Samuli Edelmann on ollut alkoholisti 11-vuotiaana?
https://www.is.fi/viihde/art-2000008221769.html
Artikkelin toiseksi viimeisessä kappaleessa
"Edelmann sairasti alkoholismia 11-vuotiaasta 31-vuotiaaksi asti. Loppuvuodesta 2000 hän hakeutui alkoholistien vertaistukiryhmään."
Miten 11-vuotias pystyy olemaan alkoholisti?
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Samulilla on todella pieni pili... Olisko alkoholi pysäyttänyt kehityksen 11-vuotiaana...
Mist tiiät?
Luova ja juova - kulkevatko alkoholi ja taiteilija käsi kädessä?
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli aikanaan luokkakaveri, joka oli polttanut tupakkaa ensimmäisen kerran 7-vuotiaana. Tietääkseni ryyppäsi jo ala-asteella. Tämä siis tapahtui 80-luvulla (olen synt. 1975).
Itsekin helsinkiläisenä samana vuonna syntyneenä olen kokeillut tupakkaa ja päiväkoti-ikäisenä. Minusta ei silti tullut tupakoijaa tai alkoholistia. Ensimmäiset kännit riipaisin perinteisesti riparibileissä. Omia lapsiani olen valvonut enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä pahvilaatikossa sinä olet elänyt?
Saksassa. Nyt Suomessa. Enkä ymmärrä, miksi vanhemmat täällä eivät välitä lapsistaan?
Jos joku ei välitä ei tarkoita, että kaikki suomalaiset vanhemmat ei välitä! Älä yleistä! Olen kuullut paljon pahempia juttuja saksalaisten tekeminä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samulilla on todella pieni pili... Olisko alkoholi pysäyttänyt kehityksen 11-vuotiaana...
Mist tiiät?
Elokuvissa nähnyt.
Joitakin vuosia sitten Samuli oli jossain Tastulan (tai joku) keskusteluohjelmassa ja siinä sitten käytiin läpi hänen elämää. Tuli myös puhetta hänen lapsuudestaan, että oli kovin ”boheemia” ja vauhdikasta aikaa hänen vanhemmillaan.
Samuli päräytti siinä että ” en mä kyllä omia lapsiani niin kasvattais”!!?
Sen jälkeen hänen äitinsä on joja haastattelussa selitellyt, pahoitellut, katunut ja pyydellyt anteeksi!
Kirjahan vaikuttaa sepitetyltä. Ihan eri tavalla asiat kerrottu toisissa lähteissä.
Päivi Räsänen kännäny 12v. On sitä aina ollut niitä jotka kokeilee jo alakoulussa.
Vapaa kasvatus. Aikuiset tietysti leuhottaneet omaa taitelijaelämäänsä ja lapset ovat saaneet selvitä itsekseen. Myös Elsa Saisio ja Reino Nordin vat kertonut levottomasta lapsuudesta tällaisissa piireissä.
Tuollaisia niistä taistolaisvanhempien penskoista sitten tuli.
Vierailija kirjoitti:
Joitakin vuosia sitten Samuli oli jossain Tastulan (tai joku) keskusteluohjelmassa ja siinä sitten käytiin läpi hänen elämää. Tuli myös puhetta hänen lapsuudestaan, että oli kovin ”boheemia” ja vauhdikasta aikaa hänen vanhemmillaan.
Samuli päräytti siinä että ” en mä kyllä omia lapsiani niin kasvattais”!!?
Sen jälkeen hänen äitinsä on joja haastattelussa selitellyt, pahoitellut, katunut ja pyydellyt anteeksi!
Okei? Mihin pyrit?
Vierailija kirjoitti:
Luova ja juova - kulkevatko alkoholi ja taiteilija käsi kädessä?
Ihmisen herkkyys ja alkoholi ovat usein samassa ihmisessä, ei tietenkään välttämättä.
Tuli ilmeisesti jollekin palstalaiselle yllärinä, että totta tosiaan, meillä voi olla lapsia, jotka kännäävät jo ala-asteikäisenä. Eikä tartte mennä edes kasarille tai ysärille, sitä tapahtuu edelleen. Aikamoista kuplassa elänistä, jos ei ymmärrä, että kaikkien elämä ei menekään oppikirjojen mukaan.
70-80-luvulla dokaaminen aloitettiin viimeistään riparilla.
Niitä jotka ei dokanneet ilkuttiin. Eli piti olla hyvä itsetunto jos ei halunnut juoda.
Niin ne ajat muuttuu.
Vaikea uskoa ettei nykymurkut joisi ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Niitä jotka ei dokanneet ilkuttiin. Eli piti olla hyvä itsetunto jos ei halunnut juoda.Niin ne ajat muuttuu.
Juupajuu. Tänä päivänä aloitellaan "viattomalla pikku pössyttelyllä" ja siitä sitten siirrytään kovempiin aineisiin. Kuinka joku voi olla noin pihalla?
Surullista. Ei olleet kotiolot siis hääppöiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä pahvilaatikossa sinä olet elänyt?
Saksassa. Nyt Suomessa. Enkä ymmärrä, miksi vanhemmat täällä eivät välitä lapsistaan?
Ehkäisyn historia on Suomessa varsin lyhyt ja joskus niitä lapsia vaan tuli vaikka ei niitä edes haluttu.
Saksassa on väkeä jotka eivät edes hyväksy ehkäisyä, eikä niiden lapset ryypiskele ympäriinsä.
Saksassa olen nähnyt nuorimmat prostituoidut. (Liittyy työhöni). Aitoja saksalaisia narkomaani lapsia. Jos sitä ei Saksassa asuvana näe ja niin ihmettelen.
Suomessa siitä vaan ei oteta rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Niitä jotka ei dokanneet ilkuttiin. Eli piti olla hyvä itsetunto jos ei halunnut juoda.Niin ne ajat muuttuu.
Ei minun kaveripiirissä juotu. Ei oltu mitään uskovaisia eikä muuta sellaista, mutta ei vaan kuulunut meidän harrastuksiin. Meistä varmaan useimmat maistoivat ekan kerran alkoholia 18-vuotiaana.
Samuli kertoo että ekat kännit 8-vuotiaana.
Kertoo paljon kotioloista.
Missä Samuli on nyt? Oulussako?