Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joku haukkui Visa electronia. Mistä sellainen voi tulla edes mieleen?

Vierailija
31.08.2021 |

Ketju tosin poistettiin, joten niin käy ehkä tällekin. Mutta jos ehditte, kertokaa mitä noloa Visa electronissa on? Sehän on pankkikortti siinä missä muutkin.

Kommentit (139)

Vierailija
61/139 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan muuten, että kuinka paljon säännölliset tulot pitäis vähintään olla, että vois saada luottokortin?

Siksihän se electron on nolo, että joko olet niin köyhä ettet voi saada luottokorttia tai luottotiedot menneet.

Mihin tarvitaan luottokorttia kun rahaa on? Niitä on persaukisilla pikavippareilla.

No on se paras vaihtoehto kun teen ison osan ostoksista netissä

Kai tiedät, että visa electronilla ja paypalilla myös pystyy tekemään cash backin?

Varmasti pystyy. Mutta ei mulla tohon ole tarvetta kun luottokortti toimii kätevästi. Paypal ei käy kyllä ihan kaikkeen.

Ei ole tullut vastaan, etten jotain pystyisi maksamaan jommalla kummalla? Hotellit ja lennot olen sujuvasti maksanut electronilla ja olen saanut tarvittaessa rahat takaisin. Eli kerrotko mihin tarvitsen luottokorttia?

Hotellit ja lennot kannattaa aina maksaa luotolla. Jos vaikka lentoyhtiö menee konkurssiin niin et saa rahoja takaisin. Luotolla maksaessa ei ole mitääk hätää.

Ja melkein kaikkiin luottokortteihin sisältyy ilmainen matkavakuutus kun maksat matkan luotolla.

Vierailija
62/139 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on electron, debit ja credit. Creditillä maksan vain ulkomailla. Debit olis Ok, mutta kauppojen veloitukset lähtee viiveellä miten sattuu. On vaikea pysyä kärryillä tilin todellisesta saldosta. Electron on täydellinen. En keksi siitä mitään pahaa sanottavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/139 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan muuten, että kuinka paljon säännölliset tulot pitäis vähintään olla, että vois saada luottokortin?

Siksihän se electron on nolo, että joko olet niin köyhä ettet voi saada luottokorttia tai luottotiedot menneet.

Mihin tarvitaan luottokorttia kun rahaa on? Niitä on persaukisilla pikavippareilla.

Kai tiedät, että visa electronilla ja paypalilla myös pystyy tekemään cash backin?

Varmasti pystyy. Mutta ei mulla tohon ole tarvetta kun luottokortti toimii kätevästi. Paypal ei käy kyllä ihan kaikkeen.

Ei ole tullut vastaan, etten jotain pystyisi maksamaan jommalla kummalla? Hotellit ja lennot olen sujuvasti maksanut electronilla ja olen saanut tarvittaessa rahat takaisin. Eli kerrotko mihin tarvitsen luottokorttia?

Electron ei käy ulkomailla pikkupaikoissa eikä edes osassa ravintoloita. Eikä ole kauaa, kun se ei käynyt edes Suomessa joka paikassa. Sulla se nyt varmaan on sit ollut aika lyhyen aikaa ja olet varmasti sillä ne ostoksesi tehnyt, ei siinä.

Kysymys on enemmänkin, että miksi ei hankkisi debit/credit-korttia niinkuin aikuiset pääsääntöisesti tekee. Electron on se teinin eka kortti ja siitä luovuttiin heti, kun tilillä on sen verran, että joka euron ostosta ei tarvitse varmentaa. Nykyään toki Suomessa varmennetaan (lähes) kaikki.

Vierailija
64/139 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hotellit ja lennot kannattaa aina maksaa luotolla. Jos vaikka lentoyhtiö menee konkurssiin niin et saa rahoja takaisin. Luotolla maksaessa ei ole mitääk hätää.

Ja melkein kaikkiin luottokortteihin sisältyy ilmainen matkavakuutus kun maksat matkan luotolla.

Plus moneen lounget kentillä.

Vierailija
65/139 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mutta kun jos ei luottokorttia saa nii monen pitää selittää ettei tarvii, koska vtuttaahan se tottakai. Ei niitä kaikille anneta

Vierailija
66/139 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plus moneen lounget kentillä.

No ei sinne persaukisil mitään asiaa.

Vierailija
67/139 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne joil ei luottokorttia niin tuskin tuolla lentelee

Vierailija
68/139 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos siitä puuttuu ne ominaisuudet jota kyseinen ihminen tarvitsee? Kyllä munkin älytöntä ja kameratonta luuria "haukutaan", se ja sama mulle. En tarvitse siihen älyominaisuuksia. So what, joku toinen tarvii.

Mitä "ominaisuuksia" pankkikortilla pitää olla? Sillä pitää voida maksaa tililtä ostokset. That's it.

No esim. v-e on debit kortti, eli jos haluaa crerditin, niin pitää olla joko eri kortti sitä varten, tai jokin muu kuin electron.

No niinpä, mutta kun luottotiedottomilla ei voi olla sitä credit ominaisuutta. Ja Suomessa on pian puoli miljoonaa maksuhäiriöistä. AV mammoistakin varmaan kolmasosalla on visa electron juurikin siksi, että luottotiedot kuralla.

Vierailija
69/139 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolo kortti on heti varmennettava, luottoa maksykykyyn ei ole.

Näin kerran yhellä ukolla jäi yksi kalja ostamatta varmennuksen takia..

Vierailija
70/139 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Electron ei käy ulkomailla pikkupaikoissa eikä edes osassa ravintoloita. Eikä ole kauaa, kun se ei käynyt edes Suomessa joka paikassa. Sulla se nyt varmaan on sit ollut aika lyhyen aikaa ja olet varmasti sillä ne ostoksesi tehnyt, ei siinä.

Kysymys on enemmänkin, että miksi ei hankkisi debit/credit-korttia niinkuin aikuiset pääsääntöisesti tekee. Electron on se teinin eka kortti ja siitä luovuttiin heti, kun tilillä on sen verran, että joka euron ostosta ei tarvitse varmentaa. Nykyään toki Suomessa varmennetaan (lähes) kaikki.

Minulla oli kolmekymppiseksi electron, koska ei vaan tullut vaihdettua debitiin. Uusi kortti tuli automaattisesti ja käteistä oli kuitenkin aina mukana. Samalla kertaa sitten hommasin sekä debitin että luottokortin, en halunnut yhdistelmää.

Pidän aika typerinä ihmisiä, jotka arvioivat tuntemattomien taloudellista tilannetta tai luottokelpoisuutta maksuvälineen perusteella.

Vierailija
71/139 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muka rikkaat kettuilee kun ihmisillä ei ole luottokorttia, itsellä on sen verran tilillä rahaa että velkaa en tarvitse niin en tarvitse luottoakaan

Vierailija
72/139 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuo edes tarkoittaa? Kun itse olen käyttänyt electronia, olen nostanut rahat seinästä ja maksanut sitten kassalla. Mitä tuo varmennus tarkoittaa?

Vierailija
73/139 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näet millä kortilla toinen asiakas maksaa, olet liian lähellä.

Vierailija
74/139 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuo edes tarkoittaa? Kun itse olen käyttänyt electronia, olen nostanut rahat seinästä ja maksanut sitten kassalla. Mitä tuo varmennus tarkoittaa?

No mitä sä siellä nostelet? Etkö saa kunnon korttia, joka toimii joka kassalla ja melkein joka maassa.

Vierailija
75/139 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, en tienny että electronia käytetään edelleelleen. Mun pankki tais vaihtaa sen jo yli 5 vuotta sitten.

Hei vähän huumoria, ei tarvitse kaikkea niin tosissaan ottaa :D Kyllä mäkin sanoin sitä aina "teinivisaksi". Se oli se mielleyhtymä varsinkin alkuaikoina.

Vierailija
76/139 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy välttämättä ulkomailla joka paikassa.

Vierailija
77/139 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos näet millä kortilla toinen asiakas maksaa, olet liian lähellä.

Ajasta sen huomaa kun kestää varmennus. pitää kato varmentaa että tilillä on rahaa, koska ei ole luottoa maksukykyyn.

Kunnon korteilla ei tarvi varmentaa jokaista euroa

Vierailija
78/139 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos siitä puuttuu ne ominaisuudet jota kyseinen ihminen tarvitsee? Kyllä munkin älytöntä ja kameratonta luuria "haukutaan", se ja sama mulle. En tarvitse siihen älyominaisuuksia. So what, joku toinen tarvii.

Mitä "ominaisuuksia" pankkikortilla pitää olla? Sillä pitää voida maksaa tililtä ostokset. That's it.

Jos hoitaa hyvin raha-asiat niin ei tarvii kassalla varmistaa tilin katetta. Koska luotto on maksukykyyn

Ai jos tilillä on katetta pitää ostaa velaksi? Eiköhän ole päinvastoin... 😆😆😆

Vierailija
79/139 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan oli ainut kortti jonka luottotiedottomat sai. Joten ei mikään ihme että electronia pidetään vähän sellasena köyhien korttina.

Vierailija
80/139 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vain ihmisillä, jotka ei saa luottoa (luottotiedottomat ja teinarit) tai tilillä ei usein ole katetta.

Päinvastoin. Itse koen asian niin että minulla on niin paljon rahaa etten tarvitse luottoa. Voin ostaa kaiken mitä haluan, maksaen sen kokonaisuudessaan heti. Pikemminkin köyhät tarvitsevat luottoa.

älä selitä, no ei sitä luottoa persaukisille anneta

Luottoa tarvitaan vain kun persaukinen ei pysty maksamaan.