Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä maa olisi paras introvertille mutta epäsovinnaiselle ihmiselle?

Vierailija
01.09.2021 |

Suomi ei niinkuin selvästikään ole. Täällä nolostellaan omaa introverttiutta ja haukutaan jos joku on vielä epäsosiaalisempi. Suomalaisten sääntöhulluus on minulle ok käytännön asioissa, mutta en oikein jaksaisi sitä sosiaalisesti että kaikkien pitää olla samaa harmaata massaa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi se on.

Vierailija
2/29 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi tai Japani on ainoat maat, missä introvertti voi pärjätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse neljässä maassa asuneena voin kertoa että tuolla kuvauksella Suomi on sinulle paras paikka. Suomi on introvertein maa maailmassa kokemukseni mukaan ja epäsovinnaisuutta siedetään enemmän kuin monissa muissa paikoissa. Lakiin pohjautuvia sääntöjä on vähemmän ulkomailla usein, mutta niitä kirjoittamattomia sääntöjä onkin sitten todella paljon ja kulttuurit eivät anna samanlaista vapautta monissa asioissa. Itse tosin en tule enää muuttamaan Suomeen, mutta osaankin sopeutua uusien kulttuurien sääntöihin ja olla sosiaalinen tarvittaessa. 

Vierailija
4/29 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intia. Intialaiset eivät ole introvertteja, mutta ulkkikset ovat heidän mielestään hulluja joka tapauksessa, joten sinua ei ihmetellä.

Jos pystyt elämään kaaoksessa jossa mikään ei toimi, mutta kaikki on mahdollista, niin sinne vaan.

Vierailija
5/29 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norja, Islanti, Ranska

Vierailija
6/29 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Japanissa ei one helppo olla epäsovinnainen. Muottiin kuulumiseen on vahva paine.

Vierailija
7/29 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene jonnekin Nepalin luostariin mököttämään. Sulaudut hyvin meditoijien joukkoon.

Vierailija
8/29 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Japani vaikuttaa äärisovinnaiselta yhteiskunnalta, vaikka joistain asioista pidänkin siinä kulttuurissa. Introverttius on minulla sellaista, että sosiaalisissa tilanteissa ja juhlissa jaksan kyllä olla jonkin aikaa mutta sitten mielelläni itsekseen. Introverttius voi olla myös osittain sitä, etten vain jaksa viettää aikaa suomalaisten kanssa koska he ovat liian sovinnaisia tai sitten toisessa ääripäässä typeriä juntteja, jotka laukovat mitä sylki suuhun tuo eivätkä ajattele mitään.

Vierailija
9/29 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa Japani ei todellakaan ole tällainen maa mikäli haluaa töitä tehdä. Siellä kuuluu aina töiden jälkeen mennä kollegoiden kanssa aterialle, on tietty istumajärjestys jne.

Ei voi tehdä omia päätöksiä kotiinmenosta jos haluaa ettei työyhteisö katso ihan kieroon.

Vierailija
10/29 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on ainoa paikka jossa introvertti pärjää, Japanissa on paljon ihmisiä kaikkialla, toisin kuin Suomessa.

Valitset vain paikan kaukana ihmisistä. Ole omavarainen ettei tarvitse soitella Kelaan tai muualle.

Vierailija
11/29 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä ollenkaan paikkaansa. Useimmissa maissa saa ihan rauhassa olla introvertti ja sitä ei kukaan ihmettele. Esim. briteissä ja Espanjassa oli erittäin helppoa olla introvertti. Espanjalaiset itse hölöttää menemään paljon mutta ei niitä haittaa jos joku muu on introvertti. Saavatpa enemmän oman äänenä kuuluviin. Brittejäkään ei haitannut yhtään että olen paitsi introvertti myös sosiaalisten tilanteiden foobikko. Sai olla ihan millainen olen, niin vapaa-ajalla kuin töissä.

Yhdysvallat oli ainoa hankala niistä joissa olen asunut. Siellä hiljaisuus ja vakavuus tulkittiin jotenkin masennukseksi tai muuksi oudoksi ja yritettiin "piristää". Ei tuntunut että saa olla oma itsensä vaan pitäisi näytellä muuta. 

Vierailija
12/29 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intia. Intialaiset eivät ole introvertteja, mutta ulkkikset ovat heidän mielestään hulluja joka tapauksessa, joten sinua ei ihmetellä.

Jos pystyt elämään kaaoksessa jossa mikään ei toimi, mutta kaikki on mahdollista, niin sinne vaan.

Luulisi että se Intian ylitsevuotava väenpaljous on se kaikkein pahin mahdollinen ympäristö introvertille.

Vierailija
13/29 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi että se Intian ylitsevuotava väenpaljous on se kaikkein pahin mahdollinen ympäristö introvertille.

Itse olen ääri-introvertti, mutta väenpaljous ei häiritse minua ollenkaan kunhan niiden ihmisten kanssa ei tarvi kommunikoida. Sen takia asunkin kaupungissa mieluummin kuin maalla, koska täällä ne ihmiset on vain kasvotonta massaa johon ei tarvi mitenkään reagoida.

Vierailija
14/29 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi tietenkin!

Islanti ehkä myös.

Vierailija
15/29 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla sinä olet epäsovinnainen?

Sinä et tykkää olla missään päin maailmaa, jos haluat olla epäsovinnainen tai omintakeinen ja "massasta" poikkeava, mutta silti et halua erottua joukosta niin, että siihen kiinnitettäisiin huomiota. Siihen olotilaan pääset vain asumalla pienehköllä paikkakunnalla, jossa kaikki tuntevat sinut ja ovat tottuneet sinuun siinä määrin, etteivät jaksa korvaansa lotkauttaa. Ulkomailla olisit aina se ulkomaalainen, joten tällainen paikka löytyy sinulle vain Suomesta. Aikaahan se kyllä vie, jos kuitenkin uutena muutat.

Jollei suomalainen pikkupaikka sovi, sinun on vain opittava olemaan välittämättä siitä, mitä muut sinusta ajattelevat.

Vierailija
16/29 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä ollenkaan paikkaansa. Useimmissa maissa saa ihan rauhassa olla introvertti ja sitä ei kukaan ihmettele. Esim. briteissä ja Espanjassa oli erittäin helppoa olla introvertti. Espanjalaiset itse hölöttää menemään paljon mutta ei niitä haittaa jos joku muu on introvertti. Saavatpa enemmän oman äänenä kuuluviin. Brittejäkään ei haitannut yhtään että olen paitsi introvertti myös sosiaalisten tilanteiden foobikko. Sai olla ihan millainen olen, niin vapaa-ajalla kuin töissä.

Yhdysvallat oli ainoa hankala niistä joissa olen asunut. Siellä hiljaisuus ja vakavuus tulkittiin jotenkin masennukseksi tai muuksi oudoksi ja yritettiin "piristää". Ei tuntunut että saa olla oma itsensä vaan pitäisi näytellä muuta. 

Yhdysvalloissa on tosiaan kova paine olla aina pirteä, iloinen ja sellainen, joka ei tuo omia ongelmiaan tai murheitaan julki. Kiva lomailupaikka mutta pidempi asuminen voisi käydä liian raskaaksi. Brititkin ovat avoimia ja puheliaita mutta eivät silti ota niin itseensä toisen introverttiutta ym. kuin monien muiden maiden ihmiset.

Vierailija
17/29 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Austalia oli vähän kuin Jenkit, sosiaalisia ja pirteitä, tyhjä tila pitää täyttää puheella. Tämä oma kokemus muutaman kuukauden oleskelulla maassa. Myös tuntemattomat small talkkaa usein julkisilla paikoilla.

Veikkaan että Keski-Euroopassa on enemmän ok. Ranskalaiset on joskus nuivia tuntemattomille joten on ihan sama jos itsekin olet. Saksassa myös on suomalaistyyppisiä ihmisiä, mutta onhan se sosiaalisempi kulttuuri. Ja kohteliaisuussäännöt ovat tärkeitä. Jos asut kuitenkin jossain Berliinissä on ihan tosi ok olla omanlaisensa persoona. Luulen että Lontoossa sama, mutta siellä  en ole asunut, joten en tiedä.

Vierailija
18/29 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein mikä tahansa suurkaupunki on introvertille ja epäsovinnaiselle hyvä paikka. Voit esim. pukeutua ihan miten haluat, eikä kukaan jaksa mulkoilla, että mikähän tyyppi toi on. Suurkaupungissa on myös paljon harrastusmahdollisuuksia, joissa ei tarvitse keskustella muiden kanssa, jollei halua.

Vierailija
19/29 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi. Täällä on ihan luvallista työpaikoilla huutaa ja haukkua muita ja sivuuttaa vastaan sanomiset vain sanomalla, että "mää oon vaan tämmönen, meillä Pohjanmaalla/Satakunnassa/Lapissa/täydennäitse ollaan tämmöisiä".

Vierailija
20/29 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Albania on hyvä vaihtoehto. Sielläkin saa olla ihan rauhassa itsensä kanssa eikä ketään kiinnosta.