Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vaatekaupoista loppuu isommat koot ensin?

Vierailija
05.10.2014 |

Lähes joka kerta minun kokoni on loppu niin paidoista kuin housuistakin 42-44. Tilataanko tätä koko liian vähän, vai onko meitä tämän vaatekoon käyttäjiä vaan niin paljon enemmän? Jopa postimyynneissä tuo koko on ekana loppunut. Sitten ne tangot notkuu niitä pienempiä kokoja.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, minä olen kyllä sitä mieltä että postimyynneistä loppuu koko 36 ekana. Aina se on lopussa kun muita kokoja on vielä jäljellä, seuraavaksi loppuu koko 38, sitä suurempia ja kokoa 34 on yleensä aina jäljellä.

Vierailija
2/13 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on niin lihavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että just koko 34 loppuu ekana :D Jäljellä jotain päälle 38 kokoa. Sama rintsikoissa, jos kivat löytyy, niin ne on tyyliin 80B, vaikka oma koko 70DD. Ei ole, eikä tule.

Vierailija
4/13 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanottiin, että 42-46 kokoja tilataan vähemmän, samoin kuin kaikkein pienimpiä kokoja. Silti usein kyllä onneksi löydän 42-44 kokoisia itselleni.

Vierailija
5/13 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun oli työläs löytää kokoa 80B että piti käydä kahdessa kaupassa.

Vierailija
6/13 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin mielestä ennemmin loppuu koot 36-38. Se kai riippuu, mistä ostaa. Ehkä nuo pienemmät koot sitten loppuvat ennemmin nuoremmille tarkoitetuista vaatteista, ja isommat taas aikuisten vaatteista.

Vierailija
7/13 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko 32 loppuu ekana, niin ettei ihmiset edes tiedä, että sitä on olemassakaan. Monissa malleissa ei toki olekaan.

Kokoa 42 ja 44 näkee usein alerekeissä puoleen hintaan tai halvemmalla. Näin tavaratalojen myyjät itsekin ovat todenneet, että 42 koosta ylöspäin vaatteet tahtoo jäädä käsiin, samoin kun kysyy pieniä kokoja, sanovat, ettei niitä tule kuin muutama ja menevät heti. Tietysti jokaisesta itsestään kuluttajana tuntuu, että oma koko on aina lopussa, sillä jokaiselle käy joskus niin, että haluamaansa vaatetta ei enää löydy omasta koosta mutta muita on jäljellä. Tästä tehdään johtopäätös, että aina oma koko on mennyt ekana.

Vierailija
8/13 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma koko loppuu aina ekana. Ihan sama, minkä kokoinen on.

Vierailija
9/13 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vastaus. 42-44 kokoa ei usein tule. Jos asiakas kysyy että onko kokoa ei myyjä kehtaa vastata että ei valmisteta niin isoa kokoa, sanotaan mielummin ettei ole jäljellä. M ja L on myydyin koko ja se on otettu huomioon määrissä. Joku puhui koosta 32? Hyvin hyvin harvalla valmistajalla on sitä kokoa OLLENKAAN eikä ole tosiaankaan myydyin koko.

Vierailija
10/13 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni on, että koot 40-42 loppuvat ensin. Oma kokoni on 38, ja sitä löytyy hyvin alerekistä, samoin 36 ja sitten taas pluskokoja 46:sta ylöspäin. Rintaliivikokoani 75D löytyy myös alekoreista hyvin. Tämä havaintoni koskee marketteja ja halpisvaatekauppoja kuten Kappahl, Lindex, Seppälä jne. Nettikaupoissa ja erikoisliikkeissä tilanne saattaa olla toinen.

Vierailija
11/13 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitä varmaan tuntuu että oma koko loppuu ekana, koska kun löytää juuri sen haluamansa vaatteen niin kokoa ei ole. Mustakin tuntuu että kokoni 34 tai 36 on aina loppu. Kerran vaatekaupan myyjä sanoi, että niitä pienimpiä kokoja tulee aina vähiten ja kokoa 38-40 eniten joka on yleisin koko. Ja lisäsi vielä että ne pienimmät koot menee sitten jo meille myyjille että sori vaan :D

Vierailija
12/13 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koko 38-40 ja tuntuu että se aina lopussa. Onko se yleisin koko?

Vierailija
13/13 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

38-40 on ne koot joita tulee yleensä isoimmat määrät, mutta ne myös loppuvat ensin, koska niitä kokoja ihmiset ostavat eniten. Sitä en tiedä vastaavatko vaatteet ostajien omaa kokoa, mutta noita kokoja tykätään ostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän