vesamatti loiri armo
Kommentit (93)
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 22:34"]
Mun oli paha kuunnella sitä Loirin esitystä. Samaa mieltä oli 10-vuotiaani, joka sanoi, että hänen teki mieli huutaa esitystä kuunnellessaan. Mulle taas tuli joku muistuma kurkkukivusta, kun ääni tulee tuollatavoin pulpahduksittain. Outo tunnelma muutenkin tuolla.
[/quote]
Joo, kuulosti siltä kuin olisi kova flunssa päällä, nenä tukossa ja kurkku tulehtunut.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 22:29"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 21:05"]
Veskuhan ei laula, vaan hän tulkitsee. Siinä on helvetin iso ero. Ymmärtäkää kuulemaanne.
[/quote]
Samaa voi sanoa monesta karaokelaulajasta, mitä humalammassa sitä suurempi tulkinta.
[/quote]
Harvalla känniääliö-karaokelaulajalla on tuskin samanlaista taiteilijauraa takana, kuin Veskulla.
Mä en ikinä itke mut nyt itkin. Kuunneltiin koko yö tuota uudestaa ja uudestaan. Muutti mun käsityksen musiikista ja sen merkityksestä. Loiri lauloi itselleen.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 21:18"]Onko loirilla joku vakava sairaus vai miksi tuolla oli niin haikea hautajaistunnelma?
[/quote]
Siis mulla kävi kans mielessä sama.
Muakin kiinnostais et mitkä taustat? Mitä Loiri on kokenut sellaista mitä suurin osa suomalaisista ei ole? Joo tiedän et on juonut reippaasti, sairastaa mm. diabetesta, eronnut useita kertoja ja ainakin yksi lapsista kuollut aikuisena.
Kysyn uudelleen et mitkä taustat?
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 22:38"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 22:29"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 21:05"]
Veskuhan ei laula, vaan hän tulkitsee. Siinä on helvetin iso ero. Ymmärtäkää kuulemaanne.
[/quote]
Samaa voi sanoa monesta karaokelaulajasta, mitä humalammassa sitä suurempi tulkinta.
[/quote]
Harvalla känniääliö-karaokelaulajalla on tuskin samanlaista taiteilijauraa takana, kuin Veskulla.
[/quote]
No jaa, karaokelaulajan tulkinta voi silti olla ja onkin uskottavampaa kuin näyttelijän tulkinta.
Minäkin haluaisin kuulla mitkä taustat? Joo, sillä n diabetes mutta niin on aika helvetin monella muullakin seitsenkymppisellä suomalaisella, joka viettänyt keski-ikänsä ylipainoisena ja ruokavalio mitä sattuu.
Niin, tietääkö joku onko Loiri vakavasti sairas vai miksi porukka itki siellä niin vuolaasti? Vai oliko se biisi jotenkin niiin koskettava??
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 22:38"]Mä en ikinä itke mut nyt itkin. Kuunneltiin koko yö tuota uudestaa ja uudestaan. Muutti mun käsityksen musiikista ja sen merkityksestä. Loiri lauloi itselleen.
[/quote]
Kiteytit mun fiiliksen kyseisestä tulkinnasta. Siitä biisistä huokui läpi se miten merkityksellinen se kappale oli Veskulle itselleen. Melkeen tunsin sen kivun omassa sydämessäni mitä vesku tunsi, niin hyvin sen tulkitsi! Tästä musiikissa on kyse! Luoda fiiliksiä muille! Ei se ole aina kiinni siitä kuinka musiikillisesti oikein esittää, vaan mitä antaa itsestään muille.
Musta näytti edelliskerralla siltä kuin Loirilla olis ollu vaipat, että kyllä se varmasti aika huonossa kunnossa on... :(
Tulee mieleen keisarin uudet vaatteet tästä Loirin esityksen ja karisman ylistyksestä... :D
Mistä sen hyvästä näyttelijästä tietää milloin näyttelee ja milloin esittää jotain omia tuntoja? Jotenkin paljon helpompi eläytyä sellaisen laulajan tunnetilaan joka on tehnyt laulunsa itse. Esim. Toni Wirtanen on tässä suhteessa paljon uskottavampi tulkitsijana.
No siis minusta näytti siltä (kuin olisi ollut vaipat), kuten sanoin. Näytti, en voi tietää. Silloin Loirilla oli jotkut vaaleat housut jalassa esiintyessään.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 22:38"]Mä en ikinä itke mut nyt itkin. Kuunneltiin koko yö tuota uudestaa ja uudestaan. Muutti mun käsityksen musiikista ja sen merkityksestä. Loiri lauloi itselleen.
[/quote]
Kiteytit mun fiiliksen kyseisestä tulkinnasta. Siitä biisistä huokui läpi se miten merkityksellinen se kappale oli Veskulle itselleen. Melkeen tunsin sen kivun omassa sydämessäni mitä vesku tunsi, niin hyvin sen tulkitsi! Tästä musiikissa on kyse! Luoda fiiliksiä muille! Ei se ole aina kiinni siitä kuinka musiikillisesti oikein esittää, vaan mitä antaa itsestään muille.
[/quote]ja sä mun. Tähän asti ihmetellyt veskun lauluja mut nyt.. ihan mieletöntä. Vois sanoa et muutti jotai mun ajattelutavastakin.
Huvittavaa tää suomalaisten into palvoa aina jotakuta. Nyt vuorossa on Loiri. Loiri sitä ja loiri tätä. Joopa joo.
Veskun veto ei ollu mitään Paulan V:n panostukseen nähden.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 22:56"]Mistä sen hyvästä näyttelijästä tietää milloin näyttelee ja milloin esittää jotain omia tuntoja? Jotenkin paljon helpompi eläytyä sellaisen laulajan tunnetilaan joka on tehnyt laulunsa itse. Esim. Toni Wirtanen on tässä suhteessa paljon uskottavampi tulkitsijana.
[/quote]
Musta aidon ja näytellyn todellakin huomaa. Riippuu ihan siitä osaako eläytyä toisen teksteihin ja osaako löytää sitä omakohtaista kokemusta ja nähdä sinne tekstin sisälle.
Mun oli paha kuunnella sitä Loirin esitystä. Samaa mieltä oli 10-vuotiaani, joka sanoi, että hänen teki mieli huutaa esitystä kuunnellessaan. Mulle taas tuli joku muistuma kurkkukivusta, kun ääni tulee tuollatavoin pulpahduksittain. Outo tunnelma muutenkin tuolla.