Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tosi kiva, miehen vasektomia ensi viikolla ja minä plussasin!

Vierailija
04.10.2014 |

Eli kuten otsikosta voi päätellä, lisää lapsia ei haluta ja nyt kuitenkin plussasin. Miten surkea tuuri! Emme pidä lasta, joten abortti edessä. 

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos abortti tuntuu oikealta ratkaisulta, niin tee se.
Itse tein vastaavassa tilanteessa, vaikka mies olisi kolmannen lapsen halunnutkin. Minä en.
Ja ei kaduta yhtään. Niin valtava vastuu on lapsen kasvattaminen aikuiseksi ja senkin jälkeen huolehtiminen on jatkuvaa. Minulle tarpeeksi kahdessa. Äärettömän rakkaita ovat ja haluan heille taata hyvän elämän. Enempään en kykene.
Niinpä abortti oli hyvä päätös, joskin hieman riipaisi. Mutta tiedän omat rajani.

Vierailija
22/73 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä väittäisin että sisimmässäsi epäröit ainakin hiukan ja siksi kirjoitat tänne. Kaikella on tarkoituksensa. Toivon ettet päädy aborttiin.

Vierailija
24/73 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti on aina oikea ratkaisu siinä tilanteessa, kun ei jostain syystä lasta halua. Näin yksinkertainen asia on. 

Minä muuten tiedän, että äitini abortoi sikiön, josta olisi voinut tulle pikkuveljeni/-siskoni ja en ole kyllä edes aatellut, että siitä pitäisi olla vihainen. Minulle äitini on aina ollut maailman paras äiti.

Vierailija
25/73 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulle tehty aborttia aikaisemmin? 

Vierailija
26/73 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 23:39"]

Kuka sinä olet päättämään, saako jo alkanut elämä jatkua  vai ei? Luulen, että tulette miehesi kanssa katumaan aborttia lopun ikäänne. Ei elämässä kaikki aina mene, niinkuin suunnittelee.

[/quote]

1. Aloittaja on nainen, joka on tullut raskaaksi. Koska asumme sivistysvaltiossa, hän voi itse päättää, jatkaako hän raskautta vai ei. Hän päättää, saako alkanut elämä vai ei.

2. Luulosi ei ole minkään arvoinen. Miksi kukaan katuisi sitä, että keskeyttää raskauden, kun ei kerran missään tapauksessa lasta halua?

3. Elämää voi ja pitää suunnitella.

Vierailija
27/73 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 00:40"]

[/quote] Ei. Aina on ehkäisy pitänyt ja olemme siitä tunnollisesti pitäneet huolta. 

Ap

Vierailija
28/73 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 22:48"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 22:09"][quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 22:04"] Hei ap, Itse olin tismalleen samanlaisessa tilanteessa kuusi vuotta sitten. Meillä oli ennestään kaksi lasta ja lapsiluvun oli tarkoitus olla jo täynnä, kunnes raskaustesti näytti plussaa hieman ennen miehen vasektomiaa. Abortti kävi mielessä useaan otteeseen, mutta keskusteltiin kunnolla mieheni kanssa ja tultiin siihen tulokseen, että lapsi pidetään. Ei olla kaduttu yhtään, mutta kaduttaisi aivan hirvittävästi, jos emme olisi pitäneet tätä nuorinta päivänsädettämme. ♥ Voin olla melkeinpä varma, ettette tulisi katumaan lapsen pitämistä. Mutta mikäli olette yhteisen sataprosenttisen päätöksenne abortista tehneet, muilla ei ole oikeutta päteä tai koittaa vaikuttaa asiaan. [/quote] Olemme tottakai tehneet yhteisen 100% varman päätöksen. Jo ennen ensimmäistäkään lasta sovimme, että ei missään nimessä enempää kuin yksi. Lapsemme on nyt 6kk ja miehen vasektomia tosiaan ensi viikolla. Kiirehdimme asiaa, koska olemme olleet varmoja koko yhdessä olomme ajan. 

ap [/quote] Tuollainen ehdottomuus on jotenkin pelottavaa... Siis että ennen ensimmäistä jo tiesi että van yksi lapsi. Onko teillä joku erityinen syy tähän vai ihan vaan muuten vain olette sitä mieltä. Hyväksyn täysin abortin, mutta mulla on silti 2 vahvaa veikkausta asiaan liittyen. Ensinnäkin tulisit rakastumaan vauvaan täysin heti kun hän syntyy (siihen saakka olisit välinpitämätön ja torjuva jos jatkat raskautta), ja toiseksi jos päädytte aborttiin tulet(te) miettimään abortoitua vauvaa tosi paljon siinä vaiheessa kun esikoisenne on vähän vanhempi. Onko yksilapsisuus jonkinlainen elämäntapakysymys teille?

[/quote]

Sinut olisi pitänyt abortoida.

Vierailija
29/73 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tehdä luvan kanssa ja laillisesti päätöksiä, joita voi vapaasti katua lopun elämäänsä ja syyllisyydestä ei pääse koskaan eroon, vaikka kuinka uskottelisi itselleen niin. Toiseksi kukaan jolla ei ole lapsia, ei ymmärrä miten elämä niiden kanssa muuttuu. Lapsia voi tietysti tehdä lisää, mutta juuri sitä lasta ei saa koskaan nähdä. Miten voi vastata ainoalle lapselle kun hän tulee kysymään n. miljoona kertaa miksei ole siskoa tai veljeä? Ei tuollaista voi oikeasti edes miettiä. 

Vierailija
30/73 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 21:57"]Meillä on yksi lapsi, emmekä halua lisää. Aivan alusta saakka olemme sopineet, että vain yksi lapsi. Lapsemme on vielä vauva. Juuri tämän vahvan päätöksemme vuoksi halusimme miehelle pian vasektomian lapsemme synnyttyä. Silti pääsi ehkäisy pettämään. Harmittaa ja paljon.

ap
[/quote]
jos tämä yksi lapsesi menehtyy oletko katkera koko elämäsi että abortoit tämän. Tai jos odotat tämän lapsen ja onkin sairas tai vaurioituu synnytyksessä oletko katkera koko elämälle.

Vierailija
31/73 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kondomi meni rikki, ja tiesin että on O-päivät. Harkitsimme jälkiehkäisyä, mutta päädyimme heittäytymään elämän vietäväksi. Kun nyt katson lastamme, kauhistun, että edes ajattelin moista (vaikken siis silloin heti voinut edes tietää, että tulisin siitä raskaaksi). Ihana pieni ihmeellinen elämä!

Elämää ei voi hallita täydellisesti. Mikäli ei halua lainkaan lapsia, niin ainoa 100% luotettava ehkäisy on seksistä pidättäytyminen.

Lapset ovat rakkautenne hedelmä!

Vierailija
32/73 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 00:43"][quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 00:40"]

[/quote] Ei. Aina on ehkäisy pitänyt ja olemme siitä tunnollisesti pitäneet huolta. 

Ap
[/quote]

No näköjään ette niin kovin tunnollisesti kuitenkaan xD Ei ne simpat siitä kumin läpi ui. Aina se ottaa jotakin hölmöilyä, kumi laitetaan liian myöhään tai huolimattomasti.

Vierailija
33/73 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyttömän itsekästä

Vierailija
34/73 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 07:56"]Älyttömän itsekästä
[/quote]

Entä sitten? Ihmisellä on oikeus, mielestäni jopa velvollisuus olla itsekäs tehdessään oman elämänsä valintoja.

Vierailija
35/73 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö harkitsisi edes adoptioon laittamista? Suomessa paljon lapsettomia pareja, jotka odottavat adoptiolasta. Hirvittää abortit, koska raskautuminen on monille niin vaikeaa. Teille vielä helppo päätös, jos kerran lapsiluku täynnä?

Vierailija
36/73 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry. Puolen vuoden jälkeen ei tiedä vielä kovinkaan paljon lasten/vanhemmuuden ihanuudesta. Ei tietenkään tarvitse heti suunnitella sisaruksia, mutta vasektomia tuossa kohtaa on ihan älytön veto. Tiedättekö kaikista muistakin asioista aina kokematta mielipiteenne? Pelottavaa ja rajoittunutta.

Vierailija
37/73 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi tää ihminen tuli tänne kinaamaan jos kerran asia on niin varma ja ei ole mitään epäilyksiä. Joko on trolli, joka halua vain levittää pahaa mieltä tai sitten ei olekaan niin varma asiastaan.

Vierailija
38/73 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 07:56"]Älyttömän itsekästä
[/quote]

Ei vaan se nimenomaan EI ole itsekästä. Itsekästä on hankkia lapsi(a) vain, koska sellaisen sattuu haluamaan ilman mitään takeita siitä, että sille lapselle voitaisiin tarjota hyvä elämä.

Abortissa ei kärsi kukaan muu kuin se nainen, jonka sisältä se soluklöntti abortoidaan. Useat kärsivät vain ne fyysiset kivut, toiset kärsivät myös henkisesti. Mutta se koko tilanteeseen viaton sikiö ei kärsi, koska se ei ymmärrä olevansa olemassa tai tiedosta ja tunne yhtään mitään. Mutta jokainen lapsi, joka syntyy haluttomille tai muuten epäkelvoille vanhemmille, varmasti kärsii ja paljon. Tuo kaikki voidaan välttää tekemällä kaikille paras päätös, eli abortti.

Vierailija
39/73 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 22:06"] [quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 22:01"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 21:58"][quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 21:45"] Miksette pidä? Eikö nimenomaan tuo viimeinen ylläri ole lahja. Voit katua myöhemmin. Montako lasta ennestään T:kuuden äiti [/quote] Vasektomiaa odottava perhe tuskin katuu. Eiköhän siinä vaiheessa olla valmiita päätöksessä. [/quote] no ei kyllä! Miksei nainen mene sterilisaatioon, jos on varma itsestään! Miehen vasektomian ei estä lisääntymässä halutessaan myöhemmin.

[/quote] Onhan se mieskin varma. Riittää, että toinen menee. [/quote]

Niin, paitsi sitten, kun tämä yhden vauvan äiti kymmenen vuoden päästä tahtoo iltatähden. Hänhän sen vielä pääsee hankkimaan, mutta mies ei.

Vierailija
40/73 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kävi myös niim, että ehkäisy petti lapailuvun ollessa täynnä. Mietimme myös borttia, mutta emme siihen päätyneet.

Kaikista tärkeintähän se on, että olette itse varmoja ratkaisusta ja sen oikeellisuudesta. Meillä minä en ollut varma abortista, niin ei sitä tehty ja se tuntuukin hyvältä.

Voimia.