5. luokan äidinkieli? Kirja koulussa, koe maanantaina. Mitä pitäisi opiskella
No tuossa otsikossa se asia onkin. Viidesluokkalainen jätti äikänkirjan kouluun ja maanantaina on koe. Löytyisikö täältä apua: mitä Kynäkulkurin ensimmäisissä kappaleissa käsitellään? Mitä pitäisi harjoitella?
Kommentit (17)
Yhdyssanat, yhdysmerkki, eris- ja yleisnimet, kappalejako.
Kiitos! Kiva kun joku vastasi eikä vain päivitellyt. En kai olisi kysellyt täällä jos olisi ollut joku muu keino...
ap
Etkö itse muista minkälaisia tehtäviä olet tarkastanut ja tehnyt yhdessä lapsesi kanssa.
Taitaa olla viikon äiti -mitalin saajaehdokas tuo ap.
Kyllä silläkin pärjää pitkälle, jos on kuunnellut tunnilla tarkasti. Kai ap:n poika on ollut tunnollinen oppilas muutoin kuin nyt tuon kirjan unohtamisessa?
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 16:38"]
Etkö itse muista minkälaisia tehtäviä olet tarkastanut ja tehnyt yhdessä lapsesi kanssa.
Taitaa olla viikon äiti -mitalin saajaehdokas tuo ap.
[/quote]
Kyllä viidesluokkalaisen pitää itse läksyt hoitaa, apua kyllä saa jos ei osaa. Onko lapsellasi jonkinlainen oppimisvaikeus vai äidillä ongelmia päästää vauva kasvamaan?
Pyydä, että joku täällä kirjan omaavaista ottaa siitä kuvat ja laittaa aijaaseen.
googleta kirja ja lue se netissä. tai soita opettajalle.
Erisnimet, yhdyssanat, kappalejaot.
Meillä oli koe vähän aikaa sitten ja oppilas, joka osasi kotona tosi hyvin tehtävät, sai kokeesta keskivertonumeron. Eli tarkkuutta ja osaamista vaativa koe. Ja kirjana siis Kynäkulkuri. Treenaa lapsesi kanssa ja tsemppiä kokeeseen. Siihen voi harjoitella ilman kirjaa ja sano, että kannattaa harjoitella.
Meidän lapsella oli tuo koe perjantaina. Harjoittelimme välimerkkejä (isot kirjaimet, piste, pilkku), yhdyssanoja, kappalejakoa, yleisnimet ja erillisnimet.
Onko teillä tunnukset sanomapron sivuille. Siellä hyviä tehtäviä. Harjoittelussa kirjasta ei juuri ollut apua.
Eikö se viidesluokkalainen todellakaan muista itse, mitä on käsitelty?
Meillä oli yhdyssanat erisnimet eri kirja mutta eikö tuo lie samaa olipa kirja mikä vain
Varmaan joku luokkakaveri, jolla on kirja kotona, osaa auttaa paremmin ja nopeammin.
Perjantainako vasta infottiin että maanantaina on koe?
Luokkakaverin luokse vierailulle ja pyyntö että saa lukea siellä koealueen.
Kokeessa on taatusti niitä asioita joita on äikän tunneilla viimeajat / koko syksy käsitelty.
Kait lapsi muistaa mitä tunneilla on opiskeltu ja tehty jos ei ole ihan tampio.
Olemme mökillä, yhteydet luokkakavereihin ei onnistu ja poika on itse sitä mieltä, ettei äikkää voi opiskella...
niin makaa kuin petaa, jessus sentään!