Miksi vauvapalstalla näkee niin paljon yhdyssanavirheitä?
Kommentit (60)
Jostain syystä kun kirjoitan yhdyssanan kahtena eri sanana mutta yhteen, se esiityy palstalla kahtena sanana.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 23:49"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 23:48"]
Mua ei kiinnosta miten oikein kirjotan netin keskustelupalstalle. Kuhan asia tulee selväksi niin on hyvä. Tyhmä se on joka ei tajua "ajan rekka autoa" lauseen sisältöä
[/quote]
Osalla voi myös lukihäiriö, sellaisetkin saa kirjoittaa nettiin, eikä niitä tarvitse pilkata.
[/quote]
Lukihäiriöllä ei voi yhdyssanavirheitä selittää. Lukihäiriö tarkoittaa ihan muuta, kuin huonosti kirjoitettua suomea. On pelkkä tekosyy kuitata osaamattomuutensa ja laiskuutensa lukihäiriöllä. Eikä tämä ole sitten pilkkaa vaan pelkkää faktaa.
Itse olen ajatellut samaa asiaa. Ehkäpä siksi, että tänne kirjoittelevilla on yleensä ÄO pienempi kuin kengännumero ;)
Täällä porukka on 56 % akateemikkoja ja asian ajajia ja loput vale lääkäreitä
En ole huomannut, mielestäni täällä on todella hyvä taso kirjoittamisessa, ottaen huomioon, että palsta on avoin, eikä täällä ole rekisteröitymispakkoa.
Oon miettinyt samaa, teen niitä itse täällä tosi paljon. Ja kuitenkin äidinkieli on aina ollut 9 tai 10.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 23:32"]"Akateemisia" kaikki, niin varmaan...
[/quote] Olen ihan todellisessa maailmassa hämmästellyt sitä, kuinka huonoja monet akateemiset ovat kirjoittamaan. Mutta sitten taas toiset ihan äärettömän hyviä kaikissa kielioppiasioissa.
Kännykät tekee itsekseen myös yhdyssanavirheitä. Ainakin minulla. Osa nyt menee vain tyhmyyden piikkiin.
No jos provosoituneena suu vaahdoten kirjoittaa vastauksia niin eihän siinä ehdi mitään yhdyssanoja miettiä!
Täällä taitaa olla eniten kansakoulun, peruskoulun ja ammattikoulun käyneitä elämänkoululaisia, joilla ei mikään oikein vain suju.
Sen kyllä huomaa teksteistä, mielipiteistä ja muusta ulosannista hyvin helposti.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 23:32"]"Akateemisia" kaikki, niin varmaan...
[/quote]
Itse olen huomam, että kolmikymppiset kirjoittaa huonoiten :/
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 23:45"]
Täällä taitaa olla eniten kansakoulun, peruskoulun ja ammattikoulun käyneitä elämänkoululaisia, joilla ei mikään oikein vain suju.
Sen kyllä huomaa teksteistä, mielipiteistä ja muusta ulosannista hyvin helposti.
[/quote]
Mielestäni ei huomaa, vaan täällä on usein aika älykkäitä juttuja.
Luulen, ettet osaa erottaa huumoriprovoa tosissaan kirjoitetuista jutuista.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 23:44"]Kännykät tekee itsekseen myös yhdyssanavirheitä. Ainakin minulla. Osa nyt menee vain tyhmyyden piikkiin.
[/quote] Kohdallani varmasti juuri näin.
5
Mua ei kiinnosta miten oikein kirjotan netin keskustelupalstalle. Kuhan asia tulee selväksi niin on hyvä. Tyhmä se on joka ei tajua "ajan rekka autoa" lauseen sisältöä
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 23:48"]
[/quote]
Osalla voi myös lukihäiriö, sellaisetkin saa kirjoittaa nettiin, eikä niitä tarvitse pilkata.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 00:10"][quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 23:59"]Suurinosa on varmaan kännykällä jolloin virheitä herkästi tulee eikä niitä jaksa korjaillakkaan jatkuvasti ja pääasia, että jutusta saa pointin. Mielestäni kirjoitusvirheet on pientä verrattuna luetun ymmärtämisongelmaan mikä vaikuttaa olevan todella monella.
[/quote] mistä alapeukku. Faktahan tuo on :D tuossa ylempänä juuri ap:kin ymmärsi väärin ;)
[/quote]
Moikka mä oon Ap enkä oo kommentoinu tähän ketjuun yhtäkään viestiä, yleensä jos Ap puhuu, laitetaan t.ap loppuun tms. :)