Erotako vai ei
Hei, ollaan miehen kanssa oltu yhdessä 8v ja naimisissa 5v. Meillä on kissoja ja 7/18 ja 6/20 pojat. Meillä on mennyt vuosien aikana huonommin ennen kuin lapset tuli ja ollaan oltu valmiita taistelee suhteesta kun sitä molemmat ovat halunneet ja rakkautta on. Helmikuussa mies teki sellaisen tempun joka on pilannut koko tämän vuoden (aihetta en avaa sen enempää). Sen seurauksena hän ei luota muhun autojutuissa enää (liittyy autotapaukseen, jonka hän itse aiheutti). Sen jälkeen hän on jäänyt kiinni valehtelusta. Piilotellut tyhjiä tölkkejä pitkin asuntoa esim. Pesukoneen taakse suihkun jälkeen ja ties mitä koska ei uskalla enää kertoa mulle mun edellisten vuosien suuttumisten takia et haluaa silloin tällöin ottaa 1-2 lonkeroa. Mun lapsuus vaikuttanut tosi paljon siihen etten ole tykännyt alkoholista, mut en ole koskaan sen enempää hälle siitä suuttunut, pyytänyt vaan et vähentää lapsiperhearjen takia ja kun valittaa ettei oo rahaa mihinkään laskuihin.
Eli tämä vuosi. 7x herra jäänyt kiinni erilaisten tölkkien piilottelusta. Mua ei se alkoholi haittaa vaa se et valehtelee päin naamaa. Kaiken tämän kukkuraksi odotan meiän kolmatta lasta enkä tiedä mitä teen. En luota hänen toimintaansa yhtään. En luota että hän olisi tuolla ulkona juomatta salaa. Tai alavarastossa missä tekee kirvesjuttuja. Eilenkin löysin hänen työrepustaan kolme tyhjää lonkerotölkkiä. Hän ei olisi niistä kertonut jos ei olisi jäänyt kiinni. Väitti että löysi ne kotimatkaltaan töistä tuolta maasta.
Olo on muutenkin masentunut ja voimat loppu tän arjen pyörittämisen takia ja en tahtoisi et voinia menis tän enempää miettimällä mitä se herra salaa multa lisää.. Hän ei suostu mihinkään aputoimiin. Olen antanut hänelle monia kertoja hyväksyttävän nyökkäyksen alkoholille ja ostanut hänelle niitä jotta hän ymmärtäisi etten suutu alkoholista. Mut ei se valehtelu lopu.
Tiedän ongelman laadun mut rakkaus häntä kohtaan pitää mut tässä ja raskasta tä on.. Hän yrittää kovasti lisätä edes läheisyyttä ja antaa tukea, mut ei se riitä..
Ajattelin et vaihdetaan avaimet et hän ei pääse häkkivarastoon ilman mua enää tai et jättää pankkikorttinsa kotiin jos menee ulos tai ruokakauppaan (meillä yhteistili mistä maksetaan yhteiset kulut. Ei siis lonkeroita ja herkkuja).
Mietin et voiko tässä tehdä vielä jtn tai yritänkö antaa hänelle aikaa vielä korjata tilannetta?
Kommentit (79)
Siis pääongelmana on nyt miehen valehtelu kolmesta lonkerosta toisinaan, ymmärsinkö oikein? Entä jos et kiinnittäisi asiaan mitään huomiota, jos se itse (vähänlainen määrä) alkoholia ei ole sulle oikeasti ongelma? Et osta, et hyysää, et pakota kertomaan jokaista sihahdusta - veisikö se sitä "jännityksen" tuntua ja miehen päässä olevaa perustelua että nyt pitää asiasta valehdella. Eikä herranjestas mitään avainten ja pankkikorttien luovutusta sinun haltuun! Mies on kuitenkin aikuinen ja tekee itse päätöksensä juoda tai olla juomatta. Älä aseta sille paineita valehdella tai olla valehtelematta. Koska myös se on miehen itsensä päätös, valehdella tai olla valehtelematta. Outoa että on päättänyt valita valehtelun.
Toki ymmärrettävää myös lapsuudestasi johtuen, jos alkoholi sinällään aiheuttaa sinulle ahdistusta, mutta siitä pitää sitten puhua taas omana asianaan.
Kun ongelma on alkoholista valehtelu, se ei ratkea varaston lukoilla tai pankkikortin poisottamisella vaan keskustelulla. Kerro miehellesi, miksi alkoholi on sinulle arka paikka ja miksi siitä valehtelu tuntuu pahalta. Omalta osaltasi kannattaa yrittää päästä eteenpäin alkoholiin liittyvistä traumoista ja olla siirtämättä niitä parisuhteeseen. Jos valehtelu ei lopu eikä luottamuksesi palaudu, ero voi olla paikallaan.
Hei, miten saisin oman pääni tässä tilanteessa haltuun? Tai se pelko siitä jatkuvasta valehtelusta ja asioiden piilottamisesta? Se rassaa mua täs varmaan enemmän
Tuskin mies suostuu siihen, että otat hänen pankkikorttinsa. Herranen aika.
Alussa kerroit, että mies menetti luottamuksen sinuun autojutuissa. Eli sinussakin on ollut syytä.
Vierailija kirjoitti:
Alussa kerroit, että mies menetti luottamuksen sinuun autojutuissa. Eli sinussakin on ollut syytä.
Ap vastaa.
Ei, en ole ottamassa hänen koettuaan. Hän vain jättäisi sen kotiin siksi aikaa ku käy kaupassa.
Se mitä mä tein hänelle oli kansalaisvelvollisuus. Hän vaaransi muita törttöilyllään
Vviv kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap vastaa.
Ei, en ole ottamassa hänen koettuaan. Hän vain jättäisi sen kotiin siksi aikaa ku käy kaupassa.
Se mitä mä tein hänelle oli kansalaisvelvollisuus. Hän vaaransi muita törttöilyllään
Eli siis estit häntä lähtemästä ajamaan humalassa ja hän suuttui sinulle siitä?
Vierailija kirjoitti:
Vviv kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap vastaa.
Eli siis estit häntä lähtemästä ajamaan humalassa ja hän suuttui sinulle siitä?
Ap vastaa. Käräytin hänet koska hän ajoi kännissä ja hoiti meiän lapsia kännissä
Niin mieshän on luisumassa alkoholistiksi ja se pitäisi pysäyttää.
Heitä sika ulos ja ota kaksi parempaa tilalle:
Kun puoliso lähti, nainen hankki sikoja tilalle. Turun hovioikeuden ratkaisun perusteella idea ei ollut ainakaan taloudellisesti kannattava.
Hovioikeus määräsi naisen korvaamaan entiselle vuokraisännälleen runsaat 73 500 euroa, josta valtaosa, reilut 42 000 euroa muodostuu huoneiston korjauskustannuksista.
Eikö just alkoholin ongelmakäyttäjät just pyri salailemaan ja piilottelemaan juomistaan?
https://paihdelinkki.fi/fi/testit-ja-laskurit/alkoholi/alkoholin-kayton…
Miksi mies juo? Onko masentunut? Pitäisi hankkia siihen apua?
Puhu neuvolassa.
Mies vaikuttaa olevan kaltevalla pinnalla.
Hankkikaa ajoissa apua.
Muuten olet kohta ypöyksin lastesi kanssa.
Eiköhän toi sun kyttäys vaan saa juomaan enemmän
Vierailija kirjoitti:
Heitä sika ulos ja ota kaksi parempaa tilalle:
Kun puoliso lähti, nainen hankki sikoja tilalle. Turun hovioikeuden ratkaisun perusteella idea ei ollut ainakaan taloudellisesti kannattava.
Hovioikeus määräsi naisen korvaamaan entiselle vuokraisännälleen runsaat 73 500 euroa, josta valtaosa, reilut 42 000 euroa muodostuu huoneiston korjauskustannuksista.
Miksi kommentoit ilman asiaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies juo? Onko masentunut? Pitäisi hankkia siihen apua?
Ap vastaa
En ole koskaan saanut mtn järkevää vastausta
Pää osin koska haluaa ja se on hyvää
Apua hän ei hae koska ei oo syytä tai tarvetta
Juo 1-4 viikossa mitä mä tiedän
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän toi sun kyttäys vaan saa juomaan enemmän
Kyllä rattijuopumus on kyttäävän akan vika. Tätä sopii kokeilla oikeudessa.
Ja sp, et sinä tehnyt väärin vaan oikein kun käräytit miehen. Et ole pettänyt miehen luottamusta vaan hän sinun.
Kontrollifriikkeys ei ole hyvä juttu.
Eroa.