Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

♥~♥lokakuisten torstai♥~♥

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt se flunssa iski tännekin, poika ihan nuhainen ja tukkoinen ja rassu:(

vitsit,nyt on kuukaudessa ollut jo yksi flunssa,sitten pojalla se vauvarokko ja nyt taas flunssa..

yö taas heräillen ja piipillä juosten, eli kai se on uskottava että tätä nyt sitten loppu raskaus,pitää ruveta ottamaan aikaa päiväunille kun mies tulee töistä ja jättää vaan tylysti kotihommia vähemmälle.

ihana tuulinen ilma ulkona! näyttää tosi raikkaalta, jos poika jaksaa istua vaunuissa ni pitää lähteä oikein ihanalle ulkoilulle nauttimaan:)

olisi jo maanantai ja se lääkäri,en malta odottaa!!

helpottiko,coe supistukset illalla?

aamupuuhille..

hyviä päiviä kaikille!

fiikuna ja ♥mytty♥rv34+1

Vierailija
2/36 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jessus,että oli taas kuuma yöllä! Lopulta sain nukuttua olohuoneen sohvalla, kun aukasin ikkunat. Ja nukuinkin suhteellisen hyvin, vaan 3 kertaa kävin vessassa. No, uni kyllä loppu sitten jo viideltä mutta kuitenkin..

SUPISTUKSISTA kyseli muistaakseni Coe. Mulla ei oo nyt ollut kuin kaks kertaa ja ne on selkeesti liittyneet imuroimiseen. Mutta edellisillä kerroilla ne alkoi jo hyvissä ajoin ja mulla on kyllä paikatki olleet sitten rv 34 tarkastuksessa aina hyvästi pehmeet ja aukikin. Viimeksi tosiaan tuota kuopusta odottaessani olin viimesellä neuvolakerralla jo 4-5cm auki ja kyllä hieman hirvitti, että mistä sen tietää millon pitää lähteä synnärille. Mutta, lopulta sen kyllä huomasi, kun ne OIKEET supistukset alko, olivat heti niin paljon napakampia.

(.) Masussa oli eilen hiljaisempaa, mutta liikkui kuitenki jonkin verran. Muuten olo vähän parempi, liitoskivut ei nyt oo niin pahoja kuin eilen. Tosi isolta kyllä tämä maha tuntuu!

Muuta: Meillä ois lauantaina ne hautajaiset ja en vieläkään tiedä mitä laitan sinne päälle. Mulla on yks musta pitkä hame, joka menee ja sitten ois ihan uudet mustat mammahousut. Oon siis kahden vaiheilla. Ne housut ois mukavammat jalassa, mutta tietenki se hame ois juhlavampi. Ja tänään täytys lähtee kattelemaan puseroa, saa nähdä löytyykö tästä tuppukylästä yhtään NIIN isoa, että sopisi mullekin..

NAZULLE tsemppiä lääkäriin, kerrohan sitten kuulumiset!

HANNAA ei oo tosiaan kuulunut! Toivottavasti kaikki on hyvin!

Ja niinpäs se taisi minun veikkaus mennä pieleen ja ei kukaan vielä elokuussa synnyttänytkään. No, hyvä niin, tosin taitaa olla aika harvinaista ettei näin isossa porukassa tuu kellään ennen aikojaan vauva maailmaan.

Ajatelkaas, huomenna on syyskuu ja siitä voin jo vaikka lyödä vetoa, että syyskuun aikana meistä osa jakautuu :)

Mitenkäs LUPICAIA; sinähän olet menossa sektioon ja kun sulla on laskettu aika ihan alkukuusta, niin oletko jo saanut sektioajan? Menee varmaan syyskuun puolelle?

Mutta, nyt toivotan oikein toiveikasta torstaita kaikille ja lähden pikkuhiljaa herättelemään koululaista.

Mianni 32+5 (miksi tämä viikko tuntuu kuluvan niin hitaasti??)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö nukkuu vielä,itse heräsin jo ennen kuutta kun pojat lähti eskariin /tarhaan.Huomenna onkin sitten vapaapäivä :) Maanataina alkaa koulu taas ja lapset menee sitten taas päiväkotiin.

On kyllä jännä kun yöllä ei saa unta ja aamulla herään jo ennen kuutta.

Nukun ehkä 5h. yössä ja vajaan tunnin päikkärit.

Onko muilla miten maitoa jo tullut?Mulla ei ole pahemmin.

Hannaa kanssa ajattelin,Mitenkäs vointi mahtaa olla..On varmaan osastolla kun oli niin korkea se sappiarvo.

Tänään ajattelin laittaa vauvan vaatteita ja katsoa mitä pitää ostaa vielä.

MITÄ muut on ostaneet?

Tuttipullon korkkeja ainakin,liivinsuojia,pikkuvaippoja ja siteitä hmm.. ?

Kirpparille lähden kyllä käymään kun aukeaa,jos vaikka löytyis jotain kivaa.Vointi ollut nyt hyvä ja nautin kun pääsen johonkin =)

Wades & Natika 33+

Vierailija
4/36 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kirjottelen kun vointi sen verran sallii..

Olen käynyt lukemassa teidän jutut mutta itse en ole jaksanut kirjoitella, vaikka tuskin sitä kukaan on huomannutkaan ;)

Olen ollut siis kummallisessa mahataudissa reilun viikon. Maha aivan kuralla ja muutenkin tosi kipeänä...Kiva ollut hoitaa poikaa kun itse ollut aivan voimat lopussa. Yhtään asiaa ei ole auttanut vauvan melskaaminen mahassa, päinvastoin. Tosi kovaa melskaa ja niin kuin joskus sanoinkin täällä että ne liikkeet sattuu kovasti niin nyt vielä tuplasti kun maha on muutenkin ihan kipeänä.

Eilen oli jo parempi päivä, käytiin neuvolassakin mutta tänä aamuna kuvottava olo taas ilmestyi ja maha ihan kuralla :(

Neuvolareissukaan ei mennyt ihan suunitelmien mukaan..

Painoa oli tullut ihan kamalasti.Terkka ei siihen mitään sanonut vaan että ihan kohtuudella noussut, mutta itselle se on vaan aikamoinen peikko..Sitten vielä epäili ääneen että tulisi iso vauva kun oli ottanut komean kasvuspurtin mahassa...Ja kun kuulema toinen lapsi on aina isompi kuin eka..No, siitähän minä sain sitten mainion aiheen itselleni luoda paniikki. Poika oli syntyessään 3900g eli tämä nyytti olisi sitten yli 4kg...

Parin viikon päästyä on lääkärinuvola, joka kuulema kertoo sitten arvion vauvan koosta...Joopa joo, ompa tosi luotettavaa..Itse en ainakaan hirveästi luota tuollaiseen käsikopelolla tehtyyn arvioon kun esikoisestakin veikattiin reilusti yli nelikiloista mutta olikin sitten himpun verran alle...

Luo vaan äidille paineita ja paniikkia kun tulee pelko että onkin ihan jätti.

Anteeksi näin negatiiviset kirjoitukset!

Sain muuten hyvät naurut MIANNIN kirjoituksesta kun kerroit miehesi laittaneen kauppaan sen Meidän perheen äitipaidan :D Osu ja uppos meikän huumoriin ;)

VAUVAN HAALARI: Mulla on ostettuna ruskea IHANA pörröhaalari kokoa 62, jolla sitten sairaalasta haetaan...Esikoisen ajoilta jäikin 62cm beigen värinen toppapuku,joka sopii molemmille sukupuolille...

Oon ihan lastenvaatefriikki ja HIRVEÄ himo olisi ostella kaikkea ihanaa, mutta kuten joku eilisessä pinossa sanoi; on kaikki vaatteet melkein joko tytöille tai pojille...Täytyy siis yrittää malttaa vielä mieli!

Supistuksia tulee ihan mahdottomasti ja ei lepo niihin auta.

Niitä tulee jatkuvasti ja mun ylävatsa, vähän navan yläpuolelta on niin tiukalla ja kireällä että itku meinaa tulla kun supistaa...Sitten vauva vielä myllää siihen kohtaa just niin ei tunnu kivalle.

Joka paikka puutuu tosi helposti, ei tartte kun herki olla paikallaan niin on sormet ja jalat ihan puuduksissa..

Mulle riittäis tää raskaus mutta onneksi huomenna muuttuu jo syyskuuksi, ihanaa!!!

Lämpöiset vaan jatkuu, tosi kummaa kun vieläkin tarkenee pihalla leikkiä t-paidalla..

Mutta nyt annan vuoron muillekin, yritän taas kirjoitella useimmin niin ei tule kerralla tämmöisiä tarinoita :)

Oikein kivaa päivää kaikille ja voikaahan paksusti!

Terkuin,

Camelot 33 tasan

Vierailija
5/36 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna alkaa tuon esikoisen elämän eka kerho :)

Tämä äiti on ihan innoissaan ja jännittää, hölmöä!

Mutta kun ei ole paljoa ollut hoidossa...Hyvinhän se tietty menee mutta tämmönen tää äidin mieli ;o)

Annoin itselleni muuten luvan, että kun syyskuu alkaa niin voin hakea varastosta vauvan sängyn sisälle...Huomennahan se muuttuis ;)

Jos vaikka viikonloppuna hakis ja laittais miehen kasaamaan :)

Vierailija
6/36 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

maidosta: mulla on tullut jo aika pitkään maitoa, välillä ihan sänky märkänä kun yöllä on rinta joutunut puristuksiin, kyllä päivisinkin valuu maitoa, välillä enemmän ja välillä vähemmän,vielä en oo kuitenkaan liivinsuojia ottanut käyttöön..

camelotille jaksuja kipeän massun kanssa! kurjaa kun on olo kokoajan huono!

niin ja nazulle hyvät lääkärikäynnit!

meillä on vauvalle vielä kaikki oikeastaan laittamatta/hankkimatta ja sitä listaahan riittää, siis isot jutut on jo pojan jäljiltä mutta kaikki pieni ostamatta ja laittamatta.. niin ja onhan meillä isokin ostos vielä tekemättä nimittäin ne tuplakärryt.oikein stressaa jo kun ei olla vielä hoidettu.. ja huomenna tosiaan syyskuu,joten voi hyvinkin pian tulla tämä pikkuinen..

no nyt keittiöstä kuuluu kummaa kolinaa,pitää mennä tarkistamaan vahingot..

edelleen fiikuna ja mytty rv34+1

Vierailija
7/36 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri tänään siis klo 10.40 (kiitos paljon tsempeistä) ja voi jessus kun mua jännittää. Tässä on nyt 8vkoa siitä edellisestä kerrasta jolloin lääkäri meinasi että raskaus pn pidemmällä ja siitä pari viikkoa kun terkka epäili vauvan vaan olevan iso joten on jo aikakin saada jotain selville.

Yö meni murehtiessa, lähinnä sitä, että mitä jos vauva onkin " jättis" . Miten selviän synnytyksestä jne. Täytyy myöntää, että synnytysjännitys, jonain päivänä (kuten viime yön' ..) synnytyspelko johtunee varmasti siitä epätietoisuudesta että tulossa saattaisi olla kookas vauveli.

Palaan sitten kertomaan kuulumiset, nyt yritän vähän rauhoitella ja olla tytsyn kanssa, kun jännittää niin vietävästi;)

CAMELOTille tsemiä vatsataudin kanssa - tiedän liian hyvin mitä se on raskaana ollessa. Hyi hemmetti mikä olo.

Nazu ja viikkoja 35+3

APUAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!

Vierailija
8/36 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy heti aamulla tulla koneelle, kun iltapäivällä ei pysty enää istumaan normaalilla tuolilla. Valitettavasti tuo kannettava tietsikka ei ole tuonut toivottua helpotusta, kun sängyssä tai sohvalla puolimakuu/istuminen saa kanssa aikaan tämän raivostuttavan perskivun. Eilen sitten säteili kipua koko jalkoihin ja että mä olin huonolla tuulella. No, joo tässä valivaliosasto. Siirrytääs sitten muihin aiheisiin...

TOPPAPUVUSTA: Sain meidän naapurilta tosi söpön käyttämättömän valkoisen pörröpuvun kokoa 62cm (eikö ollut ihana naapuri?). Sitä olisi tarkoitus pitää niin kauan kuin se on tarpeeksi lämmin. Kyllä se varmaan villahaalarin ja makuupussin kanssa menee pitkälle talveen. Kylmemmillä ilmoilla käytetään varmaan äitiyspakkauksen haalaria, jos se ei ole aivan järkyttävän iso.

SUPPAREISTA: Joko Coella helpotti supparit? Mullakin niitä tulee usein just levossa 5-15 minsan välein. Hyvin erottaa vielä synnytyssupistuksista, vaikka näissäkin alkaa olla kipua. Mulla on myös suppareiden yhteydessä paineentunnetta. Onko muilla vastaavaa? Siis tulee vähän sellainen " kakkahätäolo" .

NAZU: Joo, ei mulla ole yhtään lääkärineuvolaa ollut, mutta olen kyllä käynyt lääkärissä muista syistä (ultran yhteydessä tehty sisätutkimus ja tulehdusepäily) ja sitten en olekaan saanut enää neuvolalääkäriaikaa. Ekat kaksi kertaa olen suostunut tähän, mutta nyt kolmennella kerralla olisin halunnut sen lääkärineuvolan, mutta tää sijainen ei suostunut antamaan aikaa. Käski mennä yksityiselle, jos niin kovasti haluaa tietää alakerran tilanteen :( Että mikä raivostuttava akka!

MAITOA: Ei ole vielä tullut. Jos puristaa nänniä, niin tulee pisara. Olen ihan tyytyväinen näin :)

Mistäs muusta olikaan puhetta. Niin, se Hanna on varmaan osastolla ja toivottavasti vielä vauva mahassa. Missä muuten Morena on? Muistanko oikein, että Morenalla LA on ensimmäisenä, joskus syyskuun puolella?

Kiva kuulla Camelotista pitkästä aikaa! paitsi tuo vatsatauti ei ole tosiaankaan kivan kuuloista. Koita jaksella ja pidetään peukkuja, että paranet pian! Se on yhtä helvettiä yrittää hoitaa taaperoa, kun vatsatauti vaivaa.

Terkuin,

S-I ja Lumikukka 35+2

Vierailija
9/36 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kerrankin hyvin nukuttu yö takana. En käynyt edes kertaakaan yöllä vessassa. Ihme, sillä join eilen normaalia enemmän, koska turvotusta oli niin paljon. Edes aamulla ei ollut kovin kova hätä, kun yleensä joutuu melkein juoksemaan, ettei tule housuun. :) Tosin heräsin kyllä jo klo 6, kun mies lähti töihin, enkä saanut enää unta. Pyörin sängyssä 7 asti, kunnes kello soi tytön kouluun herättämiseksi.

Kun yö meni hyvin, niin tietysti aamu on sitten ollut huono. :) Päätä särkee ja supistelee kokoajan. Maha on taas melkein yhtä kipeä kun illalla. Lisäksi liitoskivut on taas palanneet kiusaamaan ja entistä pahempana. Meillä on 2 kerrosta ja portaat on yhtä tuskaa.

Meillä on myös vatsatautia liikenteessä. Toissayön vanhin poika oksensi ja ripuloi. Onneksi hän osas itse mennä vessaan eikä oksennellut pitkin sänkyjä, niinkuin nuo pienemmät. Heräsin kyllä aina siihen oksentamiseen, kun vessa on ihan meidän makkarin vieressä. Nyt meillä on käynyt kuukauden aikana kaikki muut vatsataudin läpi paitsi mies.

Eilen väsytti, etten edes ulos selvinnyt päivällä. Mies houkutteli illalla ajelulle. Ajeltiin ja katseltiin taloja ja sopivia tontin paikkoja. Yhtäkkiä tuli hirmu huono olo. Luulin, että nytse mahatauti iski taas. Oksetti älyttömästi ja tultiin kotiin, niin koko mahaa särki. Oikein repi kunnolla ala ja ylävatsaa ja muutama supistuskin tuli. Meninkin heti sänkyyn ja muutaman kipeän supistuksen jälkeen kipu helpotti ja olin nukahtanut.

Ostin toissailtana verenpainemittarin mielenrauhan vuoksi. Mulla on ollut kerran raskausmyrkytys (onneksi lievänä), mutta lopussa kuitenkin vauvan sydänääniin tuli häiriötä, mutta onneksi synnytys lähti samanapäivänä käyntiin itsestään. Mulla on verenpaineet normaalisti liian matalat jotain 100/50 ja silloin alapaine kävi jopa 103. Nyt seurailen neuvolan lisäksi kotona, kun tuntuu, että 2-2 viikon välit on liian pitkiä. Onneksi paineet on pysyneet hyvinä ainakin vielä.

Mua harmittaa, kun sain lääkärin vasta 37 viikolle, kun täällä on pula neuvolalääkäreistä. Tuntuu niin pitkältä ajalta odotella sinne asti, kun kipeitä supisteluja on niin paljon.

Huomasin, että tulipa pitkä valitus viesti, mutta olkoon. :)

Mukavaa torstainjatkoa!

Pixelina rv 33+2 (Hyvältähän tämä jo näyttää, huomenna voi sanoa, että ensi kuussa on la.)

Vierailija
10/36 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy hetki istua siivouksen välissä. Sain siivottua meiän makkarin ja järjestettyä sinne paikan vauvan sängylle. Huomenna pitäis se viimeinkin saada.

Jokohan se syksy viimeinkin alkaa, ulkona näyttää ainakin lupaavalta. Ja miten ihanaa, et elokuu on pian ohi. Syyskuussa voikin varmaan rueta odottelee ekoja vauvauutisia. Onko se tosiaan niin, että tähän meiän pinoon ei ole syntynyt vielä yhtään vauvaa?? Toki aina parempi mitä pitempään viihtyvät masussa. Jollain vauvapalstalla oli jo joulukuinenkin syntynyt.

SUPISTUKSISTA: Mulla kans on sillei, et jos vaikka makaa sohvalla niin tulee sellasia kovettumisia ja samalla tuntuu tuolla keuhkoissa jotenkin " ahdistavalta" . Mut ovat vielä sellasia, et alkaa ja samantien helpottaa. Ja välillä tuntuu myös selän puolella. Nyt viimepäivinä olen huomannut, et autolla ajaminen tekee myös noita supistustuntemuksia. Onneks ei nyt hirveesti tarvii ajella mut ilman autookaan en pääse mihinkään.

MAIDOSTA: Tulee vaan sillei jos nännistä puristaa. Tais olla ekassa raskaudessa jossa maitoo valui kamalasti. Ja saunassa oikein suihkusi.

Sitten sitä valivalia.. Mulla on ruennut alaselkä oireilee oikein kunnolla, kipu säteilee sitten tuonne takapuoleen. Istumasta/makaamasta, kun nousee niin on aivan tuskaa ja liitoskivut tuntuu vaan pahenevan. Ja painontunnetta on tuolla alavatsalla. Eilen illalla meinas itku tulla, kun olin niin vaivainen. Ja kauhukuvia, et mitäs jos en kohta pysty enää kävelee. No onneks nyt aamusta on vähän parempi mut tietäähän sen mitä se on illasta - varsinkin imuroinnin ym. jälkeen. Miks sitä ei vois päästä helpommalla??

Taidanpa jatkaa hommia, huomenna ensimmäinen äitiyslomapäivä:)

Jaksamisia!

myttynen 34+6

Vierailija
11/36 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällähän minä, hengissä vielä...ja KOKONAISENA !!!

anteeksi kun en oo ehtinyt kirjotteleen kuulumisia. ihanaa kun olette hengessä mukana ;)

maanantaina olin taas äitipolilla ja maksa-arvot oli hieman laskenu ja sappiarvot aika paljonkin. nyt 16 kun viimeksi 37. eilen olin taas labrassa ja huomenna taas polille kuulemaan tuloksia ja lääkäri taitaa taas ultrata ja käyräänkin taidan mennä. vauva potkii kovasti tai se on sellasta muljumista, välillä oikein sattuu kun se yrittää jumpata.

kutina on helpottanut, mutta illalla kun en ottanut kutinalääkettä niin johan oli yö tuskanen joten ei kun nappia hakeen keskellä yötä. sain nukuttua 8 saakka.

mulla on nyt odotusaikana ollut aika kovia migreenikohtauksia. olisko kolme kertaa ollut sellasia 2-3 pvän kestosia. tiistaina oli taas yks. alkoi heti aamusta kun heräsin ja oli illalla jo ihan sietämätön. otin päivän aikana 3 panacodia, yhden niistä kylläkin oksensin heti kun olin ottanut. eilen oli pää viä pipi. tänään jo tuntus paremmalta. toi migreeni on jotain niin hirveetä et sitä en sois ees pahimmalle vihamiehelle. mulla se on ollut jo 2v. asti joten tiedän mitä se on. nyt odotusaikana mielestäni voimistunut. toivottavasti helpottaa synnytyksen jälk.

eilen käytiin hakemassa vaunut ja kaukalo. ihanaaa !!!

nyt on sit isot hankinnat tehty. itkuhälytin viä ostamatta. onko jollain suosituksia merkeistä ? yhessä vauvatalossa oli tarjouksessa philipsin 99e. en muista tyyppinroo. mut ei taida mikään perusmalli olla kun hintaa kuitenkin noin " paljon" . kannattaako siis satsata ?

mitäs kaikkee täällä on kyselty, olen vähän pihalla.

SUPISTUKSISTA: tulee päivittäin mutta eivät ole sietämättömiä. olen huomannut että kun supistus tulee se painaa jotenkin niin että en meinaa saada henkee, rupee ahdistaan. se on kamala tunne. mitä ne sit on kun tulee kunnon synnytyssupistukset. saanko happee ollenka. pakko mainita siitä huomenna lääkärille. ja noita tulee ihan levossakin. onko kellään kokemuksia??

TOPPAHAALARI: olisko 62cm hyvä koko ajatellen koko talven käyttöö. 68cm näyttää ainakin niiin isolta. ei olla viä ostettu, kun isin mielestä ei ole nättejä viä nähnyt kaupoissa. eikä sillä nyt kiirekään viä oo, mut joku haalari täytyy ostaa. olisko sit 56 hyvä,siis joku fleecehaalari tms.

nyt rupeen imuroimaan ja pyykkikonekin on tainnut jo tulla, ei kun uudet pyöriin. tykkään pyykin pesusta ihan hirveesti...oonko pöpi ;)

jaksuja kaikille, yritetään viä sinnitellä muutama viikko. sit ollaan jo niiiin lähellä palkintoa ;)

halein Hanna+masuasukki 34+5

Vierailija
12/36 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mulla vaan tule mitään. tai ainakaan en oo huomannut.

ja eikös noi nännipihatkin tuu melkein mustaks. ei mulla oo nekään kauheesti tummunut. vai tummuuko sit ihan lopuks ?

Vierailija
13/36 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä tuli itku...;( Ensin nukuin pari tuntia ja heräsin sormien poltteluun, hain pakastimesta icepower-kylmäpussin ja pitelin sitä sitte vuoroin molemmissa käsissä ja olin nukahtanut pariksi tunniksi, jonka jälkeen piti sitten nousta putsaamaan koiran korvaa. Siinä kohtaa kävin myös vessassa. Istuin lattialla ja tuli niin toivoton olo, että itkuhan siinä tuli;( Että nää yöt voivatkin olla perseestä!!!! Tänään mä soitan eläinlääkäriin, koska tuon korvat vaativat kunnon lääkityksen-ei mee enää puhdistusaineella!! Jostain kuudesta eteenpäin nukuin suhteellisen hyvin tuonne kymppiin saakka.

Valivalia tähän alkuun siis kuten monella muullakin näytti olevan :D

Eilen oltiin perhevalmennuksen parisuhdeillassa ja siellä oli KUUSIKYMMENTÄ ihmistä!!!!!! Tila oli ängetty ihan täyteen ja piti hakea lisätuoleja sun muita, jotta kaikki pääsivät istumaan. Sinänsä ihan kivaa oli, vaikkei mitään niin kovin kummoista uutta asiaa tullutkaan.

Vauva heitti eilen pyllynsä toiselle puolelle väliaikaisesti ja illalla se oli taas " vanhalla tutulla paikalla" eli vasemmalla puolella:) Liikkui illalla myöhään aivan hurjana, niin että melkein sattui masuun. Ja nyt kun alkaa olla pojulla sen verran kokoa, että raajat ja muut tuntuvat suhteellisen selvästikin tuosta masun läpi-uih:)

TOPPAHAALARISTA oli puhetta niin mä ostin Lindexiltä sellasen tummanruskean pehmoisen haalarin (kevyttoppaa kait) ja kokoa 56cm. Oli niin syötävän näköinen, että se oli PAKKO saada ja kun kerta äippäpakkauksen toppapuvuilla ei ole meille oikeestaan mitään käyttöä vielä aikoihin. Pikkuinenhan hukkuu niihin :(

Hienoa, että meistä lokakuisista ei kukaan saanut vauvaansa " liian aikaisin" :) Tai no onhan näitä lokakuisia PALJON enemmän kuin tänne kirjoittavat, mutta kuitenkin...Toivottavasti kaikki saavat pitää vauvansa masussa ainakin sinne 35 viikolla saakka :) Hannaa tosiaan ei oo näkynyt, mutta toivottavasti on vain seurannassa kuitenkin!!

Täällä paistelee aurinko taas tänään, mutta ei ole kyllä enää mitkään t-paitakelit sittenkään....syksy tulee-ei auta mikään!! No, ei mua haittaa, vaikka helteet jo menivätkin. Jospa tuo turvotuskin pysyisi aisoissa paremmin viileemmällä :)

Mukavaa päivää kaikille tasapuolisesti!!

Toivottelevat: Je_Ni & Pikku-Isäntä 35+4 (jo...huii!)

Vierailija
14/36 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana oli lukea HANNAN kuulumisia, hyvä että vauva saa vielä kasvaa masussa!

CAMELOTille paranemisia! Mullakin on ollut usean päivän ajan vatsa enemmän tai vähemmän kuralla, mutta ei tää mitää varsinaista vatsatautia kuitenkaan ole. Ihmeellistä vaan kun vatsa toimii eikä ole kivikova, muuten kun olen kärsinyt ummetuksesta oikeastaan koko raskauden ajan:/

Kivikova vatsa sen sijaan on vähän väliä kun SUPISTAA:( SIGNORINA-IIRIKSESTÄ poiketen mulle supistukset tekee tällä hetkellä enemmänkin " pissahätäolon" ;) kova on paine alapäässä ja välillä sattuu ihan joka paikkaan vatsan alueella. Varsinkin jos vauva samaan aikaa pitää jumppatuntia, silloin sattuu ihan kunnolla ja voi olla esim. käveleminen tosi hankalaa. Ja tulee niitä supistuksia levossakin, mutta niin tuntuu tulevan joka toisella, joten taitaa kuulua asiaan. Jotenkin muistelen, että esikoisesta mulla ei loppuaikoina supistellut läheskään näin paljon, vaikka vatsan kovettuminen alkoi silloinkin jo rv 20 tienoilla. Voin tosin muistaa ihan väärinkin...

COE kirjoitti eilen osuvasti, kuinka kaiholla muistelee esikoisen vaivatonta odotusta ja nyt toisella kertaa onkin ihan rampa:( Samma här, olen moneen kertaan ihmetellyt, miten tää voikin olla niin erilaista. Esikoisesta olin tässä vaiheessa vielä elämäni vedossa, jumppasin ja harrastin sosiaalista elämää minkä ehdin, mutta nyt mä oon kyllä aivan raato. Yhden asian/päivä voin ottaa hoitaakseni ja välillä sekin on liikaa. Olen nyt niin henkisesti kuin fyysisestikin paljon väsyneempi, kai se on juuri se mainitsemasi pieni väli raskauksissa ja se, että esikoista odottaessa sitä saa paljon paremmin levättyä. Nyt kun on kuitenkin huolehdittava isommasta mutta tosiasiassa vielä aika pienestä lapsesta kaiken muun (kotityöt, työt, koulut tms) lisäksi, niin aikaa levolle ja rentoutumiselle jää aika vähän...Ja kun yötkin ovat mitä ovat niin lopputulos on aikalailla väsynyt ja kyllästynytkin odottava äiti:|

Onneksi ollaan kuitenkin jo voiton puolella tytöt, kohta alkaa lokavauvoja ihan varmasti syntymään, tuskin saat MIANNI enää ketään lyömään vetoa kanssasi;)

Lillis34

Vierailija
15/36 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole paljon kirjoitellut, mutta kovasti kyllä käynyt pinojanne lukemassa lähes päivittäin.

Nyt on pakko kirjoittaa, kun on oikein asiaakin (!), sillä tänään neuvolakäynnillä täti totesi, että vauva olisi kääntynyt perätilaan! (Viime kertaisella käynnillä pari, kolme viikkoa sitten oli raivotarjonnassa.) Itse kuulun niihin, vaikka toista lasta odotankin, niin ei mitään käsitystä, missä asennossa vauva milloinkin on... Jotenkin liikkeet ovat kyllä tuntuneet alempana kuin esikoista odottaessa, ja liikkeet enimmäkseen semmoista möyrimistä ja muljahtelua potkujen sijaan.

No, täti kyllä totesi, että vauvalla on hyvät tilat liikkua ja pyöriä vielä (nyt rv 32+6), ja voi ihan hyvin kääntyä vielä moneenkin otteeseen ;) Seuraava neuvola-aika varattiin 1,5 viikon päähän. Jos silloin vaikuttaisi olevan perätilassa (neuvolassa ei ultraa), varataan aika ultraan ja käännösyritykseen.

Kaikki oli muuten ihan ok, ja itsellä vähän ristiriitainen olo " valittaa" perätilauutisesta, mutta täytyy myöntää, että sapettaa! Esikoinen syntyi alateitse lähes " unelmahelposti" , ja mielelläni alateitse lähtisin tätä kakkostakin hakemaan ;) Mutta jos vauva pysyy perätilassa kääntöyrityksistä huolimatta, niin tuskin uskallan alatiesynnytykseen lähteä, vaan luultavasti edessä olisi sektio. Sektiossa huolettaa lähinnä siitä toipuminen, ja se ettei saisi oikein nostella mitään (kuulemma vauvaa painavampaa). Vaatii tuo 2,5v ikäinen esikoinenkin jonkin verran nostelua..

Teitä oli täällä joitakin, jotka olitte menossa sektioon, mutta en muista, oliko muita " perätilaodottajia" ? Olisi kiva kuulla, mitä pähkäilette tuon alatiesynnytys/sektio asian kanssa, ja harkitseeko joku, että voisi synnyttää alateitse perätilassa olevan vauvan?

Nyt katsastamaan, olisiko posti tullut..

toukonen rv 32+6

Vierailija
16/36 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli tänään HUONOJA UUTISIA, sillä mies on töissä TeliaSoneralla palvelupuolella, jossa siis yt-neuvottelut alkaa ja 165 ihmistä vähennetään :( Mies soitti kun oltiin neuvolassa, että heidän noin 300 ihmisen joukosta 25 lähtee - ja kun miehellä on määräaikainen sopimus 18.9. asti niin eiköhän hän ole ensimmäisten joukossa. Pieni toivonkipinä on siinä, että siellä on tällä hetkellä rekry auki kahdesta paikasta ja mies on hakenut niitä, on kakkosparhaana hakijana, eli jos noita hakuja ei jostain syystä suljettaisikaan... Mutta kai se aika epätodennäköistä on.

Lamaannutti kyllä ihan tuo uutinen :( Oli varauduttu siihen, että hän ei saa ehkä noita hakemiaan paikkoja, mutta tuollanen täysin yllättävä ja kontrolloimaton juttu siihen päälle vielä. Nyt ei sitten oikein huvittaisi tehdä mitään vaikka olisi paljon tehtävää. Tosi masentavaa, vaikea kuvitella millainen miehellä on fiilis :(

Muuta:

NEUVOLASSA tosiaan kävin tytön kanssa. Kaikki oli ok, hB oli 116 vaikken ole niitä rautatabuja muistanut syödäkään. Painoa oli tullut 700 g/viikko. Koko paino nyt 94,2 kg (pituus siis 175 cm), mutta en ihan oikeasti jaksa välittää. Mulla ei vissiin rv 15 jälkeen ole yhdelläkään viikolla tullut alle 500 g painoa. IHAN SAMA!

LÄÄKÄRIAIKAA en saanut minäkään vielä, ei ollut lääkäreillä tarpeeksi pitkälle aikoja tarjolla (?!). Kuulemma noin 20.9. kuitenkin olis hyvä lääkäri olla. Terkkari lupasi soitella perään kun aikoja tulee varattavaksi.

Muakin tosiaan kiinnostaisi jo se kohdunsuun tilanne. SUPPARIT illalla loppuivat, niitä tuli pari tuntia epäsäännöllisesti. Myös mulla tuntuu se sama tuttu suppariahdistus kun supistus tulee, mutta mulla se tuntuu aivan selvästi kyllä tuolla kohdunsuulla pikemmin kuin keuhkoissa tms. Taitaa kertoa siitä, että vauvan pää painaa jo sinne.

Neuvolassa myös 1,5-vuotias esikoinen sai mittansa, kyllä hän on sitten pikkuinen tyttö. 78 senttiä on pituutta ja painoa vaivaiset 9040 g! 1-vuotisneuvolasta on tullut painoa lisää vain parisataa grammaa. (Menispä munkin painokäyrä samaa rataa.)

Joo mutta nyt rupean tekemään jotain tai sitten vaan miettimään että mitähän me nyt syksyn kanssa tehdään. Kai mies sitten menee opintonsa tekemään loppuun, mutta kyllä se tietää todella tiukkaa talouskuuria, toinen opintotuella ja toinen minimiäitiyspäivärahalla... :( Ei tunnu kovin hyvältä.

Toivottavasti muilla menee tämä torstai vähän kivemmissa merkeissä!

Coe rv 32+4

Vierailija
17/36 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh... Olenkohan mä ainoa joka nukkuu kunnolla nykyään? Mullahan oli ihan alkuraskaudesta asti ongelmia nukkua, mutta nyt viimeiset pari viikkoa olen nukkunut öisin vessakäyntejä lukuunottamatta ilman valvomisia 8-10 tuntia putkeen, ihanaa. Kaikesta huolimatta myös päivällä väsyttää ja äsken juuri otin 1,5h tirsat :)

Eilen illalla csi:tä katsellessa supisteli pari kertaa niin että sattui vähän, mutta muuten levossa ei supistuksia oo tullu, kävellessä vähän.

Alkaa olla kärsimätön olo, haluun jo eroon tästä mahasta! Ahdistaa olla tällainen raihnainen norsu, sit musta on tullu ihan järkyttävän kömpelö! Tiputtelen koko ajan tavaroita yms... tosi ihanaa...

coe: Kurja tilanne teillä toi miehen työjuttu :( Toivottavasti selviää parhain päin, pidän peukkuja!

toukonen: Ihanaa etten mä olekaan ainoa ummikko jolla ei ole mitään tajua miten päin vauva mahassa on... Oli jo jossain vaiheessa (ainakin lääkärin mukaan viikolla 27) raivotarjonnassa mutta viime viikolla neuvolassa taisi istuskella ihan väärinpäin masussa. Nyt musta tuntuu et ois taas pää alaspäin mutta en kyllä oo yhtään varma :)

Hyvät torstain jatkot!

merileijona 32+6

Vierailija
18/36 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että HANNALLA on kaikki hyvin. Hassua kyllä, kun me täällä aletaan aina " vauhkoontumaan" , jos joku ei muutamaan päivään kirjoittele :) Hih, vaikea kuvitella, että jollain ois muutakin elämää, kun itse en osaa olla yhtään päivää pinoutumatta :DDD

COE: Tosi kurja juttu tuo miehen työhomma! Pidän peukkuja, että saatte asiat soviteltua parhain päin.

Niin ja vielä teidän tytöstä: Meillä on kans nuo tytöt aika pieniä, tai siis vanhempi oin oikee sirppana, tuo kuopus on enempi lyhyt mutta jykevä (grhmm. oisko äiskän geenit?). Eli meillä vanhempi tyttö oli 1v6kk ikäisenä vaan 8,8kg ja 75cm, kun taas tuo nuorempi oli just samanpituinen kuin teidän typy, mutta painoa 10,5kg. Muutenkin tuo nuorempi kasvaa koko ajan vanhempaa kiinni niin, että veikkaan jotta ensvuoden aikana siirrytään pitämään tytöillä samoja vaatteita. Nyt jo esim puserot on yhteiskäytössä, siis pitävät osittain samaa kokoa 86/92).

Ja vielä Coen painosta.. elä kuule oo yhtään huolissas, meikäläisellä ku on painolukema suunnilleen sama, mutta pituutta melkeen pään verran vähemmän. Että repikääpä siitä :((

Mulla on täällä melkeen rauhallista, kun poika on vielä koulussa ja mun äiti haki isomman tytön mukaansa mökkeilemään. Oikeesti ihanaa, tyttö on siellä yötä ja tulee vasta huomenna aamupäivällä. Tyttö oli NIIN riemuissaan, kun pääsi ihan yksin mummin mukaan, kun yleensä se on tuo esikoinen, joka reissuissa käy. Ja mullekin kyllä on ihan tervetullut hengähdystauko. Aateltiin jo miehen kans, että voitas ostaa illaksi jotain mussutettavaa ja kattoa joku leffa, kun nuo kaks kotona olijaa nukahtaa aina nätisti jo klo 20.

Jahas, mutta tyttö sai ruokansa syötyä (ja viskottua lattialle..) joten täytynee lopetella.

Vierailija
19/36 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tilanne ei ole akuutti eli supistuksia ei nyt tule säännöllisesti, niin olivat siellä polilla sitä mieltä, että täytyy tulla päivystykseen, kun viikkoja on kuitenkin sen verran vähän. Toisaalta automatka sinne saattaa taas muuttaa tilanteen ja supistukset olla päällä kun ollaan perillä.

Nyt kyllä jännittää, mutta toisaalta luulen, että tulen paljon rauhallisemmalla mielellä takaisin sieltä.

Pixelina 33+2

Vierailija
20/36 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveä tilanne! Yritän täällä pitää peukkuja miehesi työpaikan puolesta!

Pixelinalle tsemppiä, toivottavasti kaikki hyvin!

Supisteluja: Tulee aina seksin jälkeen. Eli melkein joka päivä :D

Jos saa orgasmin niin sitten supistelee tosi kipeästi, mutta onneksi ne loppuu yleensä puolessa tunnissa.

En kyllä luovu tästä meidän ihanasta harrastuksesta, syntyköönsä vauva jos ei menoa mukana kestä kun on jo noin isoilla viikoilla ;D

Viimeksikin puuhailtiin loppuun saakka ja supisteli, silti meni yliajalle, eli en usko tosiaan mitään haittaa olevan tästä....

Haalarista: Minulla on valmiina semmoinen nalle-haalari jossa on korvat, olisiko se 62cm? Joka tapauksessa esikoinen kun syntyi syyskuussa, niin kyllä se pienempi haalari oli ihan ehdoton silloin.

Mianni: Uskon että jos tosiaan saan sektion ruinattua niin se on varmaan jo syyskuun lopussa? Kun la on kerran 1.10. ja muistaakseni se on viikonloppu, niin kaipa ne sitten leikkaa syyskuun lopussa jo. Jännää, enää kuukausi!

En kyllä tiedä vielä mikä tämä synnytystapa on, elättelen yhä toivoa että voisin synnyttää alakautta kun se olisi vauvalle ilmeisesti parempi vaihtoehto. Mutta jos en pysty niin tiedän ainakin tehneeni kaiken sen eteen että yritin pystyä enkä ole yhtään häpeissäni :)

Minäkin olen ihmetellyt miten erilainen tämä raskaus on verrattuna esikoisen odotukseen! Mutta juuri toisin päin kuin muilla, esikoisen odotus oli vaikeaa ja rankkaa, ja nyt on tosi helppoa! Olen oikein elämäni kunnossa.

Varmasti tämä pieni väli (4kk) raskauksilla on vaikuttanut jotenkin.

-lupicaia 35+4