Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain lapsen kuukausi sitten - Kaveri suuttui kun en lähtenyt baariin

Vierailija
06.10.2014 |

Juups, eli... Olen 18-vuotias tyttö. Kuten otsikossa kerroin sain lapsen kuukausi sitten.
Tulin raskaaksi miltei heti sen jälkeen kun olin täyttänyt 18, joten en ole hirveästi käynyt baareissa.

Menneenä viikonloppuna eräs kaverini ehdotti että lähtisimme kaksistaan baariin, nyt kun vihdoin pääsen, emmekä ole olleet yhdessä baarissa kuin kerran tai kaksi. Kieltäydyin, koska vauva on aivan liian pieni menemään hoitoon (Olen siis yksinhuoltaja, joten ei ole mahdollisuutta että vauvan isä hoitaisi häntä).
Kaverini suuttui tästä ihan älyttömästi ja sanoi ettemme koskaan pääse yhtään mihinkään enää yhdessä, jos en ikinä malta laittaa vauvaa hoitoon. Yritin selittää että vauva on aivan liian pieni hoitoon ja muutenkin paikkani ei ole yöelämässä riekkumassa, vaan vauvan kanssa kotona. Kaverini ei tätä ymmärtänyt ja pitää nyt mykkäkoulua. Olenko kohtuuton jos katkaisen yhteydenpidon tällaiseen kaveriin?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN mä kyllä tuosta syystä katkaisisi välejä... mutta jokainen tavallaan.

Vierailija
2/15 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä katkaise. Ei hän ymmärrä mitä on äidin rakkaus. Anna höyrytä. Eiköhän hän kuitenkin lepy. Vietättekö muutoin aikaa yhdessä?
Olet kyllä mahtavan ihana nuori äiti <3 kunnon rutistus täältä.
T: toinen nuori äiti. Nykyään jo 30v :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti sinä ja kaverisi aikuistutte hieman eri tahtiin. Anna kaverin kiukutella, ne on vaan kasvukipuja. Sinun maailmasi tärkeysjärjestys on muuttunut, elämässäsi on nyt tärkeämpää sisältöä.

Vierailija
4/15 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt välejä kannata katkaista, mutta tokihan tuo kummastuttaa ja varmasti ärsyttää.

Itse sain esikoisen 24-vuotiaana. Oma kaverini myös ruinasi minua lapsen ristiäisten jälkeen baariin. Ihmetteli aidosti, miksi en voisi lähteä juhlimaan baariin lapsen nimeä. Joo'o.

Vierailija
5/15 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, ajattelet kauniisti lapsesi parasta!<3 mutta, välejä en alkaisi katkomaan. Antaisin kuitenkin leppyä rauhassa, ja ehdottaisin jotain muuta yhteistä tekemistä.

Vierailija
6/15 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan oikein teit; ei noin pientä vielä viedä minnekään hoitoon kuin hätätilanteessa; siis esim., jos joudut äkillisesti itse lääkäriin .  Jos ei kaverisi ymmärrä sitä, vaan kiukuttelee sinulle, hän on todella keskenkasvuinen sinuun verrattuna!   Hoida pientäsi hyvin ja pyydä apua, jos väsyt liikaa. Onko sinulla esim. omat vanhempasi tukena ja apuna?   Tsemppiä teille!

Vierailija
7/15 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä: Tämä ei siis ole ensimmäinen kerta kun kyseinen kaverini ei vain yksinkertaisesti pysty ymmärtään elämäntilannettani :(.
Tuntuu pahalta kun joudun jatkuvasti jotenkin selittelemään sitä miksi en voi tehdä enää niitä samoja asioita kun ennen raskautta ja sitä että vauva ja hänen tarpeensa menevät omieni edelle.
Toki ymmärrän kaverianikin, sillä hänellä ei ole lapsia, mutta luulisi kuitenkin että jokainen ymmärtää edes sen verran ettei pienen vauvan äidin elämä voi olla millään samanlaista, kuin lapsettoman huoletonta sinkkuelämää elävän nuoren elämä.

Vierailija
8/15 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaise vain. Lapsellinen kaveri. Mustasukkainen vauvasta... Nauti vauvasta, ehdit baareihin myöhemminkin :)

Vierailija
9/15 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehkä yrittää löytää uutta seuraa samanikäisistä ja samassa elämäntilanteessa olevista nuorista naisista. Ja mielellään myös samanhenkisistä. Tilanne on nyt se, että muutamat lähivuodet menevät enemmän tai vähemmän lapsen asioiden ympärillä ja lapsen ehdoilla. Et ole ihan ensimmäiseksi bileseuraa vailla, vaan ehkä enemmänkin kaipaat seuraa leikkupuistoon ja vaunulenkeille. Ja mielellään juuri sellaisista tuoreista äideistä, joilla on samanlaiset arvot kuin sinulla - lapsi ensin ja biletetään sitten vähän vanhempana, jos siltä vielä tuntuu.

Sinulle on ihan normaalia pienen vauvan äitinä viettää nämä ensimmäiset kuukaudet syvässä symbioosissa vauvan kanssa. Sitä kautta muodostuu teidän välille terveä kiintymyssuhde, joka on molemmille hyväksi. Ulkopuolisesta se voi näyttää siltä, että et pysty olemaan vauvasta irti. Sinä koet sen niin, ettet edes halua - ja niin sen pitää ollakin. Älä tee väkisin omaa sisintäsi vastaan vaan antaudu sille äitiydelle. Luonto on sen niin tarkoittanut, että aluksi ollaan tiiviisti yhdessä. Lapsi alkaa irtaantua äidistä hiljalleen sitten kun on itse siihen valmis - ja siinä vaiheessa sinäkin olet.

Toivottavasti löydät matkan varrella tueksesi aikuisia, joista tulee vauvoille läheisiä ihmisiä ja jotka voivat olla niitä, jotka hoitavat vauvaa muutaman tunnin kun käyt kampaajalla tai vaikka jumpassa.

Vierailija
10/15 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nojaa. ei mulla se elämä vauvan tuloon loppunut. tosin en olekkaan yh. Lähdin käymään muutamilla, ja tanssimassa kaverini kanssa kun vauva oli 4kk ja jäi kotiin isänsä kanssa ja hyvin meni, vauva ei edes yöllä herännyt koska alkoi nukkua täysiä öitä 3kk iässä. :) Kivittäkää toki.

Vierailija
11/15 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

....joensuu?

Vierailija
12/15 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaise vain, hän ei selvästi ymmärrä elämäntilannettasi ja saa olosi vain kurjaksi :(

Vierailija
13/15 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole kohtuuton. Kaverisi on epäkypsä.

Vierailija
14/15 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et. Pisteet sulle ettet lähteny rilluttelemaan etkä edes aijo. Hyviä nuoria äitejä on ja kaikilla teinimammoilla ei ole se viina mielessä :)
Anna kaverin mennä menojaan, se ei selvästikkään osaa ajatella vielä riittävän kypsästi

Vierailija
15/15 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi on mustasukkainen. Aika lapsukaisia olette vielä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi