Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noniin nyt se taas alkaa, juhlia edeltävä paniikki.

Vierailija
04.10.2014 |

Juhlien alkuun on pari tuntia, ja minä alan tuntea tuttua ahdistusta. Hermostun ja tulen huonolle tuulelle ja tämä lisääntyy h-hetken lähestyessä. Henkeä ahdistaa, kädet vapisevat, mikään ei onnistu. Haluaisin haluta juhliin, haluaisin tutustua uusiin ihmisiin ja pitää hauskaa, mutta tämä tunne pilaa kaiken. Olen hyvin sosiaalinen ja tykkään ihmisistä silloin kun en saa tätä typerää juhlapaniikkia. Yritän tsempata, mutta lattialle tippunut tavara saa hermostumaan uudelleen. Usein päädyn olemaan menemättä hyvissä ajoin, joskus ehdin saada paniikkikohtuaksen ennen. Lähipiiri alkaa jo kyllästyä minun poissaoloihini.

Tämä ei tule ihan joka kerta, ehkä 50/50 ja liittyy lähinnä vain juhliin. Känni auttaa, mutta hermostuksissani tulen usein vetäneeksi liikaa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istu ja laske mielessäsi hitaasti kymmeneen hengittäen syvään sisään ja ulos. Kaikki menee hyvin eikä tarvitse yhtään jännittää. Olet rohkeampi ja itsevarmempi kuin koskaan ennen.

Vierailija
2/14 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

feel you. taistelin koko lukioaikani paniikkikohtausten kanssa ja oli perseestä. lääkkeitä vaan naamariin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 16:58"]

feel you. taistelin koko lukioaikani paniikkikohtausten kanssa ja oli perseestä. lääkkeitä vaan naamariin.

[/quote]

On mulla rauhoittavia, mutta en minä voi mömmöissä juhliin mennä :D

Vierailija
4/14 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 16:56"]

Istu ja laske mielessäsi hitaasti kymmeneen hengittäen syvään sisään ja ulos. Kaikki menee hyvin eikä tarvitse yhtään jännittää. Olet rohkeampi ja itsevarmempi kuin koskaan ennen.

[/quote]

Kiitos.

Vierailija
5/14 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt kännejä kuitenkaan vedä. Mulla on niin hirvee tärinä ennen juhlia, etten aina pysty edes meikkaan. Viimeks tökkäsin ripsariharjalla silmämunaan.  Juhlat oli kuitenkin onnistuneet, en kipannut kahvia syliini enkä tippunut tuolilta :)

Vierailija
6/14 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 17:01"][quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 16:58"]

[/quote]

On mulla rauhoittavia, mutta en minä voi mömmöissä juhliin mennä :D
[/quote]

miksei? :D sanoo vaan kaikille että on pikkasen jo alotellu kotona. hämäykseksi viinilasi käteen ja välillä lorauttaa vähän kaktukselle.

Vierailija
7/14 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 17:24"]

Älä nyt kännejä kuitenkaan vedä. Mulla on niin hirvee tärinä ennen juhlia, etten aina pysty edes meikkaan. Viimeks tökkäsin ripsariharjalla silmämunaan.  Juhlat oli kuitenkin onnistuneet, en kipannut kahvia syliini enkä tippunut tuolilta :)

[/quote]

Haha, voi sua! Ja joo tällaisilla fiiliksillä pitää olla erityisen varovainen alkoholin kanssa, ehkä pari siideriä tms. Känni tuntuu muuten voimistuvan aina jos yrittää esittää ettei olisi kännissä..! Hermostuksissaan muutaman siiderin hiprakassa sitten tuntuu että on ihan jumissa ja ahdistaa.

Miten saat itsesi juhliin asti?

Vierailija
8/14 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota samppakaljaa :)

Vierailija
9/14 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 17:26"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 17:01"][quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 16:58"] feel you. taistelin koko lukioaikani paniikkikohtausten kanssa ja oli perseestä. lääkkeitä vaan naamariin. [/quote] On mulla rauhoittavia, mutta en minä voi mömmöissä juhliin mennä :D [/quote] miksei? :D sanoo vaan kaikille että on pikkasen jo alotellu kotona. hämäykseksi viinilasi käteen ja välillä lorauttaa vähän kaktukselle.

[/quote]

Härregyd :D Rauhoittavissahan käy ihan hitaalla ja on muutenkin poissaoleva, minä ainakin :D Sitten ei pysty ottamaan osaa hyviin keskusteluihin ja seisoo vaan idioottina paikalla (tosin tyytyväisenä idioottina, mutta silti..) :D

Vierailija
10/14 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhotun aina matkalla juhlapaikalle. Mitä pidempi matka sen parempi. T:6

Vierailija
11/14 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 17:58"]

Rauhotun aina matkalla juhlapaikalle. Mitä pidempi matka sen parempi. T:6

[/quote]

Kuulostaa hyvältä!
ap

Vierailija
12/14 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin nyt sitten kuitenkin siiderin (mikäli sillä on väliä, ei perus suomisiideri vaan oikea :D) ja alan olla aika paljon paremmalla tuulella. Onnistuin kokoamaan kivan asun ja meikkikin onnistui. Kuuntelen hyvää musiikkia ja virittäydyn juhlatunnelmaan.

Vierailija
13/14 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Et sinä ole juhlien keskipiste ja kukaan ei kiinnitä huomiota tekemisiisi. Ja jos mokaa, sekin unohtuu nopeasti.

Vierailija
14/14 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 18:31"]

Miksi? Et sinä ole juhlien keskipiste ja kukaan ei kiinnitä huomiota tekemisiisi. Ja jos mokaa, sekin unohtuu nopeasti.

[/quote]

En ole en. Miksi välittäisin siitä miltä vaikutan muille kun tärkeintä on se miltä itsestä tuntuu? Kyse ei nyt ole siitä että häpeäisin esimerkiksi sanomisiani tai ulkonäköäni, vaan ongelma se että olo on selittämättömän ahdistunut.

Puolella kerroista siis ei ahdista ja nautin paljonkin muista ihmisistä. Toisinaan iskee kauhea etukäteiskohtaus enkä tiedä miten päin olla.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme