auttakaa mua kauheessa koeruuhkassa!
Kauhee koeruuhka tulossa ja mietin et miten selviin täst jote pyytäisin teiltä jotai vinkkei ja neuvoi mite te selvittee koeviikoista.
Kommentit (8)
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 22:46"]Keskity aina yhteen kokeeseen kerrallaan. Sulje muut mielestä pois sillä hetkellä, niin ei ole aina kuin yksi koe kerrallaan tulossa.
[/quote]
paitsi yleensä ne kokeet on peräpäivinä (oletan et oot lukiossa) mun neuvo on että lue kaikkea yhtä aikaa. muuten oot kusessa. ja alota aikaisin. ei viimeisenä iltana.
Kakksonen olettikin, että olet jo lukenut riittävän hyvin tunneiksi, jolloin ei tarvitsisi kuin kerrata ennen koetta.
Jos lukiossa on kuunnellut ja opiskellut kurssien aikana, selviää kyllä.
Neuvo: pysy pois vauva-palstalta, käytä aikasi viisaammin.
Lue yhteen kokeeseen yhtenä päivänä/iltana tässä jaksossa. Selviydy tästä nyt. Keskity.
Kakkosjaksosta eteenpäin muista, että lukeminen pitää aloittaa aikaisemmin. On helpompaa, jos luet jakson aikana joka viikko sen viikon asiat läpi. Vähentää tarvetta lukea koeviikkoa edeltävällä viikolla.
Nin mä selvisin koeviikoista: aloin lukemaan 1vko ennen jokaista koetta. Luin joka päivä hiukan, niin että sain koealueen luettua kerran läpi. Edellisenä iltana kertasin muistiinpanot ja menin ajoissa nukkumaan. Tunneilla kuunteleminen ja osallistuminen oli tietty hyvää pohjatyötä. Jos joku kurssi oli haastavampi, varasin kokeeseen lukuun hiukan enemmän aikaa. Lue Niin, että keskityt ja ymmärrät mukemasi. Haukionkala- tekniikalla ei mitään saa irti. Tsemppiä koeviikkoon! Ne on hieno keksintö, vertaa yläasteen koeviikottomuuteen. Ps. Jos on palautuspäiviä projekteista koeviikolla, tee ne ennen sitä valmiiksi. Helpottaa kummasti!! :)
Mä luin lukioaikana aina edellisenä iltana koealueen lähes kokonaan läpi kerran (en yleensä ehtinyt ihan koko aluetta, joten skippasin sen mitä pidin epäolennaisempana) En edes lukenut kirjoja kurssien aikana aiemmin, mutta silti tuo kertalukeminen riitti samaan sellaisen 8 arvosanan.
Suunnittelu on tärkeää: mieti kuinka paljon aikaa tarvitset kuhunkin kokeeseen valmistautumiseen, ja minä päivänä ehdit mitäkin lukea. Tee lukujärjestys vaikka.
Opiskelutekniikat kunnossa?
Keskity aina yhteen kokeeseen kerrallaan. Sulje muut mielestä pois sillä hetkellä, niin ei ole aina kuin yksi koe kerrallaan tulossa.