Mitä mieltä? Ystävä sanoi leikkipuistossa kolmevuotiaalle lapselleni...
joka istui penkillä ja heilutteli jalkojaan, ystäväni meni kyykkyyn lapsen eteen moikatakseen lastani. Lapseni heilutteli jalkojaan ja ystäväni sanoi "jos potkaiset mua niin mä potkaisen sua takaisin".
Mitä mieltä? Lapseni ei edes tahallaan potkinut häntä vaan heilutteli jalkojaan. Ja heilutteli jo ennen kuin ystäväni tuli leikkipuistoon.
Minä en sanoisi koskaan noin lapselle. En varsinkaan kolmevuotiaalle joka ei ole omani. Hän on kuulemma kasvattanut näin oman kuusivuotiaansa ja hyvä tuli, kuulemma.
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 10:14"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 10:11"]
Millainen lapsi heiluttelee jalkojaan, kun joku tulee hänen eteensä? Meillä lapset ymmärtävät, että toista ei jalkoja heiluttelemalla "vähän potkita".
[/quote]
Pakkoko on mennä niin lapseen kiinni, jotta jalka voi koskea? Miksi ei saisi heilutella jalkojaan? Miksi ystävä ei voinut moikata vähän kauempaa ja olla uhkailematta?
Vähän sama kuin antaisit lapselle syötävää ja sitten työntäisit sormen lapsen suuhun ja sanoisit, että jos puret mua, puren takaisin.
[/quote]
Totta. Minusta lapsille ei kannata puhua lainkaan, ne on vähän sellaista turhaa porukkaa. Itse en mitenkään huomioi muiden lapsia ja jos joku niistä yrittää puhua minulle, käännän selkäni enkä kuuntele
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 12:10"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 10:17"]
Ystävällisellä äänellä sanoi tuon "potkaisen takaisin". Ei siis huutanut tai vihaisesti vain ihan rauhallisesti.
Ap
[/quote] Huoh.. Vielä tylympää. Harmi ettei sulla ole muita ystäviä. Kyllä sun pitää puolustaa sun lasta, jos se tulee leikkiläppäsemääm tms sanot jämäkästi sille, että minun lastani et lyö et edes leikilläsi. Se on väärin, asioita ei hoideta lyömällä.
Ethän ainakaan jätä lastasi tuollaisen kaverin hoitoon.
Se miksi ystäväsi käyttäytyy miten käyttäytyy todennäköisesti johtuu hänen omista kokemuksistaan, mutta se ei silti oikeuta käyttäytymään toisia kohtaan miten sattuu, vaikka ne omat kokemukset olisi kuinka rankkoja tahansa.
[/quote]
Varsinainen asijantuntija! Oikea keittiöpsykologi!