Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Triptylistä - auttaako kipukynnyksen nostoon?

Vierailija
01.09.2021 |

Onko joku saanut avun triptyl-nimisestä lääkkeestä kipuun? Lääkehän on alunperin masennuslääke, mutta lääkärin mukaan se auttaa pienellä annoksella kipuun.

Minulla on jännityspäänsärkyä. Niska ja kaula ovat totaalijumissa ja kipuilevat paljon. Käyn myös fyssarilla ja liikun, mutta fyssarikin suositteli lääkettä, että saataisiin parempi vaste jumpalle.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain sitä kiertäjäkalvosinoireyhtymään. Auttoi yösärkyyn mutta en suosittele muutamaa kuukautta pidempään käyttöön. Sain siitä myös rytmihäiriöitä.

Vierailija
2/41 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain sitä kiertäjäkalvosinoireyhtymään. Auttoi yösärkyyn mutta en suosittele muutamaa kuukautta pidempään käyttöön. Sain siitä myös rytmihäiriöitä.

Kiitos vastauksestasi ja mukava kuulla, että lääkkeestä oli apua! Tarkoitus olisi syödä ainakin kuukauden, sitten katsomme tilanteen. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tuntunut yhtään missään. Niitä nappeja voisi napsia viisi päivässä, vaikutus sama kuin pastilleilla.

Vierailija
4/41 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa normaalia tarkemmin syömisiään. Minulla tuo lääke nosti painoa, tai siis ei lääke itsessään, vaan se aiheutti pohjattoman ruokahalun. Mutta muuten auttoi kipuun.

Vierailija
5/41 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt Triptyliä yöksi. Auttaa kipuun ja nukahdan helpommin. En ole huomannut sivuvaikutuksia.

Vierailija
6/41 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei tuntunut yhtään missään. Niitä nappeja voisi napsia viisi päivässä, vaikutus sama kuin pastilleilla.

Mihin vaivaan sulla oli määrätty? En oo ap, mut mullakaan ei ollu apua. Kokeiltiin migreenin estoon. Kaverilla kyllä oli apua purentalihasvaivoissa.

Vierailija
7/41 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vain 10mg ja noin 6kk syönyt ja kaikki kivut on poissa! Otan iltaviiden-kuuden välillä, niin herään hyvin aamulla. En aio lopettaa ikinä. Paino ei ole noussut, vaan laskenut 5kg, koska kipujen loppuminen säästää niin paljon energiaa, että olen taas aktiivinen. Ruokahalut ei ole lisääntyneet.

Mulla retkahdusvamma niskassa ja fibromyalgia-epäily.

Käsittääkseni jos tätä käytetään masennukseen, aloitetaan vähintään 150milligrammasta.

Vierailija
8/41 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie oon syöny viikon ajan triptyliä. Kuinka nopeasti teillä muilla on alkanut toimia? Väsyttää kyllä iltaisin ja on parantanut unta. Miulla kanssa ap:n tyyliin krooniseen niskakipuun määrätty.

Vierailija
9/41 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuvaikutuksena tokkurainen olo koko päiväksi.

Ketipinor, Doxepin ja varsinkin Mirtazapin tosin vielä pahempia.

Vierailija
10/41 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin ensi klotriptyliä ja sitten vaihdettiin triptyliin. On mielestäni ollut apua kivuissa.

Vierailija
11/41 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni triptyl kannattaa aina ottaa yötä vasten, koska on väsyttävä. Mun fysiatri neuvoi heti tuon.

Vierailija
12/41 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni triptyl kannattaa aina ottaa yötä vasten, koska on väsyttävä. Mun fysiatri neuvoi heti tuon.

Joo, näin minullekin neuvottu.

Vierailija
13/41 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa, syön itse joka ilta 25mg pillerin nyt kolmatta vuotta.

Kipukynnyksen huomattavassa nousussa menee hyvä tovi, helposti yli kuukausikin.

Kivusta riippuen siitä voi olla hyötyä jo aiemmin, koska se väsyttää aika hyvin, ja hyvät yöunet auttavat mielialaan ja yleiseen olotilaan.

Vierailija
14/41 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivuvaikutuksena tokkurainen olo koko päiväksi.

Ketipinor, Doxepin ja varsinkin Mirtazapin tosin vielä pahempia.

Sitä ei kannata syödä aamulla.

Vierailija
15/41 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain ollut apua bruksismista johtuviin hammas- ja kasvokipuihin?

Vierailija
16/41 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain jo 5mg:sta parin tunnin kammottavan sydämentykytyksen ja aamulla oli ihan tokkurassa heräämisen jälkeen monta tuntua. En viitsinyt montaa kertaa kokeilla, kun aina kävi samoin, niin en tiedä vaikutuksesta kipuun. Mutta ihmiset on erilaisia, ehkä sulla toimik

Vierailija
17/41 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain jo 5mg:sta parin tunnin kammottavan sydämentykytyksen ja aamulla oli ihan tokkurassa heräämisen jälkeen monta tuntua. En viitsinyt montaa kertaa kokeilla, kun aina kävi samoin, niin en tiedä vaikutuksesta kipuun. Mutta ihmiset on erilaisia, ehkä sulla toimik

Hei, sinulla saattaa olla herkkyys näille lääkkeille, jotka voivat aiheuttaa rytmihäiriöitä. Kannattaa aina katsoa nykyään tarkasti selosteet eri lääkkeissä.

Vierailija
18/41 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auttanut kipuihin lainkaan. Pienellä annoksella olin koko seuraavan päivän ihan pihalla 'muovipussi päässä' -fiilis eikä töistä tullut mitään, aivot eivät toimineet. Myös rytmihäiriöitä ja tykyttelyä. Keräsi nestettä runsaasti kehoon. Lopetin jkn aikaa kokeiltuani. Nämä eivät auta ainakaan minulla ja pidän lääkäreitä melko vastuuttomina, kun näitä tyrkytetään jatkuvasti kaikkiin kipuihin. :( Jouduin syömään koko mielipidelääkerepertuaarin läpi, ennenkuin uskottiin, että eivät vaan tehoa kaikille. Erikoislääkäri kipupkl:lla kertoi, että n. 1 - 2 % ei saa näistä apua sekä kokee juuri mainittuja sivuvaikutuksia.

Hyvä kuitenkin, jos muille on apua!

Vierailija
19/41 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännitysniska ja bruksismi täällä. Triptyl auttaa, mutta kuivattaa suuta ja vei aikalailla tajuttomaksi.Aloita hyvin pienellä annoksella ja viikonloppua tai muita vapaapäiviä vasten.

Vierailija
20/41 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt kolme viikkoa triptyliä jännitysniskaan ja on helpottanut kipua. Itsellä niskajumi on tosi sitkeä ja saatetaan kokeilla botoxia, mutta kipuun on ollut apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi