Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tunnetteko yhtään tappajaa?

Vierailija
04.10.2014 |

Niin, tunnetteko ketään joka olisi tappanut toisen ihmisen? Tai jotain muuta kamalaa? Mitä hänestä ajattelette ja miten suhtautumisesi muuttui, kun kuulin hänen teostaan? Oliko jäänyt kiinni teostaan?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 21:11"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 20:45"][quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 20:28"] Tunnen kaksi. Veljeni ja ystäväni on molemmat tappaneet ihmisen. Ovat istuneet tuomionsa. Minä olen tuntenut heidät jo ennen tekojaan, eikä suhtautumiseni pidemmän päälle muuttunut vaikka olin todella järkyttynyt alkuun. Tavallaan ajattelen, että samoja ihmisiä ne on kuin ennenkin, vaikka tekivätkin jotain niin hirveää. Ap, ihan mielenkiinnosta; miksi kysyit? [/quote] Hyi oksennus. Olet ihminen, jota en haluaisisi koskaan tavata tai tuntea.  [/quote] En kyllä minäkään sinua, kommentistasi päätellen. Ja mitä väärää minä olen tehnyt? Ollut hylkäämättä ystävän ja veljen. Joo. Ja hyvällä tuurilla ollut pelastamassa sinun tai läheisesi henkeä, ennen ensihoitajana, nykyään tehon sairaanhoitajana. Ja ajattele, mieheni voi opettaa lastasi koulussa!

[/quote]

Hyi saatana. Kamala ajatus, että kanssasi joutuisi tekemisiin.

T. Ohis

Vierailija
22/54 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuorempana jutellut söpön pojan kanssa, joka sitten aikuisena tappoi kaksi miestä. Myöhemmin teki itsemurhan. Olen myös jutellut naisen kanssa, joka myöhemmin löydettiin surmattuna merestä. Tämä nainen oli aika ilkeä suustaan ja kun kuulin, miten hänelle kävi ja kenen toimesta, en ollut erityisen hämmästynyt. Naisen surmaaja oli jo taposta istunut aiemmin.

Tiedän myös naisen, joka istui henkirikoksesta, mutta tuli myöhemmin raitistui ja uskoon. Käsittääkseni ei ollut varsinainen surmaaja, vaan ryyppyporukassa yksi paikallaolleista ja siten kai tuomittuna avunannosta rikokseen. Tänä päivänä ei ikinä uskoisi naisen taustaa, sillä niin täydellisen elämänmuutoksen hän on kokenut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.Olen seurustellut murhaajan kanssa (ei tosin ollut vielä silloin murhaaja).

Vierailija
24/54 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 20:25"]Isoisäni oli tappanut 20-30 ryssää Kansainvälisten Kovapanosammuntojen aikana.

Olen ylpeä hänestä.
[/quote]

Harmi että ampuivat vaarista ohi, joten pääsi jatkamaan idioottisukuaan.

Vierailija
25/54 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 22:37"]4:lle

Kysyin, koska tunnen itsekin erään enkä ole viitsinyt kertoa kenellekään, että hei muuten tutustuin yhteen tyyppiin, joka kertoi tappaneensa ja meillä oli muuten tosi hauskaa, kun hengailtiin yhdessä.

Kertoi tappaneensa miehen, joka oli raiskannut hänen siskonsa. Ei jäänyt koskaan kiinni eikä ollut kertonut asiat kellekään aiemmin. En osannut muuttaa suhtautumista häneen, pidin edelleen hyvänä ystävänä, ehkä tuo motiivi vaikutti.

Mietin olenko ihan kieroon kasvanut, kun en ensi järkytyksen jälkeen kavahtanut kaveria lainkaan. Olen pitänyt asian salassa ja se on joskus vaivannut. Mietin, kuinka tällaista salaisuutta muut kantavat. Tyyppi ei kylläkään asusta Suomessa eikä ole tälle valtiolle tilivelvollinen, en siis koe omantunnon tuskia salailusta sen puoleen.

AP
[/quote]

Oletpa hyväuskoinen.

Vierailija
26/54 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 23:13"][quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 21:11"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 20:45"][quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 20:28"] Tunnen kaksi. Veljeni ja ystäväni on molemmat tappaneet ihmisen. Ovat istuneet tuomionsa. Minä olen tuntenut heidät jo ennen tekojaan, eikä suhtautumiseni pidemmän päälle muuttunut vaikka olin todella järkyttynyt alkuun. Tavallaan ajattelen, että samoja ihmisiä ne on kuin ennenkin, vaikka tekivätkin jotain niin hirveää. Ap, ihan mielenkiinnosta; miksi kysyit? [/quote] Hyi oksennus. Olet ihminen, jota en haluaisisi koskaan tavata tai tuntea.  [/quote] En kyllä minäkään sinua, kommentistasi päätellen. Ja mitä väärää minä olen tehnyt? Ollut hylkäämättä ystävän ja veljen. Joo. Ja hyvällä tuurilla ollut pelastamassa sinun tai läheisesi henkeä, ennen ensihoitajana, nykyään tehon sairaanhoitajana. Ja ajattele, mieheni voi opettaa lastasi koulussa!

[/quote]

WTF????????????

Siis mitä ********:iä mä just luin? Ei kai lasten opettajaksi voida päästää tuomittuja MURHAAJIA. :-O

SANOKAA ETTEI TÄMÄ OLE TOTTA!

[/quote]

Vaikeaa tosiaan uskoa, että joku ei ymmärrä lukemastaan yhtään mitään.

Vierailija
27/54 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
28/54 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 20:42"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 20:25"]

Tunnen, asuu naapurissa. 

Tappoi joskus 60-luvulla isäpuolensa ja tämän kaverin. Istui tuomionsa ja ollut siitä lähtien ihan mallikansalainen.

Olihan se tieto aika yllätys, mies kun ei vaikuta yhtään tappajalta. Mutta noin muutoin oma suhtautumiseni ei muuttunut mitenkään.

[/quote]

Tässä tapauksessa syynä oli käsittääkseni vuosia jatkunut hyväksikäyttö. Jos en väärin muista niin naapuri oli himpun alle parikymppinen tappaessaan tuon kaksikon.

[/quote]

Ja tarkennan nyt vielä, että seksuaalinen hyväksikäyttö siis kyseessä. Kait sitten nuorena miehenä halusi kostaa. En tiedä, miten hanakasti noita pedofiilejä yms. haluttiin tuomiolle tuohon aikaan vai vaiettiinko niistä tyystin.

Vierailija
29/54 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fv

Vierailija
30/54 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
31/54 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 22:59"]Entinen kaveri teki abortin.
[/quote]
Abortti ei oo murha tai tappo. Vitun idari.

Vierailija
32/54 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Tätini ja serkkuni. Kunnon sekakäyttäjiä molemmat... Viimeisintä murhaa puitiin julkisuudessakin pitkään ja googlettamalla heidän nimensä löytää aivan kamalia juttuja.
Onneksi en tunne tai ole ollut tekemisissä lähemmin.

Vierailija
33/54 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tai murhanahan se meni eli ellinkautista istuu.

Vierailija
34/54 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko kertoa myös niitä motiiveja?

Vierailija
35/54 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt erityisen henkilökohtaisesti taida tuntea ihmisiä, jotka olisivat normaalioloissa (siis ei sodan tai muun kriisin aikana) tappaneet ihmisiä, mutta olen tavannut yhden taposta tuomionsa kärsineen ja toisen tapon yrityksestä linnassa käyneen. Molemmat ovat sittemmin olleet mukana työelämässä ja suhteellisen normaaleja kansalaisia, joskin tappoa yrittänyt vaikutti ainakin etäämmältä vähän retostelevalta ihmiseltä persoonansa puolesta ja näytti edelleen pitävän alkoholista. 

Se onnistunut ja siitä (todella kauan sitten) tuomionsa istunut vaikutti tasapainoiselta ja normaalilta. Elänyt ihan tavallista elämää  tuomionsa jälkeen, ja on ilmeisesti arvostettu ja pidetty niiden ihmisten parissa, joiden kanssa on tekemisissä. 

Itselleni tuli mieleen, että molemmat ovat mahdollisesti saattaneet oppia ennakoimaan ja ymmärtämään impulssejaan paremmin ja osaavat mahdollisesti tulevissa tilanteissa toimia toisin kuin aikanaan. En usko, että pelkäisin kummankaan seurassa oman turvallisuuteni puolesta. 

Uskon siis, että kertaluontoisesti karmeaan tekoon syyllistyneet voivat oikeasti oppia läksynsä. Heidän tarinoitaan pitäisi kuunnella paremmin, jotta ymmärrettäisiin enemmän mielen mekanismeja ja sitä, mikä johtaa niin äärimmäiseen tilanteeseen, että toisen henki riistetään. Päihteet nyt ovat yksi helposti nimettävä yleissyy, mutta pitäisi luultavasti mennä sen aiheuttaneiden olosuhteiden ja kokemusten taakse. 

Vierailija
36/54 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 20:25"]

Tunnen, asuu naapurissa. 

Tappoi joskus 60-luvulla isäpuolensa ja tämän kaverin. Istui tuomionsa ja ollut siitä lähtien ihan mallikansalainen.

Olihan se tieto aika yllätys, mies kun ei vaikuta yhtään tappajalta. Mutta noin muutoin oma suhtautumiseni ei muuttunut mitenkään.

[/quote]

Tässä tapauksessa syynä oli käsittääkseni vuosia jatkunut hyväksikäyttö. Jos en väärin muista niin naapuri oli himpun alle parikymppinen tappaessaan tuon kaksikon.

Vierailija
37/54 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 20:25"]Isoisäni oli tappanut 20-30 ryssää Kansainvälisten Kovapanosammuntojen aikana.

Olen ylpeä hänestä.
[/quote]
Mitä ylpeiltävää tuossa on?

Vierailija
38/54 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni varmaan tappoi sodassa venäläisiä sotilaita, luultavammin.

Vierailija
39/54 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Perinteinen tappelu jossa toinen kaatui lyönnin seurauksena ja löi päänsä niin pahasti että kuoli. Tuomio tuli kuolemantuottamuksesta ei taposta, koska kyseessä oli tuottamuksellinen hengenriisto.

Vierailija
40/54 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 20:28"]

Tunnen kaksi. Veljeni ja ystäväni on molemmat tappaneet ihmisen. Ovat istuneet tuomionsa. Minä olen tuntenut heidät jo ennen tekojaan, eikä suhtautumiseni pidemmän päälle muuttunut vaikka olin todella järkyttynyt alkuun. Tavallaan ajattelen, että samoja ihmisiä ne on kuin ennenkin, vaikka tekivätkin jotain niin hirveää. Ap, ihan mielenkiinnosta; miksi kysyit?

[/quote]

Hyi oksennus. Olet ihminen, jota en haluaisisi koskaan tavata tai tuntea. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi