Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakastaisitko munasoluja työnantajan pyynnöstä?

Vierailija
15.10.2014 |

Google ja Fb tarjoaa naistyöntekijöille työsuhde-etuna munasolujen pakastusta,  että naiset ei tekisi lapsia kesken parhaan työuran vaan siirtäisi sitä myöhemmäksi. Suostuisitko itse tähän työnantajan ehdotuksesta? 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai

Vierailija
2/9 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, en ottaisi riskiä ettei hedelmöittyminen onnistuisikaan sitten joskus 40-vuotiaana

Vierailija
4/9 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, tosin itse tein lapset nuorena kesken opiskelujen. Ei häiritse työuraa (vitsi) ;)

Vierailija
5/9 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostuisin ehkä. Vähän mietityttää, miten lapsen saaminen myöhemmin onnistuisi pakastettujen munasolujen ansiosta, tuleeko silloin isoja sivuvaikutuksia raskautumisenyrityksestä ja äitiys "vanhemmalla" iällä.

Ei tuossa ole kyse työnantajan pyynnöstä vaan sen saa halutessaan etuna.

Vierailija
6/9 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 22:22"]

Suostuisin ehkä. Vähän mietityttää, miten lapsen saaminen myöhemmin onnistuisi pakastettujen munasolujen ansiosta, tuleeko silloin isoja sivuvaikutuksia raskautumisenyrityksestä ja äitiys "vanhemmalla" iällä.

[/quote]

No siis luulet,  ettei työnantaja tuossa yhtään ajattele omaa etuaan? Niinkuin lainkaan?

Mä en itse suostuisi tuohon. Olen nyt 39-vuotias ja raskaana. Yrityksessä meni kaksi vuotta. Jos olisi ollut mahdollista,  olisin kyllä tehnyt lapsen aiemmin.

Vierailija
7/9 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 22:27"]

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 22:22"]

[/quote]

No siis luulet,  ettei työnantaja tuossa yhtään ajattele omaa etuaan? Niinkuin lainkaan?

Mä en itse suostuisi tuohon. Olen nyt 39-vuotias ja raskaana. Yrityksessä meni kaksi vuotta. Jos olisi ollut mahdollista,  olisin kyllä tehnyt lapsen aiemmin.

[/quote]

Tietenkin työnantaja ajattelee omaa etuaan, mutta jotkut työntekijät ovat harkinneet tuota oma-aloitteisesti. Kuten minä itse.

Vierailija
8/9 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suostuu pakastukseen, niin tarkoittaako se, että silloin sitoutuu olemaanhankkimatta lapsia?

Jos työnanataja maksaisi pakastuksen, niin luulen, että silti syntyisi "vahinkoja". Hups heijaa, kun turistimahatauti vei tehot pillereiltä ja ne ulkomailta ostetut kondomit eivät pitäneetkään...

Vierailija
9/9 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarjoaa, mutta mitaan painostusta ei ole, niin kai se on hyva asia?

Kannattaa muuten pakastaa alkioita, ne sailyy paremmin.