Poliisi perui ylinopeussakot koska selityksen mukaan oli kiire synnytyslaitokselle, mutta toimittaisiinko samoin jos olisi ollut kiire viinakauppaan?
https://www.is.fi/autot/art-2000008231658.html
Kyllä pitäisi olla ihmisillä yhdenvertaisuutta lain edessä!
Kommentit (21)
Onnettomuusriski ja muun liikenteen vaarantaminen lienee yhtä suurta riippumatta siitä miksi ajaa ylinopeutta.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein menet elämässäsi synnyttämään vs. kuinka usein menet elämässäsi viinakauppaan. Hyväksyn suhteellisuudentajun tässä.
Itse olen kerran juossut viinakauppaan eli olen paljon vähemmän vaaraksi liikenteelle kuin normaali nainen.
Tuolla logiikalla olet ilmeisesti haluamassa ambulanssikyydin alkoon.
Synnytyksessä kyse jopa hengenvaarasta jos ei ajoissa pääse sairaalaan, viinakauppaan ei. Tietysti viinakramppi voi pukata päälle...
Mulle opetettiin aikoinaan autokoulussa, että on ok ajaa ylinopeutta jos on oikeasti kiire sairaalaan ja ei saisi ambulanssia ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle opetettiin aikoinaan autokoulussa, että on ok ajaa ylinopeutta jos on oikeasti kiire sairaalaan ja ei saisi ambulanssia ajoissa.
Paitsi, että siinä on sitten useampi hoidettava pian.
Synnyttämään mennään ambulanssilla. On paljon turvallisempaa ja mukavampaa sekä matkustaa että synnyttää lanssissa kuin henkilöautossa, jos vauva syntyy jo matkalla. On edes jonkun verran koulutettua henkilökuntaa mukana. Harvemmalla synnyttämään menevällä sattuu kätilö autonkuljettajaksi.
Tästä on itseasiassa ihan säännelty laissa, mutta aloituksen asetelma on niin idioottimainen, etten vaivaudu.
Vierailija kirjoitti:
Synnyttämään mennään ambulanssilla. On paljon turvallisempaa ja mukavampaa sekä matkustaa että synnyttää lanssissa kuin henkilöautossa, jos vauva syntyy jo matkalla. On edes jonkun verran koulutettua henkilökuntaa mukana. Harvemmalla synnyttämään menevällä sattuu kätilö autonkuljettajaksi.
Tilanteet voivat muuttua kesken rauhallisesti alkaneen ajomatkan.
Kyllähän joka nainen on sitä mieltä että lait joustaa hänen tahdon ja mielen mukaan. Ambulanssi olisi keksitty...
Vierailija kirjoitti:
Tästä on itseasiassa ihan säännelty laissa, mutta aloituksen asetelma on niin idioottimainen, etten vaivaudu.
Onko mielestäsi oikein asettaa syntymätön vauva muiden turvallisuuden edelle?
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mä oon kyllä kaksi kertaa mennyt ihan omalla autolla ja kerran taksilla. Ei oo tarvinnut kenekään otoilla kätilönä niillä reissuilla.
Hiukan vain toivottua draamaa kertoa kun ylinopeuden muutamat minuutit ratkaise asiaa puoleen eikä toiseen?
Ihan turaan perui. Kyllä siinä on vähintään 9 kk aikaa suunnitella sitä ajoissa sairaalaan lähtemistä.
Synnytyksessä voi olla useammankin henkilön henki vaarassa, viinakauppaan mennessä ei. Päivänselvä asia, miksi alkaa vääntämään?
Mielestäni perusteltuja syitä perua ylinopeussakkoja, mikäli muuta liikenteen vaarantamista ei havaittu ovat juurikin tapaukset "puolisoni synnyttää poikasen pers eellä/kaksoset leuat kiilassa" tai "isäni sai aivoinfarktin ja kärrään sen äkkiä hoitoon". Mutta tietenkin vauva-palstan velat tahtoo tämänkin kieltää koska jokainen tien poskeen ponnistettu kakara saa heidät varmemmaksi, että valintansa kanssa pystyy elämään. Sitten kaasu pohjaan ja alkoon?
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni perusteltuja syitä perua ylinopeussakkoja, mikäli muuta liikenteen vaarantamista ei havaittu ovat juurikin tapaukset "puolisoni synnyttää poikasen pers eellä/kaksoset leuat kiilassa" tai "isäni sai aivoinfarktin ja kärrään sen äkkiä hoitoon". Mutta tietenkin vauva-palstan velat tahtoo tämänkin kieltää koska jokainen tien poskeen ponnistettu kakara saa heidät varmemmaksi, että valintansa kanssa pystyy elämään. Sitten kaasu pohjaan ja alkoon?
Miten velat nyt liittyvät tähän? Oletko jotenkin katkera veloille? Tottakai synnytyksen alkaessa pitää päästä nopeasti sairaalaan, en minä ainakaan ole sitä keneltäkään kieltämässä, herran tähden.
T. Vela, joka kirjoitti viestin nro 16
Vierailija kirjoitti:
Ihan turaan perui. Kyllä siinä on vähintään 9 kk aikaa suunnitella sitä ajoissa sairaalaan lähtemistä.
Ihan kun sen voisi suunnitella milloin se lapsi tulee? Ellet halua että kaikki ottaa suunnitellun sektion, mutta miten ne silloinkaan osaa ennakoida mahdollisen ennenaikaisuuden? Raskaus ja lapset, asia josta edelleen tietämättömät ajattelee että ne voi jotenkin hankkia ja päättää mielensä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa KOSKAAN ei ole satavarmasti OK ajaa ylinopeutta. Poliisin pitää aina puuttua siihen, mutta poliisi saa käyttää harkintaansa. Kuten hyvä poliisi Pasterstein tässä tapauksessa teki.
Kuinka usein menet elämässäsi synnyttämään vs. kuinka usein menet elämässäsi viinakauppaan. Hyväksyn suhteellisuudentajun tässä.