Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viiskymppisiä naisia paikalla?

Vierailija
05.11.2014 |

Kun kuukautiset alkavat tulemaan harvakseltaan niin missä kohdin vaihdevuosia ollaan menossa? Onko hikoilukohtaukset vielä tulossa? Onko mahdollisuus äkillisiin runsaisiin vuotoihin ja mistä ne johtuvat?

En viitsi turhaan lähteä lääkäriltä kyselemään ajattelin, että jos joku kokeneempi osaisi neuvoa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita?

Vierailija
2/9 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä syksyllä 50 täyttänyt. Itselläni reilu pari vuotta sitten kierto lyheni, pahimmillaan pariin viikkoon. Tätä kesti lähes vuoden. Sen jälkeen ovat harventuneet, tänä vuonna ollut kolmet menkat! Viime keväänä oli kuumia aaltoja jokunen kuukausi, kesällä ne katosivat. Nukun hyvin, mutta kiukkukohtaukset vaivaa ajoittain. Näin jos selviän, niin hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50+, menopaussi alkoi 45-vuotiaana. Kuukautisen niukkenivat tooosi paljon ennenkin hikoilu alkoi. Vasta hikoilupuuskat öisin saivat minut oivaltamaan että ehkä vaihdevuodet kyseessä.

Vierailija
4/9 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin kaksi vuotta runsaista vuodoista ja söin Primolutia, joten ainakin lääkkeen takia menisit.  Sitten loppui tyystin 54-vuotiaana.  Lekurikaan ei tiennyt mistä johtui, kun ei ollut myoomia.

Pitkä aika noin 10 vuotta kärsitty, nyt alkanut helpottaa 56 v.

Kokeile ruokavaliota, liikuntaa ym.  En tiennyt näytänkö hyvävointiselta mutta apua ei ollut ihan helppo saada.

Vierailija
5/9 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

49 täytin juuri. Minulla on käynyt päinvastoin eli kuukautiset tulevat tiheämmin ja tiheämmin. Kolme vuotta vanhemmalla ystävälläni taas vuodot tulevat ihan miten sattuu. Hänellä on myös unettomuutta ja itkunpuuskia, minulla ei kumpaakaan, ei myöskään kuumia aaltoja. Käsittääkseni oireet ovat jokaisella naisella yksilölliset eli toisen kokemuksista ei voi ennustaa miten itselle käy, mutta omalta äidiltä kannattaa kysellä.

Vierailija
6/9 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi omalta äidiltä kysyä. Me ei olla koskaan keskusteltu mistään tuollaisista. Toisekseen, luulen, että saatan olla tullut isän sukuun enemmän noissa kohdin ja siltä löytyy naisia vielä vähemmän keneltä kysyä. Mutta kiitos vastauksesta kuitenkin. ap

Vierailija
7/9 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin ensin harveni, sitten tiheni. Noin 1,5-2 vuotta sitten alkoi ihan älyttömän runsaat vuodot, jotka alkoi haitata töissäkin (mitkään tamponit eikä siteet riittäneet, vessa oli kuin sika olisi teurastettu ym. mukavaa).

Menin gynelle, todettiin 'pieni' myooma kohdussa joka aiheuttaa runsaan vuodon. Sain siihen lääkkeen ja tilanne rauhoittui. Olen nyt 52 ja menkat edelleen säännölliset.

Vierailija
8/9 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tasan 50 ja odottelen jo, että koko kuukautisriesa loppuisi. Mutta minkäänlaisia oireita ei ole ollut, kaikki menee samaan tappotahtiin yhä vain.

Vierailija
9/9 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelonen jatkaa, hikoilen kyllä urheillessa (harrastan kuntonyrkkeilyä) mutta mitään kuumia aaltoja en ole kokenut, niissähän kai tulee yhtäkkiä kuuma ilman mitään syytä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi