Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minipillereiden/ehkäisykapselin käyttäjät!

Vierailija
05.10.2014 |

Olen siis harkinnut jompaa kumpaa vaihtoehtoa e-pillereiden tilalle. Muuten sopivat minulle hyvin, mutta kuulun ns. riskiryhmään korkean verenpaineen ja veritulppariskin takia, enkä enää uskalla pillereitä syödä.
Haluaisinkin kuulla kokemuksia keltarauhashormoni ehkäisystä, eniten pelottaa se, että iho menee huonoon kuntoon ja finnejä alkaisi tulla. Onko teillä kys. ehkäisyn käyttäjillä tullut millasia haittavaikutuksia? Onko vaikuttanut seksihaluihin tai mielialaan? Entäs kuukautiset, kuinka usein tulee ja ovatko runsaat? Tiputtelua?

Olisin kiitollinen vastauksista!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minipillereitä oon syöny nyt reilun vuoden. Menkat jääny kokonaan pois, edes pientä tiputtelua ei oo ollu ollenkaan. Seksihalut oli olemattomat jo ennen pillereitä, mielialakin oli masennuksen takia surkee jo ennen pillereitä joten en niitä osaa kommenoida. Kasvojen iho on ainakin itselläni parantunut huomattavasti. Haluaisin kuitenkin lopettaa pillerit, en tykkää tunkea niitä kroppaani kun en tiedä niistä tarpeeksi. Poikaystävän takia nämä tuli hankittuakin.

Vierailija
2/11 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin eka minipillereitä pari vuotta ja noin vuosi sitten vaihdoin kapseliin. Tosi kätevät, ei muuta oireita kuin menkkojen poisjääminen, mikä ei nyt hirveänä haittaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 13:56"]Söin eka minipillereitä pari vuotta ja noin vuosi sitten vaihdoin kapseliin. Tosi kätevät, ei muuta oireita kuin menkkojen poisjääminen, mikä ei nyt hirveänä haittaa
[/quote]

Samat suunnitelmat minulla, siis ensin kokeilla minipillereitä ja jos sopivat, niin vaihtaa kapseliin. Toimiko sulla heti noi minipillerit vai oliko alussa jotain haittoja? Millä tekniikalla sulle pistettiin tuo kapseli? jotkut sanovat että se "ammutaan" ihon alle, toiset puhuvat että käteen tehdään viilto, mihin kapseli laitetaan?

Vierailija
4/11 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistelmien kanssa täydellinen iho jos näin voi sanoa. Ei koskaan finnin finniä. 1kk minipillereihin vaihdosta naama räjähti, nyt näyttää järkyttävältä ja näpyt kutisee todella paljon. Menkat jäivät heti kokonaan pois, siinä mielessä hyvä. Tietysti yksilöllisiä nämä haittavaikutukset.

Vierailija
5/11 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 13:59"]Yhdistelmien kanssa täydellinen iho jos näin voi sanoa. Ei koskaan finnin finniä. 1kk minipillereihin vaihdosta naama räjähti, nyt näyttää järkyttävältä ja näpyt kutisee todella paljon. Menkat jäivät heti kokonaan pois, siinä mielessä hyvä. Tietysti yksilöllisiä nämä haittavaikutukset.
[/quote]

Voi ei, juuri tätä pelkään..:D
Aloitin e-pillerit niin nuorena, etten oikein muista miten nämä ovat ihoon vaikuttaneet. Finnien määrässä ei mielestäni ole eroa, nyt niitä tulee muutamia kuukaudessa. Pienempiä, ei häiritseviä useampi, suuria hormonifinnejä ei onneksi ollenkaan. Ihoni kuitenkin rasvoittuu paljon vaikka on pintakuiva, johtuisikohan tämä pillereistä..? No jokatapauksessa, toivon ettei itselleni käy noin:/ Kauanko olet nyt siis minipillereitä syönyt? Jospa tilanne rauhoittuu..?

Vierailija
6/11 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas minipillereillä jatkuva vuoto. Olihan se omaakin typeryyttä etten aiemmin lopettanut, mutta puoleen vuoteen ei ollut yhtään vuodotonta päivää. Ensimmäisen kuukauden aikana olin kymmenen päivää vuotamatta.

Vierailija
7/11 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapseli ollut 1 vuoden. Naamaan tuli aluksi pari finniä. Parit "menkat" ollut mutta vuotomäärä alle puolet normaalista ja yleensä vain jotain tuhnua. Seksi on parantunut, kun kuivuus väheni. Kynnet eivät enää lohkeile samalla tavalla, vaan ensimmäistä kertaa vuosiin minulla on pitkät kynnet. Mieliala on parempi kuin vuosi sitten, jotenkin silloin käveli ihan sumussa.

Vierailija
8/11 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelisen kuukautta ja toivon todella että lähtisi tästä! On se jännä mitä kaikkea hormonit voivat ihmiselle tai naiselle tehdä... Voi olla että lopullinen tilanne näkyy vasta hetken päästä. Ajattelin kuitenkin hakea ihoon nyt jotain muuta lääkitystä. Ennemmin kuitenkin syön näitä pienemmällä veritulppariskillä! T: 4

Vierailija
9/11 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt n. puolivuotta syönyt näitä ja vuodottomia päiviä n. 3. Mielialan vaihteluita jonkin verran ja finnejä myös, tosin ei paljoa ja pääasiassa selkään ja rinnoille. Jos finnejä pelkäät niin kerro lääkärille, nimittäin toiset merkit aiheuttavat niitä enemmän kuin toiset. Vaikka yksilöllistähän se on.
Itse soitan huomenna neuvolaan, koska näitä pillereitä en todellakaan enää jaksa.
ps. Hiuksia on mun kotona ainakin järkyttävät määrät kaikkialla paitsi mun päässä...

Vierailija
10/11 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainakin kapseli toiminut ihan loistavasti. Ei oo ollut mitään valittamista. Helpottaa elämää kun on varma ehkäisy eikä tarvi muistaa muuta kuin kolmen vuoden välein käydä vaihtamassa.

Vierailija
11/11 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kuulla että monille myös sopinut hyvin tuo ehkäisy! Tuntuu, että mulle olisi ainoa oikea ehkäisymuoto tuo kapseli..:/ tai vaihtoehtoisesti sitten kuparikierukka, pääsisi kaikesta hormonaalisesta eroon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi