Olen aina hymähdellyt jutuille siitä, miten päin leivänpäälliset kuuluu leivälle asettaa. Kunnes tänään
laitoin kalkkunaa alle ja juustoa päälle. Yleensä laitan toisin päin. Kalkkuna maistui liikaa! Minua ärsytti, joten vaihdoin kokeilumielessä juuston alimmaksi. Nyt maistui oikealta! Ihan järjetön juttu, mutta näin nyt kuitenkin oli.
Onko teillä vahvoja mielipiteitä leivänpäällisten järjestyksestä?
Kommentit (10)
Yleensä käytän leivän uunissa, joten juusto päälle. Lämpimiinkin voileipiin voi laittaa kasviksia päälle uunin jälkeen, tulee tosi hyvää, kun laittaa toisen lämpimän leivän kanneksi ja väliin salaattia, tomaattia, paprikaa ja punasipulia.
Kasvikset leivän päälle, sitten vasta juusto tai leikkeleet.
Leikkele, juusto, kasvikset. Minulle ainoa oikea järjestys, eivätkä leivänpäälliset saa mennä leivän reunan yli!
Vierailija kirjoitti:
Leikkele, juusto, kasvikset. Minulle ainoa oikea järjestys, eivätkä leivänpäälliset saa mennä leivän reunan yli!
Leikkaatko sinä ne ylimenevät osat sitten pois? Syötkö ne sitten? En ihan ymmärrä tätä juttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkaatko sinä ne ylimenevät osat sitten pois? Syötkö ne sitten? En ihan ymmärrä tätä juttua.
Taittelen ja asettelen ne tarkasti. Taidan olla sen suhteen jotenkin omituinen ;)
Leipä, jossa juusto on alimpana, on Herralle iljetys.
Silloin kun vielä söin eläinkunnan tuotteita, olin tästä asiasta ihan neuroottisen tarkka. Ensin leike, sitten juusto ja kasvikset päällimmäiseksi. Muistan, että muutaman kerran jouduin kyläpaikassa taistelemaan vastaan, etten alkanut järjestelemään kahvin kanssa tarjottujen leipien päällysiä "oikeaan" järjestykseen.
Liha ensin, sitten mahdollinen juusto ja lopuksi kasvikset.
Juusto tulee ensin ja sitten kurkkuviipaleet : )