Miniä/anoppi neuvoja, kiitis!
Te miniät, joilla on hyvät välit keskenänne anopin kanssa, antakaapas neuvoja!
Itselläni on hyvät välit miniääni ja sellaisena haluan ne säilyttääkin. Meitä kutsutaan usein sinne syömään ja päinvastoin, juhlapyhät on pääosin vietetty yhdessä, ollaan matkusteltu yhdessä jne.
Poikani ja miniäni perheeseen syntyy ensimmäinen lapsi. Mitä te haluatte/odotatte anopilta vauvaperheenä? Mitä ei missään tapauksessa? (Miniän äiti asuu kaukana, minä olen enemmän saatavilla tarvittaessa)
Kommentit (6)
En provoa. Palstan hakutoiminto on sitäpaitsi surkea. Ja olen joskus jotain lukenutkin, ennenkuin tämä aihe oli ajankohtainen, mutta ne keskittyivät lähinnä haukkumaan anoppeja.
Mutta kuinka satuinkaan lukemaan juuri myös ketjun ” Miksi suomalaiset ovat usein niin inhottavan tylyjä ja tosikkomaisia?”
Tuli näköjään juuri todistettua, että kiitosta vaan.
Anna tuoreille vanhemmille tilaa, mene kylään vain kutsuttaessa, älä kyseenalaista heidän kykyjään hoitaa lasta tai tehdä valintoja, älä tuputa vanhanaikaisia lapsenhoitoneuvoja, älä osta kysymättä tavaroita.
Käyttäydyt asiallisesti, kuin se miniäkin olisi ihminen.
Kunnioitat vanhempia, heidän kotiaan ja sääntöjään.
Tajuat että lapsi on heidän, ei sinun.
Ylipäätään et tunge, et jakele neuvoja.
Kunnioitat yksityisyyttä, etkä pauhaa perheen asioita pitkin kyliä.
Ks. yllä - älä juorua tai mustamaalaa.
Älä kuvittele että lapsi on kuin litran jätskipaketti, josta eri sukulaiset vaatii mustasukkaisina siivuja.
Ole asiallinen. Aina.
Auta jos haluat ja voit, mutta vain tavalla jota pyydetään.
Älä auta jos et halua tai voi, älä auta koskaan "omalla tavallasi", äläkä heittäydy marttyyriksi autettuasi.
- Älä kanna roinaan sinne heille, älä turhaa muovikrääsää, lelumerta tms.
- Älä osta vaatteita kysymättä
- Älä riehu lahjoista, älä inventoi niitä kaapeista
Älkää tapelko joulunviettopaikoista.
Plääh, kulunut aihe. Lue vanhat ketjut äläkä provoa.