Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En enää jaksa lapseni eurytmian opettajaa

Vierailija
05.10.2014 |

Viime perjantaina tuli taas lapsen mukana lappu kotiin: "Jaloissasi on vielä liikaa keltaisuutta. Harjoittele kotona viisikulmiota niin, että pidät eurytmiasauvaa pääsi päällä. Sauvaksi käy esim. verhotanko. Pyydä vanhempiasi tekemään kanssasi rytmejä."

En ymmärrä mitä ihmettä lapseni nyt pitäisi sitten tehdä ja miten siinä pitäisi auttaa. Lapsi tietää kyllä viisikulmioharjoituksen, muttei ole innokas tekemään sitä. Onko muilla kokemusta lasten eukkaläksyistä?

Kommentit (164)

Vierailija
141/164 |
07.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 17:46"]

Keltaisuutta? Siis kärsiikö lapsesi jostain maksasairaudesta vai miksi on keltaisuutta?

Se on vertauskuva. Jalat ovat eukkaopen mukaan liian vikkelät ja iloiset ja niihin tulee saada järjestelmällisyyttä ja rauhaa. -AP

Repeän, päivän paras ketju!

No sellaiset ne lasten jalat on vikkelät ja iloiset.

Mä oon jo 50v. ja mun jaloista löytyy se rauha ihan ilman harjoittelua.

Vierailija
142/164 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/164 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, sairas koulu! Tuollaista ei pitäisi valtion tukea!

Vierailija
144/164 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei harmainta aavistusta koko asiasta. Kuulostaa huuhaalta.

Henkinen maailma avautuu vain niille, joilla on avoin mieli.

Vierailija
145/164 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh mitä huuhaata. Itsellä yks tuttu joka käynyt Steiner-koulua. Omituisimpia ihmisiä joita tiedän.

Vierailija
146/164 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
147/164 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wtf?

Mikä ihmeen eur euka eyryt mikä vittu ... ikinä kuullutkaan

Miten    pitää olla, ettei pysty edes yhtä sanaa lukemaan normaalisti?

Vierailija
148/164 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eurytmiassa tarkastellaan äänteitä ja säveliä ja ilmaistaan niitä liikkeen muodossa. Jokaiselle äänteelle ja sävelelle, intervallille ym. on oma liikkeensä eli muotonsa. Eurytmiaa tehdään joko puheeseen, esimerkiksi runonlausuntaan tai soitinmusiikkiin. Koreografiat voivat olla erittäin monimutkaisia ja liikeratoja soolona tai monen henkilön ryhmässä.

"Eurytmian opiskelija tekee monta hämmästyttävää löytöä sekä kehostaan että erityisesti sielustaan. Taiteellisten harjoitusten avulla hän löytää itsestään uinuvia sielunpuolia, joita ei aavistanut olevan olemassakaan."

Lapsiparat :(

...mitä vit? Onko tuo ihan oikeasti joku...juttu? Ei helvetti.

Vierailija
149/164 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa tästä ketjusta herännyt kysymys on, eihän tähän sontaan käytetä verovaroja?

Vierailija
150/164 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa tästä ketjusta herännyt kysymys on, eihän tähän sontaan käytetä verovaroja?

Minulle heräsi; eikö tämä ollutkaan huumori provo, niin kuin "minkä hinnan pyytää vierailta" ynnä muut ketjut.

Vierailija
151/164 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko jollain eurytmian harjoituksella lisätä jalkoihini keltaisuutta, eli iloisuutta ja vikkelyyttä? Selästä säteilee nyt jalkoihin kipua, ja pilvi on paskana. Keltaisuus olisi nyt hyväksi.

Vierailija
152/164 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko steinerkoulussa muuta liikkaa kuin tuo eurytmia?

Vierailija
153/164 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko steinerkoulussa muuta liikkaa kuin tuo eurytmia?

Tottakai on: Bothmer-voimistelua ja tavallistakin liikuntaa.

Vierailija
154/164 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei helekutti ku ne on pirejä

Vierailija
155/164 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus ja keskustelu ilahduttaa minua vuosienkin jälkeen!

Vierailija
156/164 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapselle luodaan tuollainen maailma, jota ei ole olemassa?

Miten käy kun joutuu tähän meidän muiden keskelle? Kuinka noista steinerilaisista voi koskaan tulla normaaleja, kun lapsena on joutunut tuollaiseen mukaan? Tuollaisessa kuplassa kun ei voi elää lopun ikää.

Minun tuttavaperheen lapset oli kanssa Steiner koulussa, toinen teki itsemurhan ja toinen ei koskaan oppinut opiskelemaan yliopistossa, kun siellä ei ollut samat opetusmetodit. Sortui huumeisiin...

Voi ei! Minun tuttavaperheeni lapset oli peruskoulussa, yksi teki itsemurhan ja kaksi sortui huumeisin...

Vierailija
157/164 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mielestäni kuulostaa huuhaalta myös, niin ilmeisesti lapset pärjäävät maailmassa eikä koulu ole vahingollinen.

Muutenhan se olisi jo kielletty.

Kuinka moni peruskoulun käynyt sortuu huumeisiin? Voidaanko tätä pitää peruskoulun syynä, vai ajatella että koulusta huolimatta jotkut ihmiset addiktoituvat?

”Lapsille kerrotaan mielikuvitusjuttuja”

No niin kerrotaan peruskoulussakin. Esim enkeleistä ja Jeesuksesta. Sekin on vain tarina.

Mielestäni uskonnonopetuksen voisi lopettaa kokonaan.

Olen joogannut. Siinäkin on kaikenlaisia kehonpisteitä jne muttei sitäkään kannata kirjaimellisesti ottaa. Silti hyvää venyttelyä. Ja voisin lapsenikin laittaa joogatunnille.

Vierailija
158/164 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh mitä huuhaata. Itsellä yks tuttu joka käynyt Steiner-koulua. Omituisimpia ihmisiä joita tiedän.

Steinerkoululaisista suurin osa on ihan tavallisia lapsia. Ikävää tollanen leimaaminen.

Vierailija
159/164 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta mieltä Annie Lennox on tästä?

Vierailija
160/164 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos he kerran ovat outoja, niin eikö ole hyvä että sellaisille kun paikkansa koulussa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän