Onko täysin itsekästä lähteä ulkomaille koronapandemian aikana?
Kannattaako vielä lähteä, vai mihin asti tässä sitten pitää odottaa? Vasta uutinen että tuhannet varannut jo pakettimatkoja https://yle.fi/uutiset/3-12073859
Kommentit (3)
Se on terveen itsekästä. Jokaisen tulee huolehtia omasta hyvinvoinnistaan ja tehdä itseään ilahduttavia asioita. Koronaa on joka paikassa, eli ei sillä ole mitään väliä, missä maassa olet.
On, ulkomaille lähteminen on aina täysin itsekästä, jos huvimatkalle lähtee. Jos lähtee vapaaehtoistyöhön tai jonkun muun määräämänä, ei ulkomaanmatka ole täysin itsekästä.
Mut kyllä sinne ulkomaille silti saa lähteä. Siellä täytyy vaan kantaa vastuunsa, eli rokotukset, testaukset, maskit, hygienia, turvavälit, karanteenit, kaikin puolin koronaturvallinen toiminta. Lähtiessä, matkalla ja palatessa.
Mä olen matkustanut kolme kertaa pandemia-aikana. Viimeinen testi on huomenna, mutta kunnes toisin todistetaan, ei matkustaminen automaattisesti tarkoita pandemian levittämistä.
Minä aion lähteä lokakuussa. Koneessa ja kentällä rokotettuja tai testattuja, kohteessa järki mukana. En koe kovin suurta riskiä verrattuna perjantai-illan markettikäyntiin verrattuna.