Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kehtaa tunnustaa kavereille, että meillä on aina siistiä

Vierailija
05.10.2014 |

kun tulevat kylään ja ihastelevat ja ihmettelevät kodin siisteyttä, sanon aina että olen juuri siivonnut heitä varten tai että osuivat vahingossa juuri siivouspäivän jälkeen tulemaan, ja että kyllä meillä on sekaista normaalisti. Mikä ei siis pidä paikkaansa. Meillä on aina siistiä, koska tykkään siivoamisesta ja teen myös paljon sen eteen, että koti pysyy siistinä. Olen opettanut myös lapset korjaamaan jälkensä. (ja ei, en ole mikään hermoheikko natsimutsi joka ei anna lasten leikkiä, olen hyvinkin rento ja leppoisa ihminen, jolla on elämää myös siivouksen lisäksi)

Jotenkin tuntuu että olisi leuhkimista vastata kavereiden ihmettelyyn totuudenmukaisesti, että "nii-in, meillä on aina tällaista". Tai että vääntäisin veistä haavassa, koska tiedän että heillä ei ole siistiä kotonaan. Olisiko näin?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea! haluaisin, että kotonani olisi aina siistiä.

Vierailija
2/19 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäki tykkään pitää paikat puhtaina. aina. jos joku vieras mainitsee että ompas puhdasta niin hymyilen vain ja ohjaan keittiiöön ottamaan ruokaa. eihän tuohon voi mitään vastata. älä sano mitään. just wave and smile boys. just wave and smile.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on samanlaista! Lapset oppi jo pk:ssa siivoamaan leikit pois leikittyään, harvoin tarvitsee nyt kouluiässä muistuttaa. Tiskit laitetaan suoraan koneeseen kun on syöty jne. Lapset vie roskat kouluun lähtiessään ja omat pyykkinsä ne laittelee koneeseen jo omatoimisesti. Ei tää ole vaikeaa. Melkein joskus hävettää kun esim. Lasten kaverit ihmettelee et kuin teillä on näin siistiä. Mut meillä on jojaisella se yksi elämänja omani haluan elää kauniissa, siistissä kodissa.

Vierailija
4/19 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin suhteellisen siistiä. Mutta myös useilla ystävilläni tosi siistiä aina. Yhden luona on karmea sotku, hänelle aina välillä valehtelen, että meilläkin on välillä sotkuista... Jännä juttu.

Vierailija
5/19 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, mulle tulee paha olo, jos ei ole siistiä.

Vierailija
6/19 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ap vain sano kiitos? Miksi pitää valehdella?

Vierailija
7/19 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tuota valehtelua. Meilläkin on aina siistiä, ja kyllä kaverit sen tietää. Ne tietää myös ettei sekaisuus muiden kotona haittaa minua, eli eivät stressaa kun menen kylään.

Vierailija
8/19 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi pitää valehdella, ihmiset pitävät eri asioista ja sinäkin tulisit varmasti hyväksytyksi kaveripiirissäsi rehellisenä ihmisenä, jos kertoisit että meillä on aina siistiä, koska pidän siivoamisesta. Voi olla, että olisi eri tilanne, jos kertoisit siihen perään, että imuroit 2 kertaa päivässä ja peset vessat jokaisen kävijän jälkeen, tuossa mennään jo normaalin rajan yli. Perussiisti koti on normaalia, useimmissa kodeissa jokapäiväistä. Jotkut taas eivät pidä siivoamisesta, heillä ei välttämättä ole siistiä, jos ei käy siivooja erikseen.

Vierailija
9/19 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he kohteliaisuuttaan kehuvat kotiasi. Vähän niin kuin tuntemattoman kanssa puhutaan säästä. Jos se on heille semmoinen tapa.

Vierailija
10/19 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin kade, että kihisen.

Minustakin tuntuu pahalta, kun on sekaista, mutta eipä tämä kämppä vaan järjestyksessä pysy vaikka joka päivä siivoaisi monta tuntia :(

Vierailija
11/19 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä "tunnustamista" tuollaisessa on???? Taas näitä aloituksia, joissa mukanöyrästi ja mukahuomaamattomasti kehutaan itseä...

Vierailija
12/19 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 20:03"]

Mitä "tunnustamista" tuollaisessa on???? Taas näitä aloituksia, joissa mukanöyrästi ja mukahuomaamattomasti kehutaan itseä...

[/quote]

:D ...niin että kun ap livenä suorastaan valehtelee kotinsa olevan sotkuinen, ja sitten kun anonyymina kertoo täällä asiasta, se onkin sitten itsensä kehumista?

Vierailija
13/19 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 20:06"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 20:03"]

[/quote]

:D ...niin että kun ap livenä suorastaan valehtelee kotinsa olevan sotkuinen, ja sitten kun anonyymina kertoo täällä asiasta, se onkin sitten itsensä kehumista?

[/quote]

Pakko päästä jonnekin sanomaan? :D No ei vaan ap muna käteen ja ole valehtelematta pikkujutuista.

Vierailija
14/19 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina myös aivan hyvä järjestys, mutta harvemmin putipuhdasta. Aika usein ystäväni päivittelevät "voi voi kun taas on tänään siivouspäivä, pitää kantaa matot pihalle ja luututa koko talo". Ja nämä siis siivoavat joka viikko. Tekisi mieli sanoa, että älkää hyvänen aika sotkeko noin paljon, että pitää joka viikko siivota erikseen :D.

Vierailija
15/19 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko sanoa sen kummemmin mitään? Ei tuollaiset päivittelyt sellaisia yleensä ole, että ne kaipaisivat varsinaista vastausta. Mumise kiitoksesi ja vaihda puhenaihetta? Turha sitä nyt on valehdella alkaa ainakaan.

Vierailija
16/19 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! Mä ainakin myöntäisin reilusti että kun mä vaan niin tykkään siivoamisesta ja siitä että on siistiä! Itse yritän tehdä semmoista jatkuvaa ylläpitosiivousta että ainakin pysyis järjestys, sit ehkä kerran viikossa pölyt, moppaus, kahden viikon välein peittojen yms tuuletus ja lakanoiden vaihto, pyykkiä pesen jatkuvasti ja siivoilen keittiötä kun tykkään ruuanlaitostakin.. Mun mielestä siististä kodista pitää olla ylpeä! Eihän se ole sun asia huolehtia mitä muut siitä tuumaa! :) Tulee ihan mieleen frendien Monica joka aina hehkuttelee siivousintoilullaan ;)

Vierailija
17/19 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei ole himosiivooja kuten minä, niin helpottaa kun tavaran määrää karsii. Ja lopettaa uuden ostelun. Toki vaatetta ym tarpeellista on aina välillä ostettava. Mutta lelut, elektroniikka, koristeet, sisustusjutut ym. Olen jättänyt jäljelle vain ne mitä tarvitsemme. Jopa huonekaluja on vähennetty kum säilytystilaa ei tarvi niin paljon kun kaikesta turhasta on luovuttu. Nykyään meillä on miltei aina "anopinkestävä" siisteystaso.
Ei meillä silti autiolta tai mitenkään minimalistiselta näytä. Pari vuotta tämä vei kun pikkuhiljaa paikkoja kävi läpi

Vierailija
18/19 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääntää veistä missä?? Ei haittaa yhtään että tykkäät siivota, eikä minua haittaa se, että minulla on usein sekaista. Kukin tavallaan. Ihan totta.

Vierailija
19/19 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääntää veistä missä?? Ei haittaa yhtään että tykkäät siivota, eikä minua haittaa se, että minulla on usein sekaista. Kukin tavallaan. Ihan totta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi