Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Triptylistä - auttaako kipukynnyksen nostoon?

Vierailija
01.09.2021 |

Onko joku saanut avun triptyl-nimisestä lääkkeestä kipuun? Lääkehän on alunperin masennuslääke, mutta lääkärin mukaan se auttaa pienellä annoksella kipuun.

Minulla on jännityspäänsärkyä. Niska ja kaula ovat totaalijumissa ja kipuilevat paljon. Käyn myös fyssarilla ja liikun, mutta fyssarikin suositteli lääkettä, että saataisiin parempi vaste jumpalle.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin olette kokeilleet isompaa annosta, jos 10 mg ei anna vastetta?

Vierailija
22/41 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ihmeessä. Moni saa avun, toki kaikille ei valitettavasti sovi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain eilen triptylin. On niska- ja kasvokipuja ja toivon kovasti että lääkkeestä olisi apua.

Vierailija
24/41 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako tämä toimiessaan kipuun vai myös jumeihin?

Vierailija
25/41 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt Triptyliä yöksi. Auttaa kipuun ja nukahdan helpommin. En ole huomannut sivuvaikutuksia.

yöksi otan, nukahtamisvaikeuksia jatkuvasti eli ei auta, mutta kunhan nukahdan ei pahoja yövalvomisia.

en niin krampissa kuin Ketipinorilla, muttei jännityspäänsärkyyn enää auta josko auttoikaan.

Brintellixiä menee myös, ei auta enää sekään.

Vierailija
26/41 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko teillä jännitysniskaa ja tinnitusta?

Vierailija
27/41 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tinnitusta ja bruksismista johtuva jännitysniska. Hierojan mukaan tosi yleistä.

Vierailija
28/41 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tinnitusta ja bruksismista johtuva jännitysniska. Hierojan mukaan tosi yleistä.

Onko sulla/muilla henkisiä vaivoja kuten mulla ja oireilee sitten näin fyysisesti?

Vierailija
29/41 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt taas kuukautisten aikaan pahimmat päänsäryt ja fyysinen jännittyneisyys.

Vierailija
30/41 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla/muilla henkisiä vaivoja kuten mulla ja oireilee sitten näin fyysisesti?

Joo, kyllähän noi stressiin ym. on usein liitännäisiä. Stressihän jumittaa lihaksia ja saa osan ihmisistä narskuttelemaa. Mulla ainakin pitkän stressikauden jälkeen kroppa reagoi voimakkaasti puskemalla kaikenlaista vaivaa. Ja kun niistä huolestuu, tulee helposti noidankehä.

Vierailija
31/41 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllähän noi stressiin ym. on usein liitännäisiä. Stressihän jumittaa lihaksia ja saa osan ihmisistä narskuttelemaa. Mulla ainakin pitkän stressikauden jälkeen kroppa reagoi voimakkaasti puskemalla kaikenlaista vaivaa. Ja kun niistä huolestuu, tulee helposti noidankehä.

"ihanaa" kuulla että on muitakin näiden ongelmien kanssa painivia :}

Vierailija
32/41 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin olette kokeilleet isompaa annosta, jos 10 mg ei anna vastetta?

Triptyl aloitettiin 20mg iltaisin kipukynnyslääkkeenä, annosta nostettiin pikkuhiljaa, nykyisin 50mg. Auttaa hermosärkyyn, nukun paremmin ja mielialakin on parantunut. Haittavaikutuksia en ole huomannut.

Vierailija
33/41 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitäis varmaan pyytää kyseistä lääkettä. On niskat täysjumissa ja myös leukoihin ja korviin särkee. Oon saanu lihasrelaksantteja, mutta niistä ei oo mitään apua. Kiskoja suositeltiin, mutta ne kuulemma suojaa vain hampaita. Jotenkin tosi lannistavaa ja huomaan että mielialaan vaikuttaa kovasti. Ei haluaisi aamulla herätä tai päivisin jaksaa tehdä mitään.

Vierailija
34/41 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt jo monta vuotta hermosärkyyn. Kai tuo jotenkin auttaa, kun annoksenlaskuyritykset saavat kivun pahenemaan. Sivuvaikutuksena olen koko ajan väsynyt, koska reagoin herkästi kaikkiin lääkkeisiin. 25mg on ehdoton maksimimäärä, jotta kykenen töihin. Joudun Triptylistä huolimatta syömään välillä vahvoja särkylääkkeitä.

Tiptyl ei ole helpottanut hampaiden narskuttelua ja niska-hartiaseudun jumiutumista ja kipuja. Ne liittyvät minulla vahvasti stressiin.

Vierailija
35/41 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt jo monta vuotta hermosärkyyn. Kai tuo jotenkin auttaa, kun annoksenlaskuyritykset saavat kivun pahenemaan. Sivuvaikutuksena olen koko ajan väsynyt, koska reagoin herkästi kaikkiin lääkkeisiin. 25mg on ehdoton maksimimäärä, jotta kykenen töihin. Joudun Triptylistä huolimatta syömään välillä vahvoja särkylääkkeitä.

Tiptyl ei ole helpottanut hampaiden narskuttelua ja niska-hartiaseudun jumiutumista ja kipuja. Ne liittyvät minulla vahvasti stressiin.

Onko sinulla kokeiltu botoxia?

Vierailija
36/41 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla kokeiltu botoxia?

Ei ole kokeiltu, ei ole tämän sairauden/säryn hoidossa käytössä. Niska-hartiaseutu ei ole siis se hermosärkyalue, vaan bonusta.

Vierailija
37/41 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytin Triptyliä ja jotain muuta trisyklistä antidepressanttia migreenin estoon, mutta sain niistä virtsaretention.

Vierailija
38/41 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli Triptyl aikoinaan masennukseen, annos tosin oli huomattavasti suurempi kuin täällä mainitut, 300mg iltaisin. Kymmenen vuotta käytin. Noin 6 vuodessa paino nousi hurjasti 60 kg ja myöhemmin tuli vielä 10kg, eli yhteensä 70kg tuli painoa lisää. Lisäsi nälkää ja ruoanhimoa.

Nyt on vasta 40kg lähtenyt pois ( 10 vuotta kulunut lääkkeestä ) ja nykyiseen painoon jumahtanut kroppa. Lääkärit joskus maininneet, että lääke laittanut aineenvaihdunnan sekaisin, eikä varmaan koskaan palaa ns. normaaliksi.

Olin aina kuin zombi ja eipä fiilikset tuon käyttämisestä nousseet, kun kolme kertaa itse*urhaa yritin lääkkeen käytön aikana. Mikään ei tuntunut miltään koskaan.

Minä en suosittele lääkettä kenellekään, vaikka kuinka olisi pieni annos. Pahimmat migreenit, (ym kivut) tulivat lääkkeen käytön aikana, vaikka pitäisi auttaa myös migreeniin. Lääke on myös koukuttava ja vaikeaa päästä siitä eroon. Ainoa hyöty oli se, että aluksi sai nukuttua, mutta toleranssi kasvoi ja lopulta ei varmaan edes koko purkki olisi riittänyt nukahtamiseen, eikä todellakaan kuo*emiseen.

Vierailija
39/41 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua auttoi vasta kipulääke. Masennuslääkkeillä niihin ei ollut vaikutusta enkä ihmettele. Muuten niitä käytettäisiin päikseen, jos olisivat täysin vastaavia.

Vierailija
40/41 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain jo 5mg:sta parin tunnin kammottavan sydämentykytyksen ja aamulla oli ihan tokkurassa heräämisen jälkeen monta tuntua. En viitsinyt montaa kertaa kokeilla, kun aina kävi samoin, niin en tiedä vaikutuksesta kipuun. Mutta ihmiset on erilaisia, ehkä sulla toimik

Hei, sinulla saattaa olla herkkyys näille lääkkeille, jotka voivat aiheuttaa rytmihäiriöitä. Kannattaa aina katsoa nykyään tarkasti selosteet eri lääkkeissä.

No eihän sitä voi kokeilematta tietää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme