tosi moni ns. virallinen taho sivujakin, missä ilmoittelevat asioitaan jne. Helpottaa hivenen elämää, jos jotain tuollaista itselleen suht tärkeää tahoa on.
[/quote]
Varmaan pitää joo, mutta täytyyhän ne osata sieltä etsiä. En mä ainakaan osaa kaikenmaailman virallisten tahojen sivuja sieltä alkaa etsiä ts. tule edes mieleen kuka siellä nyt jotain mulle tärkeetä mahdollisesti on päivitellyt.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 23:10"]Vieläkö joku muka käyttää facea? Sehän on niin so last season ;D Twitter on paljon parempi!
[/quote]
Täti-ikäiset siellä käy. Minun tuttavistani yli viisikymppiset naiset.