Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

On se vieläkin niin, että useimmiten toivotaan nimenomaan poikavauvaa

Vierailija
05.10.2014 |

ja tyttö on pettymys.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin tulevani edes raskaaksi tämän kahden vuoden yrittämisen jälkeen, aivan sama tulisiko tyttö vai poika. Samoin miehelleni.

Vierailija
2/21 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tosi kurjaa, jos noin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten naiset toivovat edes yhtä tyttöä ja miehet edes yhtä poikaa.

Vierailija
4/21 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ainakaan av:n mukaan! Täällähän ollaan itku silmässä, jos ultrassa näkyy poika, kun niin toivotaan sitä pikku prinsessaa, jonka voi pyntätä vaaleanpunaisiin hörhelöihin.

Vierailija
5/21 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivoin nuorempana aina että saisin joskus kaksi tyttöä (olen nainen) Jos nyt vanhempana haluaisin lapsia, niin haluaisin yhden tytön ja yhden pojan (mutta en aio hankkia lapsia) Luulisin että tuo yksi molempaa sukupuolta on aika monen toive, tai sitten naiset toivoo tyttöä ja miehet poikaa.

Vierailija
6/21 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessa perheessä iloitaan nimenomaan pojan syntymästä, tyttö on vaan esikoinen, lapsi tai jälkikasvu. Poika on aina poika!

Vierailija
7/21 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oisin niiin pettynyt jos saisin pojan :( mutta kai senkin faktan kanssa oppisi elämään.

Vierailija
8/21 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluisin tytön

Vierailija
9/21 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saimme tietää odottavamme kaksosia, toivoin salaa, että saisimme tytön ja pojan. Tämä myös lasten itsensä takia. Näin kävikin ja olen kyllä edelleen tosi iloinen näistä kahdesta! Helpottaa kasvattajan työtä kummasti.

Vierailija
10/21 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en haluaisi tyttölasta. Koska tytöt on kaksinaamaisia ja kieroja pienestä asti.. Siskon lapsen kasvua olen vierestä seurannut ja minua on lapsena kiusattu paljon. Pojat on aina ollut se turva. Minulla on poika, haluaisin toisen lapsen että saisi pikkuvelin mutta en halua, jos se onkin tyttö.

Vierailija
11/21 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojatkin on kivoja (meillä on kaksi), mutta salaa olen aina toivonut tyttöä. Onneksi saimme myös kaksi tyttöä! Täydellinen perhe

Vierailija
12/21 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tyttö ole missään nimessä pettymys! Monet jopa toivovat tyttövauvaa. Pojat sen sijaan ovat pieninä paljon tiukemmin kiinni äidissä kuin tytöt. Se tunne on jotain, josta kaikki "vain" tyttölasten äidit jäävät ehkä vähän paitsi.

Poikalasten äitinä oppii muutenkin näkemään miehisen sukupuolen edustajat aivan uusin silmin.

Vierailija
13/21 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei ole koskaan ollut mitään väliä kumpaa tulee. Kolmannesta lapsesta mies sanoi, että olisihan se tyttökin kiva. Mutta poikia ovat kaikki. Luonto katsoo sen parhaan sikiön, joka jatkaa kasvua. Meillä parhaat ovat olleet poikia. Sitä otetaan mitä annetaan.

Vierailija
14/21 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse halusin pojan ja sainkin. Seuraavastakin toivon poikaa, mies haluaisi tytön.

Vierailija
15/21 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vielä aika nuori ja lapseton. Tulevaisuudessa haluaisin kaksi lasta. Esikoinen olisi mielummin poika, suojelemassa pikkusiskoa julmalta maailmalta. Ihan niinkuin minä ja isoveljeni.

Vierailija
16/21 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No keskimääräisesti se menee niin, että naiset toivoo tyttöä, miehet poikaa. Täytyy kyllä

myöntää että itsellekin tyttö olisi mieleisempi.

Vierailija
17/21 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kulttuurista tämän ap on? Kyllä monissa kulttuuressa varmaan yhä toivotaankin poikaa, mutta ei vaan suomessa.

Itse toivoin hartaasti tyttöä, mutta pojan sain. Rakas poika onkin, mutta olisi kyllä joskus ihanaa saada tyttökin vielä. Harmi ettei meille luultavasti tule lisää lapsia iän ja elämäntilanteen vuoksi.

Yhdyn tuohon, että yleensä naiset toivoo tyttöä ja mies poikaa. Ihan luonnollista.
Jos tilanne olisi se, että poika jäisi minusta pitämään huolta kun vanhenen ja luokseni asumaan, ja tyttö lähtisi sulhasen perheeseen enkä näkisi häntä enää paljoa, niin tietty ymmärrettävää toivoa poikaa. Niissä kulttuuressa pojan saa pitää, kun tyttö on vain "lainassa".

Vierailija
18/21 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen, en ole ikinä erityisesti toivonut tyttövauvaa.

Vierailija
19/21 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 19:24"]

Itse en haluaisi tyttölasta. Koska tytöt on kaksinaamaisia ja kieroja pienestä asti.. Siskon lapsen kasvua olen vierestä seurannut ja minua on lapsena kiusattu paljon. Pojat on aina ollut se turva. Minulla on poika, haluaisin toisen lapsen että saisi pikkuvelin mutta en halua, jos se onkin tyttö.

[/quote]

Ja sinä olet tietenkin se ainoa poikkeus kaikkien tyttöjen joukossa. Jep jep. Muista vielä kerrata tätä sille pojallesikin. 

Vierailija
20/21 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 19:35"]

Ei tyttö ole missään nimessä pettymys! Monet jopa toivovat tyttövauvaa. Pojat sen sijaan ovat pieninä paljon tiukemmin kiinni äidissä kuin tytöt. Se tunne on jotain, josta kaikki "vain" tyttölasten äidit jäävät ehkä vähän paitsi.

[/quote]

Tuohan on niin persoonasta kiinni eikä sukupuolesta! Meidän poika on aina olut sellainen itsenäinen omantien kulkija ja hellyyden karttaja mutta tytöt taas äidin sylikissoja.

Se jos sulla sattuu olemaan etäinen tyttö ja läheinen poika, ei todellakaan tarkoita että muissakin perheissä olisi niin.

Toisekseen tytöt ovat kakkien tutkimusten mukaan enemmän tekemisissä aikuisinakin oman äitinsä kanssa kuin pojat. Poikien lapsetkin jäävät etäisemmiksi kuin tyttöjen lapset.