Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyselytutkimukset, kokemuksia?

Vierailija
01.09.2021 |

_Oletteko täytelleet?

Itse olen ja tuli triaballa ny aka törkeä temppu, olen ollut kaikista tyytyväisin juuri triabaan.

1e, 14 min kysely heitti 10min täytön jälkeen ulos, et sovi kohderyhmään.

Ihan selkeästi "laitonta", mutta joskus jostain noihin valittaneena usein ei tul edes vastausta ja englanniksi kai pitäisi vääntääkin.

MP?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on niin törkeitä. Heitetään pihalle ja sanotaan " et valitettavasti kuulu kohderyhmään"
Aika kylmäävää jos kysytään vaikka poliittisia asioita. Tällä tavoin saadaan se mieleinen tulos.

Vierailija
42/44 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on niin törkeitä. Heitetään pihalle ja sanotaan " et valitettavasti kuulu kohderyhmään"
Aika kylmäävää jos kysytään vaikka poliittisia asioita. Tällä tavoin saadaan se mieleinen tulos.

Ei siinä mitään törkeää ole. Jos haetaan 40+ ikäisiä naisia ja sinä olet 25v mies, et tietenkään kuulu kohderyhmään. Paljon on kiinni myös siitä, onko tietystä ikä/sukupuoli/elämäntilanne-ryhmästä saatu jo tarpeeksi vastauksia. Silloin ei enää oteta lisää, vaikka lähtökohtaisesti kuulisit kohderyhmään. Ei ole tutkimuksen kannalta järkevää, että 90% vastaajista on 40-50 ikäisiä sinkkuja, jos halutaan kartoittaa esim. ostokäyttäytymistä laajemmin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime syksynä sain kirjeen , jossa ennakoitiin tulevaa tutkimusta, se oli jonkuntyylinen taloustutkimus, kun minulle sitten soitettiin kerrottiin, että tutkimukseen voi osallistua vain suoralla nettihaastattelulla. Jäi minulta tuohon vastaamatta. Kysyn kuinka kattava on tutkimus, jossa ihmiset noin rajataan tutkimuksen ulkopuolelle. Esitetäänkö tulokset tätä ilmoittamatta.

Hyvin kattava. Suomessa on todella vähän ihmisiä, jotka eivät pysty vastaamaan nettihaastatteluun. 

Vierailija
44/44 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä mitään törkeää ole. Jos haetaan 40+ ikäisiä naisia ja sinä olet 25v mies, et tietenkään kuulu kohderyhmään. Paljon on kiinni myös siitä, onko tietystä ikä/sukupuoli/elämäntilanne-ryhmästä saatu jo tarpeeksi vastauksia. Silloin ei enää oteta lisää, vaikka lähtökohtaisesti kuulisit kohderyhmään. Ei ole tutkimuksen kannalta järkevää, että 90% vastaajista on 40-50 ikäisiä sinkkuja, jos halutaan kartoittaa esim. ostokäyttäytymistä laajemmin. 

On se törkeää jos aiheena on esim. vaikka ihmisoikeudet ja ensin kysytään mitä puoluetta äänesti viime vaaleissa ja pum. adios.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi