Jos jääkapissa vanhaa ruokaa, heitättekö sen vessanpönttöön vai biojätteeseen?
Kommentit (21)
En usko että säilytät kakkaa jääkaapissa. Joten kuuluu biojätteeseen.
Biojätteeseen.
WC-pönttö ei ole ruokajätteitä varten. Sinne heittäminen itse asiassa on kielletty. Saattaa aiheuttaa ongelmia putkistoissa ja puhdistuslaitoksella.
Tietenkin roskikseen ellet halua ruokkia rottaongelmaa!
Syön kaiken ennen kuin menee pilalle.
No ei todellakaan vessanpönttöön, kai tämä oli vitsi?!
Syön useinkin parasta ennen -päiväyksen ohittanutta ruokaa. Täytyy arvioida aistein, onko kunnossa.
Todellinen eläinten ystävä pistää WC-pönttöön! Rotat ilahtuvat kovasti!
Ja jos on huolissaan putkimiesten työllisyydestä, kannattaa tukkia viemäreitä.
Ei ole tullut mieleen heittää ruokaa WC-pönttöön. Aika innovatiivinen ja rohkea näkemys.
Vessanpönttöön tottakai, päivän vanhat leivät, broileri, joka vain unohtui syödä, kalkkuna alkoi jo olla vaikeampaa saada pöntöstä läpi, mutta onnistu seki lopulta.
Onko se muka paha jos joskus heittää wc pönttöön kanankoipia?
Roskikseen.
Paitsi keitot, ne menee vessanpönttöön.
Pönttöön tietysti, en kierrätä mitään vaan laitan kaikki samaan alepan kassiin ja heitän ekä laatikkoon roskakatoksessa
Ymmärrän kyllä että vessanpönttöön ei heitetä mitään isoja eriä paistorasvaa tai klönttejä (lihaa, luita tms) mutta kyllä mä heitän pienet kastikkeen jämät ja keiton jämät pönttöön. Nehän ovat juoksevaa tavaraa kuin vettä eikä ole sellaisenaan roskikseen laitettavissa tai muuten roskis ui liemessä.
Ei mulla ole erikseen mitään biojäteastiaa. Nykyisin muovit omaansa, lasi ja metalli omaansa mutta muut (pahvit, biojäte ja muut poltettavat) menevät samaan.
Se vähä, mitä jää, menee mulla kyllä sekajätteeseen.
Taloyhtiössä on kompostikin, mutta vähäistä leivänkannikkaa tai paprikan vartta ei kannata erikseen lajitella.
Väärin teen, tiedän.
Paperit ja pahvit laitan kuitenkin oikeisiin "osoitteisiin".
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan vessanpönttöön, kai tämä oli vitsi?!
Tuskin oli. Omasta suvusta löytyy vanhempi rouva joka nakkaa keitot ja kastikkeet vessanpönttöön.
Roskikseen. Ei ole erikseen biojätteen keräilyä. Miksi kukaan laittaisi viemäriin?