Lapset saatu 18v, 25v, 30v ja 43v. - ensimmäinen ajatuksesi?
Kommentit (94)
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 15:17"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 15:04"] Mikäs siinä, jos haluaa vaihdella vaippoja hautaan asti. Itse tein lapset nuorena ja olen alta 40, kun kaikki on muuttaneet pois tai ainakin lain mukaan itsestään vastuussa [/quote] Vaihdettiinko teillä vielä vaippoja kun lapsesi oli 5-vuotias? vissiin pidätysongelmainen? Mä en ole vaihdellut vaippoja enää vuosiin.... kaipaan kyllä vieläkin sitä aikaa, 48-vuotiaana naisena <3 sillon mulla oli vielä VAUVA! [/quote] kuka sanoo, että tämä on viimeinen lapsesi. Voithan haluta vielä kymmenen vuoden päästä lisää, kun selvästi se vauvakuume tulee takaisin
[/quote]
Tuota, tiedän jo nytten että en pysty enää lisääntymään..
Ja todennäkösesti, 58-vuotiaana vielä vähemmän... Toivon mukaan, mulla ei enää sillon edes koko kuukautisia ole ja sen mukana tuomaa inhotusta ja kovia kipuja...
Ja minä sanon, että oli viimeinen lapseni. Minä en tahdo enää kehoani raskauksille ja synnytyksille altistaa, mulle on nyt tullut 4 lapsen kohdalla se mitta täyteen. Mutta ei se silti sano sitä, ettenkö mä lapsista tykkäisi ja niitä rakastaisi. :-)
Ihan terveellä järjellä kuitenkin sanottuna, itse en enää siihen hommaan kuitenkaan ryhdy tai pystykään ryhtymään...
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 15:21"]
Että sisaruksilla tuskin tulee aikuisena olemaan kovin läheiset välit, kun elävät koko ikänsä täysin eri elämänvaiheissa. Varsinkin nuorimmalla voi olla yksinäinen aikuisuus, jos oletettavasti menettää sekä vanhempansa että sisaruksensa "tavallista" nuorempana.
[/quote]
No ainakin 3 vanhimmalla lapsella on läheiset välit, usko tai älä ja eiköhän se 4 pääse siihen mukaan tai ainakin aika läheiseksi kolmannen lapsen kanssa. :) luonteet myös tietysti tähän asiaan vaikuttaa, eikä pelkät ikäerot, vai mitä olet mieltä...?
Ja niin, toivottavasti me vanhemmat lähdetään täältä ennen lapsia, mutta ei vielä pitkään aikaan ja sisarukset elää sitten nuorimman kanssa pidempään ja että nuorimmalla tulee olemaan myös ystäviä paljon ja oma perhe, jotka ovat sitten tukemassa kun meidän aika koittaa...
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 15:33"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 15:21"]Että sisaruksilla tuskin tulee aikuisena olemaan kovin läheiset välit, kun elävät koko ikänsä täysin eri elämänvaiheissa. Varsinkin nuorimmalla voi olla yksinäinen aikuisuus, jos oletettavasti menettää sekä vanhempansa että sisaruksensa "tavallista" nuorempana. [/quote] Vanhimpien esikoisista voi tulla läheisiä kuopuksen kanssa.
[/quote]
Ei sekään oikeasti ole kivaa. Olen itse iltatähti ja ei sitä oikeasti kovin läheinen ole sisarustensa lasten kanssa, vaikka samaa ikäluokkaa ovat. Toki lapsenvahtina sain olla paljon heti kun kynnelle kykenin. Kun itse sain lapsia, sisareni valittivat olevansa jo niin vanhoja ja vihdoin lastenhoidosta vapaita, etteivät voi auttaa, kun on kiire golffaamaan ja lomille.
No se iltatähdestä on vanhemmille hyöty, että kun vanhemmat tulee vanhoiksi ja tarvitsee apua, vanhemmat sisarukset eivät jaksa enää auttaa, mutta iltatähtipä on vielä niin nuori, että koko paska ladataan sen niskaan. Siinä sitten hoidat omien murrosikäisten juttuja ja omien vanhempien asioita yksin, ilman kenenkään apua. Iltatähden lapsia ei jaksa enää vanhemmat hoitaa, eikä sisarukset, mutta iltatähti saa hoitaa sisarustensa lapset ja vanhempansa.
Joten jos haluatte ilmaisen apulaisen vanhoille päiville, tehkää iltatähti
Varmasti olet onnellinen lapsistasi ja perheestäsi.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 15:22"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 15:14"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 15:03"] Spontaani ensimmäinen ajatukseni: olispa hirveää olla 48v jolla vasta 5v lapsi. Ps, olet 1v vanhempi kuin äitini oli kuollessaan, nuorin lapsensa oli tuolloin 15v. [/quote] No onneksi ei taideta normaalisti kuitenkaan 48-vuoden iässä kuolla... ja tämä ei ole kyllä esikoiseni ja ainut lapseni, mulla oli jo 3 vanhempaa lasta ennestään. ;) Niin ja onhan tämä joka päivä ihan hirveää... kadun todella, että sain tuon kuopuksen... inhoan oikein häntä.... Ainutta poikaamme. [/quote] Aa, siitä siis kenkä puristi, poika piti saada. Onneksi luoja oli armollinen ja antoi sen edes neljäntenä, muuten tuskin olisi edes siihen jäänyt.
[/quote]
Tunnen naisen, joka teki viisi lasta siksi, että sai ensin neljä poikaa ja halusi sen prinsessan. Se prinsessa on nyt aivan kamala lellitty paskiainen ja diiva. Jopa lieviä narsistisia piirteitä tässä ihanassa kuopuksessa. Pojista ei olekaan sen jälkeen enää välitetty, kun prinsessa saatiin väsättyä. Mahtaa pojille olla kiva, kun tietävät, että heitä on väännetty tähän maailmaan vain siksi, että on odotettu tätä kullannuppua tyttöä ja heille ei ole mitään väliä, ovatko olemassa yksilöinä.
[/quote]
No meillä ei kyllä toimita näin...
Kaikki lapset ollaan kasvatettu ja tullaan kasvattamaan tasavertaisesti!
Tämä on vain fakta. Ei tarvitse halutessaan uskoa!
Mutta yhdestäkään lapsestani en oo paholaista kasvattanu.... ja en tule myöskään kasvattamaan....
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 15:06"]
Lessu.
[/quote]
Olemme evankelisluterilaisia. :)
[/quote]niin lestat yleensä on.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 15:21"]
Että sisaruksilla tuskin tulee aikuisena olemaan kovin läheiset välit, kun elävät koko ikänsä täysin eri elämänvaiheissa. Varsinkin nuorimmalla voi olla yksinäinen aikuisuus, jos oletettavasti menettää sekä vanhempansa että sisaruksensa "tavallista" nuorempana.
[/quote]
Niin ja muistu tässä vielä mieleen, että onhan esikoiseni esim. saanut 28-vuotiaana lapsen, joten mulla on myös nyt 2-vuotias lapsenlapsi. Että kun oma lapsi on 5 ja hänen lapsi 2, niin siinä on kyllä varmaan sen verran vähän ikäeroo, että pystyvät toistensa tukena ja kavereina olemaan kun meistä vanhemmista ja sisaruksista aika jättää... niin kun ovat olleet tähänkin asti.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 15:24"]
Minun sponttaani ajatus on tässä, että pelätään sitä aikaa, että pitää olla parisuhteessa kahdestaan. Joten tekaistaan vielä yksi lapsi, että on syy olla yhdessä. Se on omalla tavallaan aika iso vastuu alkaa elämään aikuisten parisuhdetta ja miettiä, kenen kanssa oikeasti olenkaan naimisissa, kun jää kahdestaan. Moni joko eroaa siinä vaiheessa, kun huomaa, ettei ole mitään yhteistä. Tai sitten tekee sen iltatähden, ettei vain tarvitse jäädä kahdestaan. Ikään kuin pelastamaan avioliitto
[/quote]
Joo, no meillä on kuule ollu ihan hyvä parisuhde ilman lapsiakin... että sen verran kuitenkin toisistamme tiedetään ja lasten takia ei olla ikinä yhdessä oltu pelkästään, KUN SELLASESTAHAN NE LAPSET KÄRSII!
Jos ei ole vanhemmat aidosti onnellisia toistensa kanssa... sen näkee ja haistaa...
Tämä on taas kerran fakta!
Ja ihan osataan myös ilman sinun neuvoja, kyllä aikuisten ihmisten parisuhdetta elää.....
Ja sen takia miksi ollaan näin monta lasta tehty ja minkäkin ikäisenä, niin en viitsi alkaa enää toistamaan. Sen olen jo niin monta kertaa kertonut!
Kaikenlaisia kommentteja sitä näkee ja kuulee, ei voi muuta sanoa.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 15:25"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 15:22"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 15:09"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 15:03"] Spontaani ensimmäinen ajatukseni: olispa hirveää olla 48v jolla vasta 5v lapsi. Ps, olet 1v vanhempi kuin äitini oli kuollessaan, nuorin lapsensa oli tuolloin 15v. [/quote] No onneksi ei taideta normaalisti kuitenkaan 48-vuoden iässä kuolla... ja tämä ei ole kyllä esikoiseni ja ainut lapseni, mulla oli jo 3 vanhempaa lasta ennestään. ;) Niin ja onhan tämä joka päivä ihan hirveää... kadun todella, että sain tuon kuopuksen... inhoan oikein häntä.... Ainutta poikaamme. [/quote] siinä se tuli! Teit lapsen, koska toivoit vielä sitä poikaa
[/quote]
Kyllä ja olen kyllä iloinen että 4 lapsemme oli myös poika. :-) koska ennestään 3 tyttöä... mutta ihan hyvin olisi neljäs tyttökin kelvannut. Oikeasti!. Pääasia on ollut, että lapseni ovat saaneet olla terveitä ja pysyä onneksi myös terveinä. :-)
Mutta 4 lasta oli joka tapauksessa alunperin se haave ja halusin kokea äitiyden monilla eri ikäkynnyksillä esimerkiksi myös, että miten se eroaa sitten niistä edellisistä. Ja en ole kyllä kamalan suurta eroavaisuutta nähnyt, tietty rehellisesti sanottuna jaksamisen ja palautumisen kanssa on ollut jotain ongelmia, mutta hyvin niistäkin on selvitty!. Olen kuitenkin todella, todella, todella, onnellinen lapsistani ja siitä että olen saanut kokea äitiyden useilla eri ikäkynnyksillä! Olo on siis siunattu. <3 Mahtavaa!! sanat ei riitä edes kuvaamaan sitä fiilistä, kun katson kaikkia "pienokaisiani" .... Toiset ovat jo niin isoja ja minä näin "vanha". :D
Mutta mahtava elämä on kyllä ollut... Itsellä ainakin. Tähän asti.
Toivottavasti tämä onnellisuus huokuu nyt sinnekin puolelle, ilkeiden kommenttejen lomasta.
[/quote]
Tässä näkyy, kuinka tosi on se, että nainen haluaa lapsia ja mies saa olla elättäjä. Koko ajan puhut minun lapsista ja minä halusin vielä kerran jne..missään ei näy sitä, mitä mies halusi. Halusiko vielä yhden lapsen, vai olisiko halunnut jo päästä vähän helpommalla.
[/quote]
NO IHAN YHDESSÄ OLLAAN KUULE JUMALAUTA NÄMÄ LAPSET HALUTTU !
JA JOS EI OIS MIES HALUNNU, NIIN VARMASTI OIS OSANNU AIKUISENA MIEHENÄ LÄHTEÄ VITTU KÄVELEMÄÄN ... !!!
JA TÖISSÄKIN OLEN KÄYNYT JUMALAUTA JA KÄYN TÄLLÄKIN HETKELLÄ !!!!!
Hienoa, varmaan sinusta tämmönen keskustelu - kenties saat tästä jotain nautintoa... ??? en keksi muutakaan syytä, tollasille täysin paska vastauksille ja kommenteille.. ! ja nyt on turha tulla sanomaan, että itsepähän tämän tänne alotit. Jotain rajaa kuitenkin tolle teidänkin hävettävyydelle!
Kyllä jollain tippuu vielä silmät päästä, kun lukee näitä vastauksia ja kahtoo että minkälaista sakkia tänne vastailee... sano mun sanoneen.
Millaisia vastauksia sitten odotit? Kysyt meiltä, mikä on ensimmäinen ajatus ja me vastaamme rehellisesti, mitä ensimmäisenä tulee mieleen. Miksi suutut toisten ajatuksista?
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 15:28"]
Ajattelen, että onnekas nainen kun on noin monta lasta saanut! Ja ei ihan peräkkäin lapset syntyny, joten olet saanut nauttia "pitkään" vauva-ajasta.
[/quote]
Kiitos! :) Ihanaa lukea välillä tälläistäkin palautetta..! :))
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 15:09"][quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 15:03"]
Spontaani ensimmäinen ajatukseni: olispa hirveää olla 48v jolla vasta 5v lapsi.
Ps, olet 1v vanhempi kuin äitini oli kuollessaan, nuorin lapsensa oli tuolloin 15v.
[/quote]
No onneksi ei taideta normaalisti kuitenkaan 48-vuoden iässä kuolla... ja tämä ei ole kyllä esikoiseni ja ainut lapseni, mulla oli jo 3 vanhempaa lasta ennestään. ;)
Niin ja onhan tämä joka päivä ihan hirveää... kadun todella, että sain tuon kuopuksen... inhoan oikein häntä.... Ainutta poikaamme.
[/quote] siinä se tuli! Teit lapsen, koska toivoit vielä sitä poikaa
[/quote] No mitä sitten? Onko siinä jotain mitä paheksut? Miksi? Mitä se on sinulta pois? Eiköpoikaa saisi toivoa?
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 15:35"]
Olikse eka vahinko?
[/quote]
Yksikään lapsistani ei ole ollut vahinko. Suuniteltuja kaikki.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 15:12"][quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 15:06"]
Tehtailtu kolmelle miehelle. Negatiivinen ensivaikutelma kyllä tuosta revohkasta.
[/quote]
No eikö sen pitäis olla sit 4 miehelle, koska neljä lasta?
Mutta mulla on kyllä positiivinen vaikutelma meidän kaikista lapsista ja perheestä... <3
[/quote]
Kahden keskimmäisen ikäero normaalihko, joten ajattelin että kiertopalkinto kyennyt kerran elämässään tsemppaamaan.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 15:22"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 15:09"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 15:03"] Spontaani ensimmäinen ajatukseni: olispa hirveää olla 48v jolla vasta 5v lapsi. Ps, olet 1v vanhempi kuin äitini oli kuollessaan, nuorin lapsensa oli tuolloin 15v. [/quote] No onneksi ei taideta normaalisti kuitenkaan 48-vuoden iässä kuolla... ja tämä ei ole kyllä esikoiseni ja ainut lapseni, mulla oli jo 3 vanhempaa lasta ennestään. ;) Niin ja onhan tämä joka päivä ihan hirveää... kadun todella, että sain tuon kuopuksen... inhoan oikein häntä.... Ainutta poikaamme. [/quote] siinä se tuli! Teit lapsen, koska toivoit vielä sitä poikaa
[/quote]
Kyllä ja olen kyllä iloinen että 4 lapsemme oli myös poika. :-) koska ennestään 3 tyttöä... mutta ihan hyvin olisi neljäs tyttökin kelvannut. Oikeasti!. Pääasia on ollut, että lapseni ovat saaneet olla terveitä ja pysyä onneksi myös terveinä. :-)
Mutta 4 lasta oli joka tapauksessa alunperin se haave ja halusin kokea äitiyden monilla eri ikäkynnyksillä esimerkiksi myös, että miten se eroaa sitten niistä edellisistä. Ja en ole kyllä kamalan suurta eroavaisuutta nähnyt, tietty rehellisesti sanottuna jaksamisen ja palautumisen kanssa on ollut jotain ongelmia, mutta hyvin niistäkin on selvitty!. Olen kuitenkin todella, todella, todella, onnellinen lapsistani ja siitä että olen saanut kokea äitiyden useilla eri ikäkynnyksillä! Olo on siis siunattu. <3 Mahtavaa!! sanat ei riitä edes kuvaamaan sitä fiilistä, kun katson kaikkia "pienokaisiani" .... Toiset ovat jo niin isoja ja minä näin "vanha". :D
Mutta mahtava elämä on kyllä ollut... Itsellä ainakin. Tähän asti.
Toivottavasti tämä onnellisuus huokuu nyt sinnekin puolelle, ilkeiden kommenttejen lomasta.
[/quote]
Tässä näkyy, kuinka tosi on se, että nainen haluaa lapsia ja mies saa olla elättäjä. Koko ajan puhut minun lapsista ja minä halusin vielä kerran jne..missään ei näy sitä, mitä mies halusi. Halusiko vielä yhden lapsen, vai olisiko halunnut jo päästä vähän helpommalla.
[/quote] Kyllä. Sinä, anonyymi palstailija, tiedät, mitä toisen anonyymin palstailijan mies haluaa ja mitä ei halua.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 15:41"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 15:33"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 15:21"]Että sisaruksilla tuskin tulee aikuisena olemaan kovin läheiset välit, kun elävät koko ikänsä täysin eri elämänvaiheissa. Varsinkin nuorimmalla voi olla yksinäinen aikuisuus, jos oletettavasti menettää sekä vanhempansa että sisaruksensa "tavallista" nuorempana. [/quote] Vanhimpien esikoisista voi tulla läheisiä kuopuksen kanssa.
[/quote]
Ei sekään oikeasti ole kivaa. Olen itse iltatähti ja ei sitä oikeasti kovin läheinen ole sisarustensa lasten kanssa, vaikka samaa ikäluokkaa ovat. Toki lapsenvahtina sain olla paljon heti kun kynnelle kykenin. Kun itse sain lapsia, sisareni valittivat olevansa jo niin vanhoja ja vihdoin lastenhoidosta vapaita, etteivät voi auttaa, kun on kiire golffaamaan ja lomille.
No se iltatähdestä on vanhemmille hyöty, että kun vanhemmat tulee vanhoiksi ja tarvitsee apua, vanhemmat sisarukset eivät jaksa enää auttaa, mutta iltatähtipä on vielä niin nuori, että koko paska ladataan sen niskaan. Siinä sitten hoidat omien murrosikäisten juttuja ja omien vanhempien asioita yksin, ilman kenenkään apua. Iltatähden lapsia ei jaksa enää vanhemmat hoitaa, eikä sisarukset, mutta iltatähti saa hoitaa sisarustensa lapset ja vanhempansa.
Joten jos haluatte ilmaisen apulaisen vanhoille päiville, tehkää iltatähti
[/quote]
JA SINÄKÖ ALISTUT SITTEN TUOHON PASKAAN!?
No meillä kyllä mennään vanhainkotiin, jos emme pysty itsestämme huolehtimaan enää... Ymmärrämme että nuorimmalla lapsellakin on oma elämänsä...
Ja sinullapa on sitten vain ollut ilkeitä sisaruksia! mutta julkeatko väittää että kaikki ovat samanlaisia tai tuota sinun tarinaasi koko totuutena tässä elämässä?
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 15:14"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 15:03"] Spontaani ensimmäinen ajatukseni: olispa hirveää olla 48v jolla vasta 5v lapsi. Ps, olet 1v vanhempi kuin äitini oli kuollessaan, nuorin lapsensa oli tuolloin 15v. [/quote] No onneksi ei taideta normaalisti kuitenkaan 48-vuoden iässä kuolla... ja tämä ei ole kyllä esikoiseni ja ainut lapseni, mulla oli jo 3 vanhempaa lasta ennestään. ;) Niin ja onhan tämä joka päivä ihan hirveää... kadun todella, että sain tuon kuopuksen... inhoan oikein häntä.... Ainutta poikaamme. [/quote] Aa, siitä siis kenkä puristi, poika piti saada. Onneksi luoja oli armollinen ja antoi sen edes neljäntenä, muuten tuskin olisi edes siihen jäänyt.
[/quote]
Jos mun alkuperäinen haave oli 4 lasta ja saada kokea äitiys mahdollisimman monella ikäkynnyksellä ja sain sen, niin miksi minä olisin siitä jatkanut...??