Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

maanantaina olis aika aborttiin ja en ole tehnyt vieläkään päätöstä :(

Vierailija
04.10.2014 |

Tulin siis pillereiden läpi raskaaksi poikaystävälleni, (meillä on 1,5v yhteinen lapsi) jonka minä hoidan käytännössä yksin, minun ja miehen suhde on jo hyvinki loppu ja uskon jääväni yksinhuoltajaksi, tiedän etten tulisi pärjäämään kahden lapsen kanssa mitenkään. Lisäksi suunitelmissa olisi aloittaa tammikuussa koulu.. pelkään vain että en teekkään oikeaa päätöstä ja kadun myöhemmin. Lisäksi pelkään etten voi saada enään lapsia myöhemmin jos haluan, sillä tämä olisi jo toinen aborttini. Ja niin olen vasta 21v.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kanssasi täysin samassa tilanteessa, minun lapseni vain on paljon nuorempi vielä. Minullakin aika varattuna mutta mietityttää.

Vierailija
2/65 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 21:46"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 21:43"][quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 21:22"] Periaatteessa en puolla abortteja mutta haluan kumminkin antaa mielipiteeni. Jos jäät yksinhuoltajaksi niin et kumminkaan halua jäädä ilman seurustelukumppania koko loppuiäksi. Jos sinulla on yksi lapsi niin sulla on kumminkin sauma joskus löytää uusi kumppani. Kahden lapsen yksinhuoltajana on vaikeampaa ihan kaikki.... Abortti ei vie sinulta mahdollisuutta enempiin lapsiin 6tulevaisuudessa. Kysy vaikka lääkäriltä. Ja lapsi arvostaa kyllä yhtä hyvin puolisisaruksia kun täysisaruksia. Sitä paitsi jos haluat enemmän lapsia niin tee ne mielummin uuden kumppanin kanssa niin sulle ei tule lapsiluku täyteen väärälle miehelle. [/quote] Sulla on todella omituinen logiikka. Mikä tekee niistä mahdollisesti tulevaisuuden lapsista parempia kuin mitä tämä nykyinen raskaus voisi tarjota? Miten joku tulevaisuuden suhde, jonka kestosta ei ole takuita, menee oman lihan ja veren edelle? Ja se on siinä vaiheessa aivan sama, onko niitä lapsia yksi vaiko kaksi, kun löytää oikean kumppanin. [/quote] Et ole tainnut ikinä elää yksinhuoltajan elämää.

[/quote]

En ole ollut yksinhuoltaja. Miten se vaikuttaa siihen, että tulisiko jonkun abortoida sikiönsä jonkun mahdollisen tulevaisuuden seurustelusuhteen vuoksi? Olisin ymmärtänyt, jos olisit kehottanut ap:ta harkitsemaan aborttia sen takia, että yksinhuoltajan elämä voi olla henkisesti ja rahallisesti rankkaa, jolloin hän ei ehkä pysty tarjoamaan lapsilleen heidän ansaitsemaansa elämää. Mutta luopua lapsesta mahdollisen tulevaisuuden poikaystävän vuoksi, koska tämä ei ehkä halua, että kumppanilla on kaksi lasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, hankala tilanne! :( Abortti on iso asia ja se kannattaa miettiä kunnolla ennen päätöksiä. Itse päädyin aikoinaan aborttiin ja tilanne harmittaa rehellisesti sanottuna vielä tänäkin päivänä.. :/ Mutta siis, jokainenhan sen päätöksen itse tekee ja tietää, mikä on itselle parasta missäkin tilanteessa. Jos sinusta tuntuu siltä, ettette pärjäisi pienokaisen kanssa, niin tee abortti. Mutta jos yhtään on edes pientä mahdollisuutta pärjätä yms, niin pitäkää lapsi. Tsemppiä!

Vierailija
4/65 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä vauva! Pikkulapsi aika on elämästä NIIN lyhyt aika, että se menee ihan hujauksessa. On ensimmäiselle lapsellesi suuri lahja saada sisarus. Ehkä et saa uutta tulaisuutta koskaan tehdä toista lasta tämän jälkeen. Mitä ajattelisit abortista myöhemmin, vaikka kymmenen vuoden päästä jos et olisikaan koskaan saanut lisää lapsia? 

Kukaan ei kadu sitä, että on pitänyt vauvan, mutta moni katuu sitä, että on tehnyt abortin. 

Vierailija
5/65 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kyllä oikeasti miettiä myös omaa jaksamista. Minkälainen äiti jaksat olla kahdelle lapselle? Jaksatko olla äiti esikoiselle, jos vauva valvottaa ja vie voimia? Pikkulapsiaika on lyhyt jälkeenpäin ajateltuna, mutta kyllä siinä sitä eläessä joskus on todella väsynyt ja on raskaita aikoja, sitä ei pidä vähätellä. Jos on yksinhuoltaja niin erityisen tärkeää on miettiä omaa jaksamista, koska ei ole puolisoa jakamassa vastuuta.

Voimia sinulle ap. Mieti tarkkaan, mitä teet. Jos vähänkään tuntuu, että jaksat, niin pidä lapsi. Voit varmaan saada jotan apua yhteiskunnaltakin, esimerkiksi tukiperheen tms.

Vierailija
6/65 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa saat niin hyviä palveluita ja tukiverkkoa jo neuvolan kautta, että se auttaa pärjäämään. Mieti niitä miljoonia muita yh äitejä jotka jaksavat! Lapset kasvavat nopeasti ja sisarus tuo seuraa ja iloa lapsellesikin.

Milläköhän viikolla olet raskaana?

Voimia !

Vierailija
7/65 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ole rohkea ja pidä lapsesi! Usko siihen, että sinussa alkanut elämä on ihmeellinen ja voi tuoda jotain suurempaa kuin mitä nyt itse pystyt järkeilemään ja ennakoimaan. Ja että jos hänen ei ole tarkoitus kasvaa ja syntyä tähän maailmaan, niin se menee ihan luonnollisesti.

On totta, että lapsi on iso vastuu ja voi vaatia paljon, mutta samoin on tosi vaativaa ottaa vastuulleen päätös siitä, saako lapsi elää vai kuolla. Kyllä Luoja ja luonto hoitaa.

Koulut kyllä odottaa ja nykyään on mahdollista opiskella missä iässä vaan!

t. kahden äiti, joka opiskellut myös vauva kainalossa

Vierailija
8/65 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku tässä ketjussa antoi äänensä syntymättömälle lapselle, viesti poistettiin. Mutta poistaja tietää, mitä lapsi sanoi.

Äiti. Älä tapa minua.

Vierailija
9/65 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lapsen 21 vuotiaana. Kadun etten tehnyt heti perään toista. Nyt kun olemme eronneet ja olen yh, olisi aivan loistavaa että lapsella olisi sisarus.

Plus, en välttämättä enää joutuisi tehdä lapsia, jos ei hyvää miestä enää tulisikaan kohdalle.

Vierailija
10/65 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lapsilla noin sama ikäero kun sun näillä lapsilla tulisi olemaan (2v 3kk). Ihana ikäero! Vanhempi osaa jo vähän auttaa vauvan hoidossa, kun tuo uutta vaippaa tai harsoa tai kiikuttaa vaippaa roskiin, juttelee itkevälle sitterissä jos äiti ei heti ehdi nostamaan. Ja joku kantoreppu auttaa paljon kun jää kädet vapaaksi isommalle tai itselle.

Silloin kun tulin raskaaksi ja vanhempi oli just 1,5v niin vaikutti vielä tosi pieneltä, mutta hurja kehitys ja oppiminen siinä just 2v täytettyään ja sen jälkeen.

Pidä lapsi ja hae reilusti neuvolasta jne apua tarvittaessa, tsemppiä! :)

Vierailija
11/65 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pärjään neljän lapsen kanssa. Miks sä muka et kahden? Ilo ja elämän suola ovat ihanat iloisesti nauravat lapset!

Vierailija
12/65 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 21:07"]

Tulin siis pillereiden läpi raskaaksi poikaystävälleni, (meillä on 1,5v yhteinen lapsi) jonka minä hoidan käytännössä yksin, minun ja miehen suhde on jo hyvinki loppu ja uskon jääväni yksinhuoltajaksi, tiedän etten tulisi pärjäämään kahden lapsen kanssa mitenkään. Lisäksi suunitelmissa olisi aloittaa tammikuussa koulu.. pelkään vain että en teekkään oikeaa päätöstä ja kadun myöhemmin. Lisäksi pelkään etten voi saada enään lapsia myöhemmin jos haluan, sillä tämä olisi jo toinen aborttini. Ja niin olen vasta 21v.

[/quote] abortti on murha.

Vierailija
13/65 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä olisin sinuna Ap, niin tekisin abortin.
Päätös ei ole helppo, mutta jo yhden lapsen yksihuoltajana sinä tiedät minkä vaikeuksia sinua odottaa.
Olet nuori ja perus terve. Opiskele, etsi varma elämänkumppani , huolehti nyky lapsesta. Ja sitten kun olet valmis niin teet niin paljon lapsia kuin haluat.
Ne kaikki sanovat, anna elämän tulla, kyllä sinä pärjäät, ja vaikka mitä muuta.
Mutta se on vain turhaa puhetta, lasten kasvatus ja kaikki kulut jaapi sinun hartioille.

Vierailija
14/65 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin kommentti ja se ei näkyy. Onko poistettu ?

Vierailija
15/65 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuosia sitten samankaltaisessa tilanteessa. Aika oli myös varattu. Peruin kuitenkin viimetingassa.
Esikoiseni sai pikkusisaren ollessaan 1v 2kk. Hyvin pärjäsin ja päivääkään en ole katunut.
Se rakkaus mitä tunnen lapsiani kohtaan on suunnattoman suuri. Tunnen välillä syyllisyyttä, että edes harkitsin aborttia.

Myöhemmin tapasin nykyisen mieheni ja nyt meillä on yksi yhteinen lapsi.

Vanhemmat lapseni ovat jo yläasteella ja elämä on kohdellut heitä hyvin.
Biologiseen isäänsä ovat yhteydessä säännöllisesti ja tapaavat viikottain.

Mieti mitä sydämesi sanoo.Kuuntele tunteitasi, sillä ne eivät katoa mihinkään.

Ne vain voimistuvat, päätit sitten pitää lapsen tai abortoida.

Voimia sinulle!

Vierailija
16/65 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 07:08"]Olin vuosia sitten samankaltaisessa tilanteessa. Aika oli myös varattu. Peruin kuitenkin viimetingassa.
Esikoiseni sai pikkusisaren ollessaan 1v 2kk. Hyvin pärjäsin ja päivääkään en ole katunut.
Se rakkaus mitä tunnen lapsiani kohtaan on suunnattoman suuri. Tunnen välillä syyllisyyttä, että edes harkitsin aborttia.

Myöhemmin tapasin nykyisen mieheni ja nyt meillä on yksi yhteinen lapsi.

Vanhemmat lapseni ovat jo yläasteella ja elämä on kohdellut heitä hyvin.
Biologiseen isäänsä ovat yhteydessä säännöllisesti ja tapaavat viikottain.

Mieti mitä sydämesi sanoo.Kuuntele tunteitasi, sillä ne eivät katoa mihinkään.

Ne vain voimistuvat, päätit sitten pitää lapsen tai abortoida.

Voimia sinulle!
[/quote] voi saakeli sun kanssa

Vierailija
17/65 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala tilanne muttajod mietit asiaa et ole tehnyt lopullista päätöstä vielä. Voisiko vanhempasi,ystäväsi tai joku muu auttaa arjessa heti vauvan syntymän jälkeen esim. Hoitamalla isompaa sisarusta ja tehdä teille pakkaseen ruokaa?? Jos saisit jonkun tuttavan viemään isomman puistoon vaikka päivittäin tämä helpottaisi varmasti omaa oloasi ja ehkä lapsikin nauttisi jos olis välillä joku muu hoitaja kun äiti.

Tuohon 2lapsen yh äiti ja et saa ketään. Ei kannata uskoa,tiedän monta joilla ollut 2tai useampi lapsi ja löytäneet parisuhteen ja lisääntyneet uudelle miehelle. Olen itse ollut 1lapsen yh äiti.

Vierailija
18/65 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 21:46"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 21:43"][quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 21:22"] Periaatteessa en puolla abortteja mutta haluan kumminkin antaa mielipiteeni. Jos jäät yksinhuoltajaksi niin et kumminkaan halua jäädä ilman seurustelukumppania koko loppuiäksi. Jos sinulla on yksi lapsi niin sulla on kumminkin sauma joskus löytää uusi kumppani. Kahden lapsen yksinhuoltajana on vaikeampaa ihan kaikki.... Abortti ei vie sinulta mahdollisuutta enempiin lapsiin 6tulevaisuudessa. Kysy vaikka lääkäriltä. Ja lapsi arvostaa kyllä yhtä hyvin puolisisaruksia kun täysisaruksia. Sitä paitsi jos haluat enemmän lapsia niin tee ne mielummin uuden kumppanin kanssa niin sulle ei tule lapsiluku täyteen väärälle miehelle. [/quote] Sulla on todella omituinen logiikka. Mikä tekee niistä mahdollisesti tulevaisuuden lapsista parempia kuin mitä tämä nykyinen raskaus voisi tarjota? Miten joku tulevaisuuden suhde, jonka kestosta ei ole takuita, menee oman lihan ja veren edelle? Ja se on siinä vaiheessa aivan sama, onko niitä lapsia yksi vaiko kaksi, kun löytää oikean kumppanin. [/quote] Et ole tainnut ikinä elää yksinhuoltajan elämää.

[/quote]

En ole ollut yksinhuoltaja. Miten se vaikuttaa siihen, että tulisiko jonkun abortoida sikiönsä jonkun mahdollisen tulevaisuuden seurustelusuhteen vuoksi? Olisin ymmärtänyt, jos olisit kehottanut ap:ta harkitsemaan aborttia sen takia, että yksinhuoltajan elämä voi olla henkisesti ja rahallisesti rankkaa, jolloin hän ei ehkä pysty tarjoamaan lapsilleen heidän ansaitsemaansa elämää. Mutta luopua lapsesta mahdollisen tulevaisuuden poikaystävän vuoksi, koska tämä ei ehkä halua, että kumppanilla on kaksi lasta?
[/quote]
Annoin eri perspektiivin asioihin. Ap on joutumassa yksinhuoltajaksi. Ihan kaikki on vaikeaa kun on yksinhuoltaja. Yritin avata vähän ajatuksia siihen miten joskus vuosien päästä voisi tilanne olla.
Anteeksi mutta minun mielestä ei ole vara neuvoa toista jos ei itse ole ollut yksinhuoltaja. Ihminen joka ei ole läpikäynyt sitä ei tiedä miten rankkaa ja yksinäistä se on. Lapsettomana/ydinpeheellisenä on helppo sanoa toiselle "pidä lapsi, tulee niin ihanaa kun on kaksi täyssisarusta"

Vierailija
19/65 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti on aina murha

Vierailija
20/65 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitäisi ajatella ennen kaikkea jo syntynyttä lastasi, ei sitä soluklönttiä joka ei tunne, tiedä tai tiedosta. Jos epäilet jaksamistasi kahden lapsen kanssa, on abortti ainoa oikea ja epäitsekäs ratkaisu, jotta voisit olla mahdollisimman hyvä äiti sille lapsellesi, joka todellakin tuntee, tietää ja tiedostaa.